Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Jassa - 16.07.2013, 17:12:42
-
Terve!
Tommonen kansiremppa ja pitäs tietää kannen kiristysmomentti?
Sitte toinen huolen aihe jakopää, Tuli purettua vähä hätäseen ja nyt pitäs löytää ajoitus merkit jakopäähän, mistä mahtaa löytyä?
-
Momentti:
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p8.html
ajoitus:
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p9.html
-
No nyt saatin auto kasaan ja tuli seuraava ongelma. Ei lähde käyntiin ilman että painaa kaasua, mutta kun lähtee niin toimii normaalisti. Paitsi että tyhjäkäynti seilaa ja mittaristossa komeilee lambdan valo. Ideoita?
Edit. Kylmänä laakista käyntiin, Lämpimänä pitää sahata.
-
Imuvuoto? Mulla ainakin unohtuu aina se imusarjaan tuleva jarrutehostimen letku :idiot2:
-
mulla jäi kerran pakonokan anturin johto irti vai se pyörijä puuttumaan sieltä nokan päästä,niin sitä joutui sahaamaan ja moottorin vikavalo paloi.muuten toimi normaalisti
-
Itsellä meni pakonokan päähän tuleva "puolikuu" mitä anturi lukee, niin väärinpäin, eli 180 astetta väärin, ihme kun ei käynyt kunnolla... :idiot2:
-
Itsellä meni pakonokan päähän tuleva "puolikuu" mitä anturi lukee, niin väärinpäin, eli 180 astetta väärin, ihme kun ei käynyt kunnolla... :idiot2:
Miten sen sillei sait? Sehän on epäkesko ohjureilla :o
-
Miten sen sillei sait? Sehän on epäkesko ohjureilla :o
Mutta jos oikeen koittaa niin kaikessa voi onnistua. O0
-
Niinhän Se on Joo, tarkemmin tarkasteltuna, niin Se vaan kävi ilman suurempaa väkivaltaa :2funny: noo, sattuuhan näitä..
-
meinasin kerran myös saada väärinpäin kun oli toinen kieleke poikki mutta onneksi oli pari purku moottori josta vakoilin kumminpäin sen laitan :D
-
Onko jollain kuvaa havainnollistamaan, että mitenpäin sen "puolikuun tulee olla? Ongelmana on -94 2,3 t5 man. joka pitää sahata käyntiin n. 5 sec riippumatta koneen lämpötilasta. Meinaan vaan, että vois huvikseen tarkistaa ku edellinen omistaja on tehny kansiremontin
-
No ei ole kuvaa mutta ilmottaudun siihen samaan jonoon joka sai sen asennettua väärin :-[
Pätkimisestä kyllä huomas et nyt ei ole rema menny ihan putkeen
-
Huomenna käyn kattomassa yhtä 850 T5 b5234t. Ongelma on kuulemma, että yhdessä pytyssä ei ole puristuksia. Mitä nyt olen mietiskelly niin voiko tässä olla kyse ihan pelkästä "liimaventtiilistä"? Joissain tapauksissa on vissiin pakoventtiilistä puuttunut paloja? Toki kaikki normaalit kansipahvi jne jutut on mahdollisia... Pitää kyllä eka ottaa endoskooppikamera völjyyn ja katella vähä tulpan reiästä.
-
Veikkaan palasta pois venttiilistä.
-
Joo eli kaikissa muissa pytyissä oli tasaiset 11,3-11,6bar puristukset, paitsi 4 pytyllä. Siellä näytti pyöreetä nollaa. Otin pakosarjan pois ja työnsin pakokanavasta endoskooppikameran ja toisesta pakoventtiilistä puuttui palanen. Onko kenelläkään mitään loogista selitystä, että mistä moinen johtuu, koska tuo ei ole mikään harvinainen tapaus.
Nyppäsin kannen pois niin palotilat ja venttiilit oli kohtuu karstaiset, varmaan karstaköntti jääny venttiililautasen väliin ja murtanu siitä palasen.
-
Venakumit paskana. Vuotaa sieltä öljyä venttiilin päälle, palaa ja karstottuu. Venttiili alkaa kantamaan ja sitten se palaa ja pala lohkee lopulta pois.
-
Häiritsevän usein löytyy myös hajonnut mäntä sieltä pytystä mistä venttiilikin on rikki..
-
Ei onneks ollu mitään muuta säkeny. Ei ollu männissäkään mitään jälkiä. Kattelin varsin mitä tuohon koneeseen yläpään tiivisteet maksaa nii uskaltaakoha tuommosen tiivistesatsin lyödä paikalleen? http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_723_727_748&products_id=4362 Pistin firman viestiä, että osaavatko sanoa sarjan valmistajan.
-
Ei onneks ollu mitään muuta säkeny. Ei ollu männissäkään mitään jälkiä. Kattelin varsin mitä tuohon koneeseen yläpään tiivisteet maksaa nii uskaltaakoha tuommosen tiivistesatsin lyödä paikalleen? http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_723_727_748&products_id=4362 Pistin firman viestiä, että osaavatko sanoa sarjan valmistajan.
Haiskahtaa vähän scantechin sarjalta, joten kannattaa jättää tonne ja tilaa vaikka advaraosasta reinzi tai vastaava.
Mainittakoon nyt viellä, että ei sitä männän kuntoo pysty tarkistaan päältä päin, koska yleensä vaan männänrengasväli haljennut..
-
Ei onneks ollu mitään muuta säkeny. Ei ollu männissäkään mitään jälkiä. Kattelin varsin mitä tuohon koneeseen yläpään tiivisteet maksaa nii uskaltaakoha tuommosen tiivistesatsin lyödä paikalleen? http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=105_723_727_748&products_id=4362 Pistin firman viestiä, että osaavatko sanoa sarjan valmistajan.
Mulla oli yks mäntä tuon näköinen, vaikka päälle näytti ehjältä. Puristuksia antoi n. 75% siitä, mitä terve pytty.
(http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2013-03-12-176.jpg/_bigthumb.jpg) (http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2013-03-12-176.jpg)
-
Mä käytinki mäntiä pihalla ku tsekkasin alakerran laakerit -> oli ok. Talvella tekasen ohimennen konerempan ku vaihdan automaattilootan tilalle manuaalin. Joo jätin tilaamatta tuon tiivistesarjan ja tilasin paikallisen varaosaliikkeen kautta reinzin kansipahvin ja muut tiivisteet. Motonetistä kyselin, niin tuo tiiviste mitä tarjoavat on payen. Tekeekö noilla yleensä mitään?
-
Mulla oli yks mäntä tuon näköinen, vaikka päälle näytti ehjältä. Puristuksia antoi n. 75% siitä, mitä terve pytty.
(http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2013-03-12-176.jpg/_bigthumb.jpg) (http://timor.pic.fi/kuvat/855%20T-5R/2013-03-12-176.jpg)
Tuossa on jo varmaan tullu sylinterin seinään jälkeä?
-
Tuossa on jo varmaan tullu sylinterin seinään jälkeä?
Ei oikeastaan mitään....tuli hoonilla ihan priima....tai niin priima mitä nyt vanha sylinteri voi olla.