Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kaksi70 - 15.03.2011, 21:22:01
-
V70 -07 2,4D (248 tkm) kävi merkkihuollossa automaatin (Geartronic ) öljynvaihdossa ja termostaatin vaihdossa. Ensimmäistä kertaa huollon jälkeen kun käänsin peruuttaessa pyörät vinkkeliin, niin ampui tehostimen pumpun paineputken irti ja tehostimen öljyt tuli pihalle välittömästi. Termostaattia vaihdettaessahan tuo tehostimen pumppu joudutaan irrottamaan, jotta termarin vaihto onnistuu. No, onneksi oltiin keskellä kaupunkia torilla ja taksiaseman vieressä. Hinausauto vei auton takaisin merkkihuollon pihaan ja taksi muun porukan kotiin. Huomisaamulla kyseiseen merkkihuoltoon pitää mennä keskustelemaan tilanteesta.
-
Keskiviikkona aamulla merkkiliikkeeseen takaisin (Autosalpa/Porvoo) ja kerroin työn vastaanottajalle tilanteen. Totesi, että lienee heidän asennusvirhe termarin vaihdossa ja lupasi ottaa auton työn alle. Illalla hain autoa ja yllätyksekseni sanottiinkin, että paineputken kauluksen (liitos pumppuun) pultti oli pettänyt ja iski yli 200 eur laskun kouraan. Olivat kiinnittäneet putken uudestaan ja siivonneet öljyä konehuoneesta ja vaihtaneet moniurahihnan. Jotenkin en edelleenkään usko tuohon pultin pettämis teoriaan, vaan minusta ao. liike härskisti laskutti oman asentajansa mokan.
Veikkaan , että termarin vaihdon yhteydessä tuo kiinnityspultti oli jäänyt kokonaan pois tai todella löysään. No, en aio vierailla ko. liikkeessä huollon merkeissä enää.
-
Kannattaisi kääntyä kuluttaja viraston puoleen jos tietää että vääryys on tapahtunut asennuksessa, ja laskutuksessa
-
multa jäis ainakin tuo 200e helposti maksamatta tuossa tilanteessa.
antaisin liikkelle maksuun hinauksen ja perheen taksi kyydinkin