Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Juupeli - 16.07.2013, 23:33:59

Otsikko: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 16.07.2013, 23:33:59
Juu iltaa vaan kaikille arvon foorumilaisille, piti rekisteröityä tänne kun tollasen vm.-94 kasipätkän lähestulkoon käsipäivää menetelmällä (ei montakaan kymppiä tartennu). Noh itse asiaan ajossa ilmenneet onkhelmat (kova öljyn kulutus ja *ittumainen nykiminen saavuttaessa lähelle 3000rpm kierroksia.) Autoon on vaihdettu uudet tulpat (neli kärkiset paikallinen auto putka suositteli ja myyjällä saman ikänen volga), pyörijä ja jakajan kansi MUTTA EI johtoja. Vanhoissa sytkä osissa ei hapettumia, vain nelosen tulppa ihan öljyssä (ei käynyt kuin neljällä). Vikakoodit otettu ulos ja antaa A2:sta koodin 1-2-2 eli imuilmanlämpötilatunnistin (eiköstä vain?), olisiko tämä syyllinen *ittumaiseen nypytykseen vaiko tukehtuminen öljyyn? (karstoittaa tulpan melko vihaisesti). 1, 2, ja 3 karstottaa tulpaa kansa muttei niin radikaalisesti kuin 4 pytty, kunnes taasen 5 pytty on tohon kilometrimäärään ihan priima tavaraa (409810KM ajettu). Ajatelmissa olis tehdä seuraava teko, jota varmaan moni karttaa mutten minä. Suunnitelmissa on siis pyttyjen hoonaus kevyesti (muutaman kerran hoonia pyöräyttäen) uudet männän renkaat ja männät takas uusilla renkailla, kiertokankien laakereita en aikonut vaihtaa riippuu tietenki miltä näyttää ja jakopään laitan uusiksi. Miltäs kuulostaa vai kuulostaako miltään?  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: JoonasH - 17.07.2013, 00:50:37
No tuo laakereiden vaihtamatta jättäminen kuulostaa vähän samalta kuin löis itteään nyrkillä naamaan, mutta muuten kuulostaa ihan hyvältä :) ei ne laakerit tuota koneremppaa konkurssiin kaada ;)
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 17.07.2013, 02:07:11
No tilataanpasta largeritkin mutta oisko ehdotuksia tuolle nykimiselle?
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: hevonen - 17.07.2013, 15:39:56
Ehdottaa voi mitä vaan mutta varmaan se johtuu siitä mistä koodikin tulee tai sitten siitä tukkoonmenevästä tulpasta..
Putsaa sen anturin liitin. Mittaa tulpanjohtojen ja puolanjohdon vastukset, olis hyvät jos alle 5 kohm tai edes alle 8 kohm.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 17.07.2013, 19:21:32
Ehdottaa voi mitä vaan mutta varmaan se johtuu siitä mistä koodikin tulee tai sitten siitä tukkoonmenevästä tulpasta..
Putsaa sen anturin liitin. Mittaa tulpanjohtojen ja puolanjohdon vastukset, olis hyvät jos alle 5 kohm tai edes alle 8 kohm.

5-6 kohm väliin jää kaikki johdot. Vikakoodia ei saa edes nollattua antaa heti sen 1-2-2 mutta muut vikakoodit nollautu mukisematta, oli vain ilmoitus kuumenneesta jarrulevystä takana kun hivenen seisottamisen jäljiltä jarrut jumitti. Nykimistä ei tosiaan tapahdu ennen 3000 kierrosaluetta sitäkin saa hivenen hillittyä kun löysää hiukan kaasua epäilisin itse että se alkaa huokaan öljyä jo niin paljon männän päälle, josta tämä nytkyäminen. Tosin on muuten aika tukkosen näkönen ilman suodatin, jonka nyt seuraavaksi ajattelin vaihtaa. Ainiin minulla ei muuten tuo service palo syty kun kääntää virrat päälle, hehku tarkistettu ja vaihdettu varmuudeksi uusi ja sekin mitattu että on ehjä, mites sen kuuluis pelitellä?.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: s73 - 17.07.2013, 19:29:03
No tilataanpasta largeritkin mutta oisko ehdotuksia tuolle nykimiselle?
vaihdat sen ilmansuodattimen, laita samalla bensansuodatin.  ???
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 17.07.2013, 21:14:14
vaihdat sen ilmansuodattimen, laita samalla bensansuodatin.  ???

