Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: jormaheikki - 19.07.2013, 02:29:47
-
Jäi tuollainen http://kuva.termiitti.com/v.php?img=31459 ajoneuvo käteen, eipä tuolla taida olla muutakuin tunnearvoa?
-89 käsiryypyllä b200k 200tkm. Uudesta asti ollut lämpimässä tallissa, talviajoa olemattoman vähän, lähes uudenveroinen päältä ja sisältä. Ei raaskisi nuorisolle luisupulkaksi myydä, mutta ei toisaalta jaksaisi tallissakaan seisottaa?
-
500 euroa riihikuivaa käteistä.
-
Jos laitat tuon nettiautoon ilman hintaa niin saat viikossa vähintään 50 viestiä jossa tarjotaan 50-200 euroa.
Jos taas laitat hintapyynnöksi 3000€ niin saat pari vittuiluviestiä ja pari satasen tarjousta.
Autohan ei ole harvinainen mutta tuossa kuosissa ja noilla kilometreillä niitä ei enää tule kiusaksi asti vastaan.
Lähinnä tuo taitaa ostomielessä kiinnostaa juurikin teinejä paskaksi ajettavaksi tai ahdinharjoitteluun (ja halvalla).
Toivottavasti löytyy se pussihousu joka älyää laittaa tuon jemmaan.
-
Toivottavasti löytyy se pussihousu joka älyää laittaa tuon jemmaan.
Mutta fakta on se että vaikka kuinka pussihousu löytyisikin niin 500e on se mitä tosta saa.
-
Sen verta siistin näkönen että ite kyllä maksaisin (jos seiskan haluisin, mutta kun en halua) ihan mielelläänkin enemmän kuin kusiset 500e. Paljon hienomman olonen peli kuin monet noista showroomin/projektien räpellyksistä :)
-
Autoharrastuksen ylipappeja jotka määrittelevät faktat on nettimaailma pullollaan.
Yli 30 vuotta autoharrasteessa mukana ollena on tullut useasti todetuksi, että 200 euron autosta tulee hetken harrastajan käsissä oltuaan 2000 euron helmi.
Edelleenkään en väitä, että tuon hinta on 2000€.
Auton hinnanhan määrää vain se, että kuinka paljon joku sitä haluaa.
Kinastelu alkakoon ;D.
Sekokupu on varsin oikeassa.
Joskus vuosikymmeniä sitten olin myymässä silloista Ameriikanihmettäni jota kävi muutamakin katsomassa. Jostain länsirannikolta tuli juntti katsomaan sitä ja tälle ylipapille ilmoitin lopuksi, että niin paljon rahaa herralla ei ole, että kauppaa syntyisi.
Oikea ostaja sai viedä sen reippaastikin pyyntihintaa halvemmalla.
-
Mielestäni tuon arvo on yli 500€
Reilu vuosi sitten myin 745 500eurolla. Oli noin 350tkm ajettu. b230K+ automaatti. Vuosimallia 86.
EI ollut katsastettu. Oli sähkövikainen.
Siihen verrattuna tuo myytäväsi auto on hyvässä kunnossa.
-
Ei tuo uudesta asti lämpimässä tallissa oleminen autolle mikään arvoa lisäävä juttu ole kun sitä talviajoa tässäkin tapauksessa on ollut, joskin olemattoman vähän ;)
Niin, aivan samahan tuo olisiko säilytetty kuusen alla.
-
On muuten siisti. Kylläpä minä antaisin hinnaksi tuplasti tuon 500€ vaikka B200K hintaa laskeekin. 500€ seiska on sellainen pientä laittoa vaativa ja ehkä ruostepaikankin saa hitsata.
-
500e? :o Ite maksoin 1500e b200k+m45 310tkm ajetusta 240, juurikin historian takia, eikä ole katua tarvinnut :)
1500e ja nettiautoon.
Tai joo niin, eihän tolla oo ku pari sataa arvoa, voin ton heti ostaa pois.. :D
-
Täytyy ottaa huomioon hyväkuntoinen 240 on huomattavasti kalliimpi kuin vastaavankuntoinen 740 ;).
edit: Näin niinkuin pyyntihintojen perusteella.
-
Juuri myin vastaavan kuntoisen ja samalla tekniikalla olevan farkun 1700e, mutta 600e maksan heti siittä
-
Ei tuo uudesta asti lämpimässä tallissa oleminen autolle mikään arvoa lisäävä juttu ole kun sitä talviajoa tässäkin tapauksessa on ollut, joskin olemattoman vähän ;)
Itse ainakin arvostan tuollaista ja maksaisin siitä jopa sen extran verrattuna muihin vastaaviin.
-
Muuten jormaheikki, jos olet sitä vähän kuin kaupittelemassa niin mitä varustuksia tuossa on?
Volvolta on tullut joskus aika kummia yhdistelmiä kuten esim arabimalli 240GLE monilla varusteilla ja B19+M45 tekniikalla.
