Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Zhame - 15.03.2011, 17:47:23
-
Eli, kysymys kuuluukin, onko kenelläkään näistä tietoa tai kokemusta?
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=79702.htm&tuote=79702&ryhmaid=213 <-- tämä kai käy ihan bolt-on tuohon '94 850 T-5:seen?
-
Kuin muutkin kiinalaiset, tuurista kiinni mitä saa.
Kesällä laitettiin 940 tuommonen ja siinä pelas hienosti, pelaa varmaan vieläkin auto on tosin myyty.
-
Onko tämä laatuahdin?
http://www.ahtoja.com/product/99/volvo-t5-r-td04hl16t
-
Onko tämä laatuahdin?
http://www.ahtoja.com/product/99/volvo-t5-r-td04hl16t
Näyttäs äkkiseltään samalta kuin Biltsussa.
-
"Volvo T5-R alkuperäistä vastaava ahdin"
Eli voi olla ihan mitä vaan.
Aitoon Volvoon aito ahdin.
Johonkin jätemyllyyn voi koittaa noita kopioita
-
Halvalla saa yleensä vain halpaa tavaraa..
-
http://www.ahtoja.com/product/99/volvo-t5-r-td04hl16t
Käykös tämä T5:n ahin bolt on -97 2.5T V70:iin? Tuossa 2.5T:ssa varmaan pitäs olla bypass vakiona, mut se on tulpattu peltilätkällä omassa(varmaan jollain tohtori sykeröllä ollut joskus dumppi tuossa). Hukkaportin kellokii alkaa olemaan jo aikansa elänyt, niin tuossahan tulis nyt kaikki kuntoon kerralla.
-
Käyköhän tuo pilateeman saabin turbo suoraan vinokoneen kylkeen?
-
Onkos kellään omakohtaisia kokemuksia näistä Bilteman turboista. En halua mitään veikkauksia niitten kestosta, enkä netistä suomi24 palstalta luettua. Vaan omia kokemuksia. Omasta t5:sta on menossa turbo huoltoon, mutta jos siellä on pakopesää halki, tms. Joutuu harkitsemaan tommosen ostoa
-
Mulla on kiinalaisita ahtimista jo kolme kokemusta, valmistaja mahdollisesti(ja todennäköiseti) joku muu kuin bilteman/ahtoja alihankkija:
-1 tosi-iso ja kiillotettu TO3/4 lapamittoja ei muista, mutta kompuran ar .80 --> 1550 km ja akseli poikki
-2 Ulkoa karkean näköistä tekoa oleva TO3/4 ar .63, 22000 km ja edelleen ajossa (ajettu koko ajan ~1.3 bar ahdoilla)
-3 td04hl16 ~2000km ja akseli poikki.
Jälkeenpäin tarkastettenuna sanoisin että tuo ulkoapäin karmea on ainoa joita pienikätinen kiinalainen oli viitsinyt tasapainottaa ennnen toimitusta(muttereista niistetty), noi toiset oli täysin koskemattomia.
-
Eli pitää hartaasti toivoa että tuo oma mitsu on kunnostuskelpoinen, eikä ole pakopesää halki tms.
-
Ei ne jälkimarkkina turbot turboliikkeistä nyt niin mansikoita maksa! Alle tonnilla varmasti saa sopivan ahtimen. Osta muutama kiinalainen ja riko niillä vielä konekkin, on loppupeleissä kalliimpi. Itse en ainakaan pystyisi ajaa ainainen pelko perseessä.
-
Nii eihän se tonni ole kuin kolmasosa auton arvosta :)
-
Mutta siinä jos säästää, niin saattaa pahimmassa tapauksessa tiputtaa auton arvon alle kolmasosaan. ;)
-
Ja köyhällä ei ole vara ostaa halpaa!