Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: P_E_L_T_S_I - 17.07.2013, 22:32:35
-
Ilmeisesti lämpimänä käynnistämisessä ongelmia. Lähtee kylmänä ihan hyvin käymään.
Ajoin n. 35km autolla jonka jälkeen sammutin kaupan pihaan--> ei lähtenyt käymään?! Akku alkoi hiipua n.15 starttaus kerran jälkeen--->sai apuvirtaa, lähti välittömästi käyntiin!!
Tehnyt nyt kaksi kertaa saman homman, koneen lämmettyä ei lähde käymään, paitsi apuvirralla??
Startti pyöritti normaalisti ilman apuvirtaa-->ei lähtenyt!! Kaapelit kiinni--> lähti!!
Miten voi vaikuttaa käynnistämiseen apuvirta, kun akku pyörittää starttia hyvin ilman kaapeleitakin?? Akku on n. 8kk vanha exiden akku joka on kunnossa!
Huom! Tämä konstailu on satunnaista, volvo tehnyt temppunsa 2kertaa 100 kerrasta??
Viisaat herrat, kertoo minulle vastaus.
-
Voihan se olla, jos laturi/jännitteensäädin on matkansa päässä?
Akussa voi olla riittävästi potkua pyörittämään starttia, muttei käynnistämään autoa. Tämän olen kerran itsekin todennut, kun jäi mankkaan virrat päälle useammaksi päiväksi.
TDI kun on niin varmasti nähnyt maantietäkin jo lähemmäs 400tkm?
-
Stekkaisin ne akun/startin kaapeloinnit. Kuppaa liitoksissa tai kaapelikengissä, lämpenee ja ylimenovastus vaan kasvaa.
Onko 850:ssä sitä tunnistinrengasta virtalukossa?? Meillä se temppuilee satunnaisesti just esim. tankkaus/kauppapysähdyksillä, sahaa mutta ei lähde. Tekninen napautus rattipylvään muoveihin on tähän asti palauttanut järjen. Koskaan ei ole kotipihassa temppuillut.
-
Voihan se olla, jos laturi/jännitteensäädin on matkansa päässä?
Akussa voi olla riittävästi potkua pyörittämään starttia, muttei käynnistämään autoa. Tämän olen kerran itsekin todennut, kun jäi mankkaan virrat päälle useammaksi päiväksi.
TDI kun on niin varmasti nähnyt maantietäkin jo lähemmäs 400tkm?
Tdi on harvinaisen vähän ajettu, n 300tkm.
Joo, täytyy ruveta käymään sitä laituria/jännitteensäädintä läpi selviäiskö sieltä mitään.
-
Onko 850:ssä sitä tunnistinrengasta virtalukossa?? Meillä se temppuilee satunnaisesti just esim. tankkaus/kauppapysähdyksillä, sahaa mutta ei lähde. Tekninen napautus rattipylvään muoveihin on tähän asti palauttanut järjen. Koskaan ei ole kotipihassa temppuillut.
[/quote]
Joo, täytyykin koittaa sitä napautusta rattipylvääseen :D
-
Tänä aamuna teki taas temput kun piti töihin lähtee. >:( Täytyy kyllä vloppuna selvittää toi homma, ei töissä tykätä jos useinkin joutuu myöhästyyn saman vian takia.
Tuli vielä mieleen, auttaisko jos ostais uuden ja isompitehoisen akun? Voisko siitä olla hyötyä?
Ja iso kiitos teille jo, ongelman kanssani jakaneille vinkeistä! :hello:
-
Stekkaisin ne akun/startin kaapeloinnit. Kuppaa liitoksissa tai kaapelikengissä, lämpenee ja ylimenovastus vaan kasvaa.
Onko 850:ssä sitä tunnistinrengasta virtalukossa?? Meillä se temppuilee satunnaisesti just esim. tankkaus/kauppapysähdyksillä, sahaa mutta ei lähde. Tekninen napautus rattipylvään muoveihin on tähän asti palauttanut järjen. Koskaan ei ole kotipihassa temppuillut.
Tämä vaikuttaa virtalukon pohjan vialta.
-
Tämä vaikuttaa virtalukon pohjan vialta.
Hmm, on outoa, kun kuitenkin lähtee käyntiin apuvirralla? Mitä yhteistä on virtalukon pohjalla ja apuvirralla käynnistämisessä. Tarkoitan että mikä tekijä siinä vaikuttaa siihen virtalukkoon apuvirtaa antaessa?
Ite oon ihan pihalla tässä asiassa.. :idiot2:
-
On siinä erona 12V ja 14,5V. Muutama voltti lisää apuvirralta ja menee hapettumien ym huonojen liitosten läpi paremmin. Et oo mäkilähtöä päässy kokeilemaan?
-
Se oli vastaus B30A:lle, ei liity tähän.
-
Hmm, on outoa, kun kuitenkin lähtee käyntiin apuvirralla? Mitä yhteistä on virtalukon pohjalla ja apuvirralla käynnistämisessä. Tarkoitan että mikä tekijä siinä vaikuttaa siihen virtalukkoon apuvirtaa antaessa?
Ite oon ihan pihalla tässä asiassa.. :idiot2:
Tarkista akusta vedet, lisätä tarvittaessa akkuvettä ja laittaa lataukseen. E: Liikkeestä voisit kysyä akun testausta ennen kuin teet mitään muuta kun on takuuta jäljellä. ??? ???
-
Se oli vastaus B30A:lle, ei liity tähän.
Hjups, mun moka :D
-
Tarkista akusta vedet, lisätä tarvittaessa akkuvettä ja laittaa lataukseen. E: Liikkeestä voisit kysyä akun testausta ennen kuin teet mitään muuta kun on takuuta jäljellä. ??? ???
Juuri kävin liikkeessä ja mitattiin akku, kunnossa on! Digitaalimittari näytti 13.6, viisarimittari näytti lähes saman, mutta ilmoitti että ei lataa välttämättä ihan kunnolla?
Eli mitäs sitten seuraavaksi? :D
-
Juuri kävin liikkeessä ja mitattiin akku, kunnossa on! Digitaalimittari näytti 13.6, viisarimittari näytti lähes saman, mutta ilmoitti että ei lataa välttämättä ihan kunnolla?
Eli mitäs sitten seuraavaksi? :D
laitat kuntoon? ??? ??? Taitaa akku purkaantua ajon aikana? ???
-
laitat kuntoon? ??? ??? Taitaa akku purkaantua ajon aikana? ???
Juu. Kuntoon yritetään saada :D