Näin tehdään. Bensansoidatin on vissiin NÄPs ja KOPS homma, tähän ei vissiin ole sitä monesti edes vaihdeltu.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: s73 - 17.07.2013, 21:20:38
Näin tehdään. Bensansoidatin on vissiin NÄPs ja KOPS homma, tähän ei vissiin ole sitä monesti edes vaihdeltu.
suodatin on yleensä helppo vaihtaa. Teline on hankalampi avata ruosteen takia, varaa aikaa.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: mikaelt - 23.07.2013, 09:20:23
Kuulostaa ihan samalta kun mulla:
http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=3559.0

- pytyt on horot tai männänrenkaat poikki! Noissa vanhemmissa oli kait valuvikaa tai muuta.

Nykii kun kierrokset yli 2500 ja sylinteri saa öljyä, tulppa ei syty ja lopulta kuolee. Öljyä meni 2l/1000km! Puristukset oli OK kaikissa pytyissä.
- Kokeileppas antaa kunnolla kenkää, otat sitte tulpat irti ja puutikulla mittaat öljymäärän männän päältä!

Suunnittelin koneen remppaamista, kun autolla oli niin vähän ajettu. Itsetehtynäkin olis tullu maksamaan 600-800e + työaika. Halvimmalla vaihtokoneen olis saanu ruotsista, n. 250e + tk. Hommasin sitte varaosa-auton, mutta aloinkin sitä kunnostamaan...Olis ylimääräsenä B5252S kone, paikallaan varaosa-auton varaosa-autossa...On kyllä ajettu 500tkm mutta uudempaa sarjaa.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: hevonen - 23.07.2013, 11:02:39
Et pysty linkittämään tänne suoraan ns kilpailevia kotimaisia foorumeita lapsellisen automaattisensuurin takia.
Koitas vaikka vastauskenttään kirjoittaa yhteenkirjoitettuna esim. volvo finns ja kato mitä esikatselu näyttää. :2funny:

Pystyyköhän finnssillä linkittämään tätä foorumia? :o

Ps. Mikä vikakoodi tulee muka kuumenneesta jarrulevystä... nevöhööd.
oli vain ilmoitus kuumenneesta jarrulevystä takana kun hivenen seisottamisen jäljiltä jarrut jumitti.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 24.07.2013, 02:11:39
Et pysty linkittämään tänne suoraan ns kilpailevia kotimaisia foorumeita lapsellisen automaattisensuurin takia.
Koitas vaikka vastauskenttään kirjoittaa yhteenkirjoitettuna esim. volvo finns ja kato mitä esikatselu näyttää. :2funny:

Pystyyköhän finnssillä linkittämään tätä foorumia? :o

Ps. Mikä vikakoodi tulee muka kuumenneesta jarrulevystä... nevöhööd.

A3 – ABS
144          Brake discs overheated

tuossa ja tollasen se anto pihalle ja nollasin sen ja ei ole tullut enään kun herkistelin jarrut takaa.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 24.07.2013, 02:22:16
Kuulostaa ihan samalta kun mulla:
http://www.suomenvolvofoorumi.fi/foorumi/index.php?topic=3559.0

- pytyt on horot tai männänrenkaat poikki! Noissa vanhemmissa oli kait valuvikaa tai muuta.

Nykii kun kierrokset yli 2500 ja sylinteri saa öljyä, tulppa ei syty ja lopulta kuolee. Öljyä meni 2l/1000km! Puristukset oli OK kaikissa pytyissä.
- Kokeileppas antaa kunnolla kenkää, otat sitte tulpat irti ja puutikulla mittaat öljymäärän männän päältä!

Suunnittelin koneen remppaamista, kun autolla oli niin vähän ajettu. Itsetehtynäkin olis tullu maksamaan 600-800e + työaika. Halvimmalla vaihtokoneen olis saanu ruotsista, n. 250e + tk. Hommasin sitte varaosa-auton, mutta aloinkin sitä kunnostamaan...Olis ylimääräsenä B5252S kone, paikallaan varaosa-auton varaosa-autossa...On kyllä ajettu 500tkm mutta uudempaa sarjaa.

