Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Catalust - 15.03.2011, 21:43:00
-
Nyt iski pulma... ...KW.een asennuksen yhteydessä huomasin että täältähän puuttuu jotain... Alkuperäiiset iskarit on ns. "yläsäiliöllä" eli sylinterin varsi tulee alaspäin... jolloin iskarin runko toimii yhtenä tuki kappaleen+kumipidike+metalli levy...noh, KW.ee onkin että sylinterin osa tuleekin ylöspäin, joten nyt ne alkuperäiset iskarin yläpäänkumi + 1kpl metalli lätkiä ei riitä, koska niillä kasatessani, iskarin on mahdollista lyödä läpi, koska eihän sitä "lukitse" mikään... Onko sinisellä tähän ratkaisua?
-
Onkos ne tolpat juuri tuohon malliin? Entäs yläpään osat toisinpäin, eli onko kaulusta iskarissa?
-
kyllä toi variant2 sarja on juuri tuohon pyydykseen... ...tarkastettu US-partsin sivuilta... mutta tuntu "hölmölle" kun entiset iskarit lepäsi "säiliö" ylöspäin, joten se säiliön yläpää tuli siihen tuentaan mukaan, siksi kolmanmneksi osapuoleksi, mutta tämä uusi iskari tuleekin sylinteri ylöspäin...
-
kyllä toi variant2 sarja on juuri tuohon pyydykseen... ...tarkastettu US-partsin sivuilta... mutta tuntu "hölmölle" kun entiset iskarit lepäsi "säiliö" ylöspäin, joten se säiliön yläpää tuli siihen tuentaan mukaan, siksi kolmanmneksi osapuoleksi, mutta tämä uusi iskari tuleekin sylinteri ylöspäin...
...ja jos ne alkupäräiset osat laittaisi ns. väärin päin, ei asennuksesta tulisi tukeva, koska se iskunvaimentajan lätkä mitä pultataan koriin kiinni, siinä ei toisella puolella ei ole tasaista pintaa...
-
Oliko missään mainintaa asennussarjasta? Outoa ettei mallikohtaista sarjaa saa paikalleen :-\
-
ei... AINOSTAAN jos autossa OLISI nivomat, niin sitten, tarkistin senkin asian US-partsin sivuilta, ja teknisistä PDF-sivuston huomautuksista... ...itsestäkin tuntuu pahalle, kun ei PRKL yli 1200e tolpat mene "heittämällä" alle, ja myydessä asiasta ei ole mainittu mitään... ...mietin vain, että onko kaikissa V70 samanlaisia takaiskareita?, kun minulla, että jos siinä on se ero? Että minulla oli esim: joku bensa mallisen sarja? Tuntu nimittäin aika järeillä sen Sachs.in iskarit mitkä siellä oli olla...
-
selvisi... ...autossani oli syystä tai toisesta nivomatin iskarinyläpään lautaset, siitä juurikin johtui tämä iskareiden käymättömyys... :-\
-
entiset iskarit lepäsi "säiliö" ylöspäin, joten se säiliön yläpää tuli siihen tuentaan mukaan, siksi kolmanmneksi osapuoleksi, mutta tämä uusi iskari tuleekin sylinteri ylöspäin...
Eihän vaan ne entiset ole nivomatit, koska niiden tunnusmerkkinä on esimerkiksi juuri se säiliö ylöspäin.
-
Eihän vaan ne entiset ole nivomatit, koska niiden tunnusmerkkinä on esimerkiksi juuri se säiliö ylöspäin.
tuntuu kummalliselle, kun autossa OLI ostaessa "vakiona" halogeeni valot... ???
-
Ei se ole tekemisessä valojen kanssa. Mulla oli jossain vaiheessa MV2004 V70/2.5T. Siinä oli nivomat ja halogenivalot ja korkeudensäätöpotentiometri valokytkinmodulissa.
-
Joo, nivomat-iskarit ja xenon-valot tai halogen-valot eivät ole millääntapaa sidoksissa toisiinsa.
Xenon valojen oikean automaattisen korkeuden hoitaa alustassa oleva anturi, joka antaman tiedon mukaan valojen korkeus säätyy.
Xenon valojen yhteydessä on vaatimuksena automaattinen korkeudensäätö, joka ei ole nivomat, vaan ihan sähköinen anturi, eikä sitä korvaa nivomat iskarit, halogen-valojen kanssa automaattista säätöä taasen ei vaadita ja silloin on se "manuaalinen" säätörulla valokytkinpanelissa.