Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jonimies - 15.07.2013, 19:54:41
-
Eli ostin otsikon mukaisen auton (S60 -07) muutama viikko sitten ja noin viikko oston jälkeen syttyi kojetauluun keltainen valo ja teksti, joka kehottaa käyttämään auton huollossa. Mielestäni auton teho on myös alentunut.
Luin vikakoodit ja seuraavanlaiset koodit tulla tupsahtivat:
140D - Ulkoilman lämpötunnistin - Impulssi liian alhainen
614B - Pakopuolen nokka-akselin säätö - Vika tunnistettu
Lisäksi auton neliveto ei toimi, eli auto on nyt etuvetoinen. Pysäytin auton jyrkkään ylämäkeen soraisella tiellä ja siihen se jäi - vain toinen eturengas kaivoi kuopan tiehen. Autolla on ajettu 77tkm ja se on tuotu Italiasta.
-
Eikö kellään satu olemaan tietoa noista vikakoodeista tai niiden mahdollisista syistä? Nollautin koodit ja ne ilmestyivät heti uudestaan tauluun.
-
Vikaa tutkittu ja epäilyt ovat kohdistuneet ehkä vialliseen VVT-solenoidiin. Mistä tämän solenoidin saisi ostettua järkevimmiten? Autosalvasta kyseinen solenoidi 370,- joka on aivan törkeä hinta moisesta pikku mutikasta. Kenelläkään ehdotuksia mistä nettikaupasta yms saisi järkeviten?
-
Eikös tuommoisen voisi ensin putsata ja testata ennenkuin ampuu lotolla noin paljon rahaa menemään?
-
Uskaltaako tuota solenoidia putsailla jollain bensalla? Yritin vaihtaa pako ja imupuolen solenoidit ristiin jotta näkisi siirtyisikö vikakoodi imupuolelle, mutta liittimet olivat erilaiset.