Annettu monoa ja nelonen lainehtii öljystä ja lentää putkesta hienosti öljyä, jouduin kattiin kairaan reiän kun on öljyä täynnä, toinen katti on jo, tosin käytetty mutta todella vähän ajetusta vehkeestä. Aika suolanen hinta sulla, ite tilasin osat (jakopää kaikki kilkkeet, m.renkaat, kiertokankien largerit ja täydellinen tiivarisatsi 334€ + se mitä menee remontti olusiin ja kessuihin :pomo:). Toi sun ylimääränen moottori ei holovaa mökäöljyä ? hinta ja missä ? Tämä homma ois vissiin aika simppeli mitä olen lukenu, että -94 keulille vois uudemman -96 10tappisen pultata suoraan kiinni ja töpöt paikalleen niin pitäs rysähtää tulille vai olenko lukenu ihan päin *ersettä.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: hevonen - 24.07.2013, 15:00:34
A3 – ABS
144          Brake discs overheated

tuossa ja tollasen se anto pihalle ja nollasin sen ja ei ole tullut enään kun herkistelin jarrut takaa.
Nojuu, näkyy listassa semmonen olevan. Sitä vaan ihmettelen että miten se sen levyn lämpötilan muka mittaa?
Selittäiskö joku mulle tän vikakoodin salaisuuden? :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Axu85 - 24.07.2013, 23:45:45
Tämä homma ois vissiin aika simppeli mitä olen lukenu, että -94 keulille vois uudemman -96 10tappisen pultata suoraan kiinni ja töpöt paikalleen niin pitäs rysähtää tulille vai olenko lukenu ihan päin *ersettä.

Jep, kunhan käytät vanhoja antureita ja muita härveleitä ettei tarvitse johtosarjaa vaihdella.
Uudemmassa voi olla anturit erinlaisia.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: arska11 - 25.07.2013, 08:44:22
Koneen korvakkeissa taisi olla pulttijako vähän erilainen jo noissa vuosimalleissa...?
Tai riippuu vähän, kuinka loppuvuodesta 96 se kone on...
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: leka - 25.07.2013, 12:33:55
Kokemusta on.

Vaimon 850-94 vei litran/100km öljyä, autolla oli ajettu 400tkm

Hain kokonaisen 250tkm ajetun 850 -95 auton ruotsista 2000kr ja vaihdoin koneen.
Melkein suoraan kävi.

EGR-venttiilin tukin kun niitä ei ollut -94:ssa...
Taisipa olla että vaihdoin imusarjan vanhasta koneesta tuon takia...
Pakoputken lähtö oli erilainen, otin uudemmasta koko katin.

Oli semmoinen savotta että en tee ikinä uudestaan.
Seuraavaksi ostan vähemmän ajetun auton jos tuosta kone laukeaa.

Niitähän saa ruotsista pilkkahintaan...
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: mikaelt - 25.07.2013, 16:22:30
Tuossa on tuo ilmoitus:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34862.0

- Startti ja laturi meni toiseen autoon, niin hintaa vaikka 200e?
- Yks ostaja ehdokas olis jo, mutta jos ei hän tota ota niin vapautuu
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 08.09.2013, 21:00:01
Iltaa vaihteeksi ja pikkusen päivitystä tilanteeseen. Kone auki ja hienoista kulumaa pytyissä  ;) noh männät ylös ja kas kas kaikkien mäntien renkaat ihan väsyneet ja kaikista ö-renkaiden  jousi rengas silppuna tai mäntään jumahtaneena kiinni diagnoosi siis on IHAN SOHLO kokokone mutta pakon sanelemana on pakko rengastaa koko paska, kun autolle tarvetta. Sitten se radikaalisen avun tarve olisi kun olin irrottelemassa venttiili/nokka-akseli kantta niin kaveri nappas imukepin hammasrattaan pois ja voi pieru siinähän ei ole mitään lukitus/kiilaa jolla se olis ihan prikulleen kohillaan niin nyt siis haen apua millä saisin tuon imukepin ajoituksen kohilleen? tiedän että virranjakajan ja pakonokan asentotunnistimet kun nappaa pois niin sieltä alta paljastuu ne hahlot joittenka pitää olla TASOJEN suuntaisesti, mutta mutta kun siinähän kävi sitten sillä lailla että keppihän pyörähti samalla ja nyt en tiedä millä saisin selville sen, että se on kohillaa eikä 180astetta pielessä minkä se voi olla. Apuja ja vinkkejä miten hiplata ajotus kohilleen.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Justus - 08.09.2013, 22:25:21
Iltaa vaihteeksi ja pikkusen päivitystä tilanteeseen. Kone auki ja hienoista kulumaa pytyissä  ;) noh männät ylös ja kas kas kaikkien mäntien renkaat ihan väsyneet ja kaikista ö-renkaiden  jousi rengas silppuna tai mäntään jumahtaneena kiinni diagnoosi siis on IHAN SOHLO kokokone mutta pakon sanelemana on pakko rengastaa koko paska, kun autolle tarvetta. Sitten se radikaalisen avun tarve olisi kun olin irrottelemassa venttiili/nokka-akseli kantta niin kaveri nappas imukepin hammasrattaan pois ja voi pieru siinähän ei ole mitään lukitus/kiilaa jolla se olis ihan prikulleen kohillaan niin nyt siis haen apua millä saisin tuon imukepin ajoituksen kohilleen? tiedän että virranjakajan ja pakonokan asentotunnistimet kun nappaa pois niin sieltä alta paljastuu ne hahlot joittenka pitää olla TASOJEN suuntaisesti, mutta mutta kun siinähän kävi sitten sillä lailla että keppihän pyörähti samalla ja nyt en tiedä millä saisin selville sen, että se on kohillaa eikä 180astetta pielessä minkä se voi olla. Apuja ja vinkkejä miten hiplata ajotus kohilleen.

