Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Ilkkajarvi - 15.03.2011, 16:23:08
-
Vuodenvaihteen tienoissa alkoi kummatkin kauko-ohjaimen patterit kulua loppuun viikossa.
Ei kestä montaa painallusta, kun jo pitää uusia.
Ei löytynyt vikaa merkkikorjaamossa.
Onko jollain ollut samaa ongelmaa?
-
Tuli sellanen mieleen että miten olet todennut patterien loppumisen...? Auto antaa ilmotuksen että patterit vähissä vai kaukosäädin ei enää toimi? :)
-
Terve ja kiitos vastauksesta,
kauko-ohjain lopettaa pikkuhiljaa toimimisen.
Olen myös mitannut pattereiden jännitteet alussa ja lopussa ja laskee nopeasti reilusta 3V:sta alle 2V:iin.
Yksi avainpatteri vaihdettiin Wetterillä, mutta sama ongelma.
Useita eri patterimerkkejä ja eri paikasta ostettu on kokeiltu, mutta aina sama ongelma.
Ja kuten sanottu, auto oli kiinni piuhoissa Wetterillä, mutta mitään vikaa ei löytynyt.
Aivan kun jäisi joku "keskustelu" avaimen ja auton välillä päälle.
Auto on ollut meillä vasta reilut 6 kk, joten oma näppituntuma autosta puuttuu.
-
Terve ja kiitos vastauksesta,
kauko-ohjain lopettaa pikkuhiljaa toimimisen.
Olen myös mitannut pattereiden jännitteet alussa ja lopussa ja laskee nopeasti reilusta 3V:sta alle 2V:iin.
Yksi avainpatteri vaihdettiin Wetterillä, mutta sama ongelma.
Useita eri patterimerkkejä ja eri paikasta ostettu on kokeiltu, mutta aina sama ongelma.
Ja kuten sanottu, auto oli kiinni piuhoissa Wetterillä, mutta mitään vikaa ei löytynyt.
Aivan kun jäisi joku "keskustelu" avaimen ja auton välillä päälle.
Auto on ollut meillä vasta reilut 6 kk, joten oma näppituntuma autosta puuttuu.
Ilmeisesti osaat käyttää yleismittaria. Mittaa kaukon lähettimen kuluttama virta kun painat nappia ja nappi vapautettuna niin näet jääkö lähetys päälle.
-
Ja kuten sanottu, auto oli kiinni piuhoissa Wetterillä, mutta mitään vikaa ei löytynyt.
Aivan kun jäisi joku "keskustelu" avaimen ja auton välillä päälle.
Auto on ollut meillä vasta reilut 6 kk, joten oma näppituntuma autosta puuttuu.
Tosiaan muistelen että autonkin pitäis herjata patterien matalaa jännitettä jossain vaiheessa...
Itsellä ollut pari S40:stä, kummatkin noin pari vuotta ja sinä aikana ei ole ollut tarvetta vaihtaa kaukkarin pattereita. Autoilla ajettu lähes joka päivä.
-
Auto on parin patterin kohdalla herjannut alhaisesta jännitteestä.
Mittasin kauko-ohjaimen virran ja sain nappia painettaessa n 4,2mA ja tosiaan, koko ajan kulutti n. 1,8mA vaikkei nappia painaiskaan.
Ei ihme, että kuluu loppuun, kun koko ajan vie virtaa.
Ihme, että molempaan kauko-ohjaimeten tuli sama vika samaan aikaan - onko auto rikkonut jonkun piirin.
Pitänee kysyä joltain elektroniikkaekspertiltä - vai onko teillä neuvo, mitä pitää tehdä?
Kiitos näistä vastauksista jo tässä vaiheessa.
-
Ihme, että molempaan kauko-ohjaimeten tuli sama vika samaan aikaan - onko auto rikkonut jonkun piirin.
Mutta jos onkin auton päässä se vika...?
-
Sitä olen miettinyt ja uskonut siihen itsekin, mutta mittasin virrat keittiön pöydällä ja auto oli kaukana tallissa.
Kyllä se vika täytyy olla avaimissa.
Onko kukaan sattunut näkemään Eurosportin mainoskatkossa Volvon Ruotsin mainosta, jossa annetaan nettisivu, jonne voi ottaa yhteyttä vikaongelmissa?
Näin kerran, mutta en millään löydä/muista sivua.
-
Vuodenvaihteen tienoissa alkoi kummatkin kauko-ohjaimen patterit kulua loppuun viikossa.
Ei kestä montaa painallusta, kun jo pitää uusia.
Ei löytynyt vikaa merkkikorjaamossa.
Onko jollain ollut samaa ongelmaa?
Uusi kauko-ohjain. Loppuu ongelmat siihen.
-
Sitä olen miettinyt ja uskonut siihen itsekin, mutta mittasin virrat keittiön pöydällä ja auto oli kaukana tallissa.
Onko kukaan sattunut näkemään Eurosportin mainoskatkossa Volvon Ruotsin mainosta, jossa annetaan nettisivu, jonne voi ottaa yhteyttä vikaongelmissa?
Mikä on kaukana...?
En oo nähny mainosta joten heitän hatusta: https://minvolvo.volvocars.se/index
-
Asia jätettiin Wetterin huoleksi ja lupasivat ottaa yhteyttä Ruotsiin.
Ei ole kuulunut mitään sen koommin.
Uutta avainta (350,00) en hanki, ennenkuin selviää, onko autosta tullut signaali rikkonut avaimet.
Kumma, että aina pitää taistella ja vängätä.
Löytyispä sellainen autofirma, joka oikesti palvelee kuluttajaa.
-
No eihän autosta voi mitään signaalia tulla lähettimeen päin mikä sen rikkoisi. Turhaan tuommoista edes mietit.