Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JarnaH - 20.07.2013, 21:15:34
-
Hei, onko noissa 130 / 160 happasissa millaset erot, vai onko suuremmat paineet vain ?
-
Juurikin noin eli 165hv ft:n ja 135hv fk:n ainoa ero on hukkaportin kello. Ft:ssä 0.5 bar ja fk:ssa 0.3 bar.
-
Eikös niissä ole eri männät :o
-
Eikös niissä ole eri männät :o
Eipä taida olla. Miksi olisi?
-
Eikös niissä ole eri männät :o
Taisit lukea otsikon liian tarkasti? Se K kirjain siinä lienee ylimääräinen.
Jos meinaan mietit K-koneen ja turbokoneen mäntien eroa.
-
FK:ssa ja FT:ssä ei ole minunkaan tiedossani mitään muita eroja kuin hukkaportin kello.
Edes moottorinohjauksen polttoaine-kartoissa ei ole eroa versioiden välillä.
FK:sta siis syntyy aito FT, vaihtamalla hukkaportin kello FT:stä! ;)
-
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä? :idiot2:
-
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä? :idiot2:
Mulla ainakin oli fk:ssa lukko.
-
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä? :idiot2:
On. Mutta ei kaikkia.
Perän mallia mahdoton mennä arvuuttelemaan koneen mukaan. Helpointa kun menee ja katsoo onko tarraa paikoillaan/massan alla, jos ei niin avaa kopan.
-
onko noita FK koneellisia varustettu lukkoperällä? :idiot2:
On!
Meikäläisen projekti "moonshine" on varustettu 1041 perällä (liikkeellelähtölukko), joka on AW71L perässä (kirjaimellisesti)! :D
-
taitaapi olla välityksien kanssa samalla tavalla sattuman kauppaa ::) itellä FT:n perässä 1041 ja muistaakseni 3.51 välityksellä
-
FT:n ilmanputsarin kannessa lukee Turbo, FK on blancko!
-
FT:n ilmanputsarin kannessa lukee Turbo, FK on blancko!
Ei pidä paikkaansa! :hello:
Rikon taas rajoja! ;)
Ja tämä on mitattua dataatm.
Minulla lukee putsarikotelossa "jurbo" ja silti kone on ollut minulla alunperin FK (ennen minua). Ja tämä on jäljitettu omistajia pitkin alkuun asti sinisestä tiskistä puhumattakaan!
Kaverin FK:ssa sama tilanne päin vastoin.
Kaverin FK tehty elokuussa 95 ja minun huhtikuussa 95. Molemmilla mallivuosi -95 ja molemmissa vakiona B230FK pannuna ja AW71L laatikkona.
Ps. tässä voi olla se perskeleen Göran kysymyksessä tms.....
-
Ja seuraavaksi joku sanoo että FK-moottorisilla ei ole ahtopainemittaria. Minullapas on, mutta siinä on tekstinä 'Econ.'. Lukkoperäkin löytyy.
-
Tästä pääsemme siihen, että ainoat varmat erot FK vs. FT on hukkaportin kellossa. Eli ahtopaineissa! :hello:
-
Tästä pääsemme siihen, että ainoat varmat erot FK vs. FT on hukkaportin kellossa. Eli ahtopaineissa! :hello:
En tiedä onko yleistä, mutta mun FK:ssa (ilmanputsarin kannessa ei turbo merkintää, ei ahtopainemittaria) oli turbo+ kilkkeet tehtaalta lähtiessään. Tosin ei ollut toiminnassa. Görän pistäny varmuudeks mukaan semmosenkin? :D
-
... tässä voi olla se perskeleen Göran kysymyksessä tms.....
Sekalainen varustelu johtuu nimenomaan Göranista.
Tuotantolinjan puolisokea trukkikuski, joka onneksi jäi eläkkeelle vuosituhannen vaihteessa :D
-
Tuotantolinjan puolisokea trukkikuski, joka onneksi jäi eläkkeelle vuosituhannen vaihteessa :D
Päivän naurut. Kiitos :D :D
-
taitaapi olla välityksien kanssa samalla tavalla sattuman kauppaa ::) itellä FT:n perässä 1041 ja muistaakseni 3.51 välityksellä
Välityksissä ei ole sattumankauppaa, joskus olen jopa laittanut listan minkä vaihdelaatikko+moottorin kanssa on varustettu milläkin välityksellä.