(http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/camshaft_placement_before_application.jpg)
http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/p9.html
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 09.09.2013, 00:35:54
Kirjoitinki tuossa, että tiedän tuon jutun muttakun nythän on se onkhelma, imunokan asento kun voi tuon perusteella olla 180astetta persiillään, tämä todetakseni mun on käsin pyöritettävä konetta todetakseni onko nokan ajotus kohillaan. Elikkä jos nokat on ajotuksellaan kone pyörii mutta jos ja kun 180astetta pielessä niin jumahtaa jumiin kun venat nappaa mäntiin eikö vain?. Jos teen/lainaan tuota nokka-aksilan ajoitus työkalua niin voin laittaa imunokan hammaspyörän merkin koneen merkin kanssa vastakkain ja soon sitten jämpti ?.

p.s. Sori tyhmiä kysymyksiä mutta pakko kysyä kun vaivaa niin maanperusteellisesti.  :-[
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: JoonasH - 09.09.2013, 01:34:49
Kirjoitinki tuossa, että tiedän tuon jutun muttakun nythän on se onkhelma, imunokan asento kun voi tuon perusteella olla 180astetta persiillään, tämä todetakseni mun on käsin pyöritettävä konetta todetakseni onko nokan ajotus kohillaan. Elikkä jos nokat on ajotuksellaan kone pyörii mutta jos ja kun 180astetta pielessä niin jumahtaa jumiin kun venat nappaa mäntiin eikö vain?. Jos teen/lainaan tuota nokka-aksilan ajoitus työkalua niin voin laittaa imunokan hammaspyörän merkin koneen merkin kanssa vastakkain ja soon sitten jämpti ?.

p.s. Sori tyhmiä kysymyksiä mutta pakko kysyä kun vaivaa niin maanperusteellisesti.  :-[
kai huomaat että nuo hahlot ei ole samassa tasossa vaan imunokan hahlo on tason "yläpuolella" ja pakonokan "alapuolella"  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Justus - 09.09.2013, 08:41:22

Tuostakin sen näet:

(http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/intake_camshaft2.jpg)


