Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: eliäs - 20.07.2013, 16:14:43
-
eli vararengaskoteloitten poisto.. tiiätte kyllä mitä tarkotan. Tosiaan tämmöstä kuulin että ei katsuri tykkäis tuosta? onkohan tosi homma? haluttas kauheasti ottaa pois nuo hirveät moukerot ::)
-
Mitähän ne katsurit siihe muka sanois?
-
Tuskin katsastajalla siihen paljon sanomista on, kun tehtaaltakin tuli mallivuodesta 1979-> 242GT ilman varapyöräsyvennyksiä.
-
Katsuri ei varmaan tykkää jos poistat ne ja jätät reiät tilalle ;)
Mutta asiallisesti paikattuna reiät, mitään sanottavaa ei pitäisi olla.
-
joo reiäthän olin jättämässäkin ::)
Okei tosiaan, yks tuttu meinasi että jotku ottaa sen rungon muokkauksena tjsp
-
Naapuri hitsasi ne suoraksi omasta farkustaan ja kiitosta vaan tuli, kun "mätäpaiseet" poistettu... Itsekantavalla korilla olevaa autoahan saa hitsata käytännössä mistä kohtaa vaan koria, kunhan homman tekee kunnolla ja lujuus vastaa edes sinnepäin alkuperäistä. Tukivarsien hitsaaminen on sitten yleensä kiellettyä, mutta kyllä sitäkin on omallakin kohdalla katsottu läpi sormien, kun kyseessä ollut auto, mihin ei kertakaikkiaan enää ehjää osaa saa mistään ja homma on tehty hyvin.
-
Omasta 242:sta tuli napattua ne pois ja suoraa peltiä tilalle. Ei tullut napinoita katsastuksessa.
-
Hyvä kuulla! pääsee tässä itekki sitten hommiin :)
-
Löytyisköhän joltain kuvamateriaalia toteutuksesta? Eilen rälläköidessä päässä oli selkee suunnitelma, nyt mietityttää että onnistuuko hyvin sittenkään.
-
Tossa pari kuvaa ,sivulinja kulkee alkuperäisen sauman ,lokasuoja /munapussi linjassa ,eli on vähän taakse nouseva .
Takaa katsoen vaakasuora .
Itse tein "pienen levityksen" samalla kun sisälokasuojaakin korjasin ,( tein tilaa leveämmille pyörille ).
Ulkopellin alakulmaa ulospäin painamalla saa helposti 3-4cm ,pyöränaukon taka/alareunaa levitettyä.(sisälokasuoja oltava irti ulkopellistä ).
(http://i1.aijaa.com/b/00072/12508571.jpg)
Ei tule leveämpi rengas "ulos" kaaren taka/alakulmasta.
(http://i2.aijaa.com/b/00835/12508584.jpg)
-
Kiitos näistä, selkeyttivät omia ajatuksia toteutuksen suhteen. Nätti perä sulla (alempi kuva ;) )
-
Saisko lisää vielä kuvia, että miten porukka toteuttanut tämän jos vain mahdollista :)
-
Naapuri hitsasi ne suoraksi omasta farkustaan ja kiitosta vaan tuli, kun "mätäpaiseet" poistettu... Itsekantavalla korilla olevaa autoahan saa hitsata käytännössä mistä kohtaa vaan koria, kunhan homman tekee kunnolla ja lujuus vastaa edes sinnepäin alkuperäistä. Tukivarsien hitsaaminen on sitten yleensä kiellettyä, mutta kyllä sitäkin on omallakin kohdalla katsottu läpi sormien, kun kyseessä ollut auto, mihin ei kertakaikkiaan enää ehjää osaa saa mistään ja homma on tehty hyvin.
Hyvin tehty hitsaus, ei kaksinkertaista peltiä missään, sauman kauneusvirheitä ei hiottu piiloon. Ohut pohjamaali pintaan, katsastukseen. Valokuvia, jos sattuu kamera mukaan. Seuraavassa katsastuksessa ei massa haittaa.
Aika rumathan nuo munapussit ovat, ainakin korin värisenä vaaleassa autossa. Onko kukaan maalannut niitä mattamustiksi?
-
Tuosta, aika mukavasti "hukkuvat" auton alle, ainakin sopivilla kuvakulmilla ja huonolla kameralla.
(http://i200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20240T%20-83/IMG_6174_zpsd2163609.jpg)
(http://i200.photobucket.com/albums/aa87/oskari90/Volvo%20240T%20-83/IMG_20121022_162843.jpg)