-
On volvolla enemmän tunne kuin rahallista arvoa. Ollut paapallani viimeiset parikytä vuotta.
Eipä tuossa varmaan mitään erikoisuuksia ole, keskuslukko taitaa olla ainoa hienous. Pitänee ajaa syssymmällä takaisin talliin odottelemaan.
-
On volvolla enemmän tunne kuin rahallista arvoa. Ollut paapallani viimeiset parikytä vuotta.
Eipä tuossa varmaan mitään erikoisuuksia ole, keskuslukko taitaa olla ainoa hienous. Pitänee ajaa syssymmällä takaisin talliin odottelemaan.
Tunnearvon takia sitä kannataa ehkä säilytelläkkin, jos vaan on mahdollisuuksia siihen, siitä se pikkuhiljaa sitten arvostus nousee. Kyllähän näitä monen tasoisia käyttöpelejä liikkuu mutta hienossa kunnossa olevat alkuperäiset ovat empiiristen tutkimusten mukaan vähenemään päin ;)
-
Tunnearvon takia sitä kannataa ehkä säilytelläkkin, jos vaan on mahdollisuuksia siihen, siitä se pikkuhiljaa sitten arvostus nousee. Kyllähän näitä monen tasoisia käyttöpelejä liikkuu mutta hienossa kunnossa olevat alkuperäiset ovat empiiristen tutkimusten mukaan vähenemään päin ;)
Komppaan tuota.
-80 luvulla myin silloin 20 vuotiaan hyväkuntoisen autoni joka näytti menneen käyttöautoksi jollekin. Puoli vuotta myöhemmin näin sen lasit rikottuna ja lommoille potkittuna, kun oli vissiin ollut kiva juttu eikä tullut hyvä fiilis.
Rautaahan autot vain on mutta esim. orkkiskuntoiset 700 sarjalaiset on katoava luonnonvara.
Jos on tallissa tilaa ja mahdollisuus säilyttää niin ehkä kannattaisi.
-
Komppaan edellisiä vastaajia siinä suhteessa että jos on mahdollisuus säilöä vielä muutama vuosi niin ehdottomasti kannattaa se tehdä. 500 euron miehet tietävät itsekin minkälaisen auton sillä rahalla saa... Ei todellakaan tuollaista 740. Myy se jollekin joka arvostaa sitä ja pitää huolta jatkossakin. Nettiautoon en välttämättä edes laittaisi tuollaista helmeä myyntiin, vaan esim. Mobilistilehteen tai veteraaniauto pörssiin tai mitä näitä nyt on. Tosiostaja kyllä soittaa ja tulee paikanpäälle katsomaan, eikä tarvitse lukea mitään huumoriviestejä muutaman sadan euron tarjouksista.
-
Pitänee nyt kattoo malttaako enää luopuakkaan, on jo kaikenlaista huoltoa tehty mm jakoremmi ja muuta pakollista, viikon päästä menee tectyl käsittelyyn, taitaa olla vielä alkuperäiset massat pohjassa, ei sillä että talvella ajelisin mutta onpahan hienompi.. Meinaa vaan välillä tulla merisairaaksi tuon vakio alustan ja renkaiden kanssa :pomo:
-
Pitänee nyt kattoo malttaako enää luopuakkaan, on jo kaikenlaista huoltoa tehty mm jakoremmi ja muuta pakollista, viikon päästä menee tectyl käsittelyyn, taitaa olla vielä alkuperäiset massat pohjassa, ei sillä että talvella ajelisin mutta onpahan hienompi.. Meinaa vaan välillä tulla merisairaaksi tuon vakio alustan ja renkaiden kanssa :pomo:
joo se kuuluu tohon malliin,elä nyt hötkyile auton kanssa pidä se itelläs,sen arvo ei laske enää ikinä vaan päiväpäivältä nousee mikäli tommosessa kunnossa pysyy. ;)
-
6 vuotta sitten mietin että mihin Volvon kanssa juodun, nähtävästi vanhainkotiin. 8)
(https://i.ibb.co/sy6LCzq/IMAG0574.jpg) (https://ibb.co/sy6LCzq)
-
6 vuotta sitten mietin että mihin Volvon kanssa juodun, nähtävästi vanhainkotiin. 8)
(https://i.ibb.co/sy6LCzq/IMAG0574.jpg) (https://ibb.co/sy6LCzq)
Hyvää yhteistä matkaa O0
-
Hienoa että pidit itselläsi, ja että auto on edelleen todella hienossa kunnossa.
Siinä on sitten niin varmatoiminen ja luotettavalla tekniikalla oleva harrasteauto kuin vain voi olla.
Onnittelut myös MR leimasta O0
-
Kiitoksia. Tänään tuli käytyä vielä katsastuksessa. Oli seokset hiukan sekaisin mutta ystävällinen katsuri korjasi tilanteen.