(http://www.tracystruesoaps.com/tutorials/850hg/exhaust_camshaft2.jpg)
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 11.09.2013, 00:29:20
Kiitoksia jeesauksesta, en kerinny tallille eilen kun piti kaverin Chysleriä laitella mutta kerkesin vollen kannen käyttää plaanissa ja tuomiota tuli -> 5:en imu vuotaa ja 4:en pako vuotaa -> pesu ja testaus MIKÄÄN ventilooppi ei pidä ei sitten yksikään, eli paskasena piti HYVIN ---> eikun koneistaan seetit ja ventiloopit, rokkoa ihan sairaana pakosissa mutta varovasti hiotaan ja kokeillaan ja nehän alkaa pitämään, elikkä jokainen venttiili saatin pitäväksi pienellä hiomisella. Samalla paljastui moottorissa sattuneen joskus jakoremmi vaurio ja venttiilin palaminen tai oikeesti linttaan menny vena. 4:en pako kun ei ollu volvon ALK.peränen vaan oli joku varaosa shaiba, 5:en oli kiero kun korkkiruuvi. Venttiilit vaihdettu haljenneesta 10tappisen kannesta ja hyvät tuli nyt tänään pitäs koittaa saada kone nippuun ja ehkä jopa toiminta savut ulos.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 18.09.2013, 12:27:30
Päivitystä: Auto on nyt nipussa ja ajettua on tullut n. 450 - 500KM ja öljyä ei ole hävinny mihinkään eli tikun ylärajan merkissä on pysyny kiltisti. Ongelmia oli kiitettävästi kasaus vaiheessa ja koneen käynnistyksessä. kasauksessa tuntu että veivien pultit sinkuivat loppu kiristyksessä ja päätin näpätä vielä auki ja mutta ei ollu venyny ja pultteja en jaksanu uusia alkaa tilaamaan mistään niin pukkasin Bemarin kutvosen 12.9pultit veiveille (ei tullu tunnetta että pultit venyisi) ja jakopäässä tuotti kiristin ja kiristinrulla ongelmia. Kiristimen ala pultista oli pultinkierteen harjat sileenä mutta tuntu kiristyvän hyvin lohkoon (momentti) laiton kyllä tipan kierrelukitetta varmuudeksi sitten se *erkeleen kiristin rulla, edellisessä jakoremeli vaihossa joku oli siitä torx kannasta päättäny kantit paskoa, noh ei auttanu kun alkaa hitsailemaan pulttia siihen päälle ja kohtuu vittumainen paikka kun ei töikalut mahtunu oikein väliin mutta sain kummiskin tinattua ja irrotettua kiristin rullan. Veiveistä sen verta että 2 ja 3 veivin laakerit oli moro oli naarmuilla ku perkele eli jotain paskoo on tapahtunu mutta kampurassa ei ollu naarmuja, vaikka rapsuttelin kynnellä, hipelöin ja kopeloin niin ei siinä *erkeleessä onneksi ollut naarmun naarmua ONNEKSI!. Kampuran veivin kaulat putsasin puuvilla rätingillä ja pukkasin uudet laakerit paikoilleen (laakerit mallia varaosa ei volvon alk.peräsiä mutta paikoillaan oli volvon omat standardi largerit). Öljypohjan liimasin jollain Fin??4000T ei scatech 4000T vaan vastaava maksoi paikallisessa hydrauliikka liikkeessä 24€ samankokoinen tuubi (samaa oranssia tavaraa kumminkin) ja välikannen päräytin volvon omalla kun kaveri toi volvolta tuubin. Välikannen ulkoreunoille laitoin ihan hengettömän nauhan liimaa ja pärräytin kannen välikannen paikoilleen. Tämä jälkeen loput osat paikoilleen ja öljyä koneeseen Mobil 3000 10 - 40W <--- ei enään IKINÄ tollasta vettä koneeseen muoviämpäri mitä paskaa lirua, noh startilla varovasti pyöritin konetta kunnes öljy valo sammui ja eikun bensapumpun sulake paikoilleen ja kone tulille ja hyvin pärähti käyntiin, kauhee nakutus aivan järetön suoraan sanottuna ihan mieletön!!!! mitä *elvettiä nostajat huutaa armoa!!!! ei meinaa loppua, noh annan koneen idlata ja yht' äkkiä  koneestaa kuulu pari räsähdystä aivankuin napsauttas m.renkaan käsissä poikki (ajatus hiipii mieleen se oli sitten siinä renkaat poikki mutta hei kone hiljeni ei räksytä nostajat  :idiot2:) noh annetaa koneen idlata vielä taas kuuluu  räsähdys ja öljyä alkaa droppaamaan alle kone seis ja katseleen mistä oksentaa pihalle. SYY: Pakonokan uusi stefa on uinut pois kolostaan ja EI en laittanut sitä liian syvälle jakopää auki ja tutkimaan, vertailin sitä vanhaan kaikki olis niinku pitäs tuli vain pihalle en tiedä miksi ..... katsoin kelloa kello oli jo 3 aamuyöstä ja ajattelin että laitoin stefan puolihuolimattomasti paikoilleen noh ei mitn hanskat tiskiin ja nukkumaan ja aamulla hakemaan uutta stefaa. Aamulla hain uuden stefan mallia Victor Reinz. Tehin stefalle sellasen asennus pötkylän ja painoin sen paikoilleen laitoin varmuudeksi wurth:in liimaa, joka tarkoitettu millä liimataan stefat kiinni  :). Eiku hilut kasaan ja tulille kone käy ja kukkuu ei muutakuin kokeileen, vetää hyvin, EI NYKYTY 2000 - 3000 kierroksilla  :) hymyä pukkaa noh pikku lenkki motarilla kulkee hyvin, takas talliin VOI *ittu mikä naputus koneesta NOSTAJAT HUUTAA ARMOA ! .... *itut sano Vatanen ja nappasin auton nosturille ja öljyt mäkeen, olihan ne pojjaat niinku vettä ihan lirua. Paskat tuumasin omassa mielessä ja hain paikallisesta putkasta öljyä nyt VALVOLINEN 20 - 50W 5L varuiksi otin pari pönttöä  :o hintaa 100€ 10L öljyä  :( . Tallille ja öljyt koneeseen kone käyntiin kauheita räsähdyksiä koneesta, äänet tulivat nostajista *tukoksia* ilma vaivoja vai mitä ? ken tietää toki nostajat kävi pesussa kannen mukana. Eikun baanalle aikun pelaa hienosti vetoa on ei nyppimistä, kone ajetaan taas normi käyntilämp.tilaan ja kuuntelemaan naputtaako ... EI NAPUTA!!  :pomo: . ETTÄ NÄIN nyt sitten ajellaan valvolineilla 20 - 50W öljyillä eikä vaiheta merkkiä enään. Mobil 3000 10 - 40W astian paiskasin pihalle ja oli tuulinen päivä niin kattelin kun öljyn pintaa väreili samalla tavalla kun veden pinta  ;D *ittu mitä paskaa. Katellaanpa miten on käyny n. 1000 - 1500KM jälkeen onko vähentynyt öljy määrä.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Justus - 18.09.2013, 13:41:53
Pelästyin kans ekalla kerralla, kun pesin 960:n nostajat, että mitä hittoa, mettään meni kun kuulu kauhee rallatus, mutta kyllä se siitä sitten hiljeni, kun nostajat alkoivat vetää öljyä sisäänsä.

Mutta juu, sulla nostajat on varmaan oikeesti aika loppu, onhan sillä ajettu jo yli 400tkm.
Tuollainen paksu öljy vaan taitaa pahentaa tilannetta talvella.

Itellä ollut tossa pidempään Valvolinen Max life 10W40 ja viimeks pistin 5W30, mutta seuraavaks palaan kyl tuohon 10W40:een, kun pysyy paremmin sisällä. Oli tossa kansirempan jälkeen jotain halpaa moponetin kuraakin. Mutta oikeesti tuo max life 10W40 on pienentänyt öljypohjan vuotoa. Aiemmin käytin mobilil F1 ja shellin Helixiä, mutta erityisesti mobil F1 oli liian lirua.

C70:ssä on nyt Helixiä 5W30 ja siinä se liru toimiikin paremmin.
Castolin magnatechiä oli mulla monet vuodet aiemmin. Hyvää öljyä se on, mutta vähän on turhan kallista, siks kokeilin Helixiä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut.
Otsikko: Vs: Volvo 850 -94
Kirjoitti: Juupeli - 18.09.2013, 18:27:19
Pelästyin kans ekalla kerralla, kun pesin 960:n nostajat, että mitä hittoa, mettään meni kun kuulu kauhee rallatus, mutta kyllä se siitä sitten hiljeni, kun nostajat alkoivat vetää öljyä sisäänsä.

Mutta juu, sulla nostajat on varmaan oikeesti aika loppu, onhan sillä ajettu jo yli 400tkm.
Tuollainen paksu öljy vaan taitaa pahentaa tilannetta talvella.

Itellä ollut tossa pidempään Valvolinen Max life 10W40 ja viimeks pistin 5W30, mutta seuraavaks palaan kyl tuohon 10W40:een, kun pysyy paremmin sisällä. Oli tossa kansirempan jälkeen jotain halpaa moponetin kuraakin. Mutta oikeesti tuo max life 10W40 on pienentänyt öljypohjan vuotoa. Aiemmin käytin mobilil F1 ja shellin Helixiä, mutta erityisesti mobil F1 oli liian lirua.

C70:ssä on nyt Helixiä 5W30 ja siinä se liru toimiikin paremmin.
Castolin magnatechiä oli mulla monet vuodet aiemmin. Hyvää öljyä se on, mutta vähän on turhan kallista, siks kokeilin Helixiä ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut.

Voi olla että nostajat on loppu mutta en oikein usko kun nostajat oli ihan hiljaset ennen remonttia. Ajattelin kyllä talveksi pikkusen lirummat ölpät khyl laittaa mutta valvolinessa pysytään. Muuten auto on pelannut hyvin mutta alko rempan jälkeen kampparin taka stefalta hienoisesti tippastaan öljyä, ei haitanne kummiskaan kun kytkin täytyy tässä ennen lumia uusia se kun ottaa kiinni ihan ylhäältä.