Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: vänkkä - 22.07.2013, 20:36:54
-
olis kyseistä pään vaivaa tällä hetkellä kun ostin 740 turbo volvon missä oli paikallaan b200et ja siitä oli tullu kanki kyljestä pihalle mutta mukaan tuli b21et ilman sähkösarjaa ja aupulaitteita niiin sopiiko tuon 200et:n sähkösarja/moottorinohjaus 21et:hen ja meneekö myös kansi kun ottaisin siitä mielelläni ruiskun kanssa ?? ja mihin tehoihin asti vakio moottorinohjaus mahtaisi riittää...koneen olisi tarkotus tulla amazoniin ....
-
Kyllä sähkösarjan pitäs sopia ja niin myös kannenkin, joku korjaa ellei näin ole! Apulaitteet sopinee paikalle ilmeisesti muuten paitsi ohjaustehostin mikäli sellanen on olemassakaan? Tehoihin en osaa kyllä mitään päteä :-[
-
Muistin että tossa että 21:ssa jakaja on lohkossa ja 200:ssa se on kannen päässä että kumpi olis parempi tai mimmonen homma sähköt on muttaa niin että saa jakajan lohkoon, tai meneekö 200 imusarja 21 kanteen ?
-
Niin juu onkos tässä jokin lukija virranjakajassa? Mun mielestä imusarjan pitäs olla bolt-on
-
B21ET:ssä nyt ei liikoja sähköjä olekaan.
B200ET:ssä on Motronic ja haulla löytyy siitä paljon, tarvitset mm. anturit vauhtipyörältä.
Käytät siitä kannen ja päätyjakajan suoraan, mikäli vaan puristukset sopii? Motikka säätää itse sytytyksen.
-
Jos vaihdat päätyjakajan lohkoon voit joutua myös vaihtamaan apuakselin moottoriin. Selviää kun irroittaa lohkojakajan tulpan ja tsekkaa onko siellä akselissa hammastus vai ei.
-
Ja tarkotus olisi myös ottaa vaihdelaatikko tosta 200 mutta sen ny uskois menevän ? Tuli vaan vähän taka pakkia kun ostin b21et:n kytkimen niin olikin pienempi kun paikalla ollut että mahtaako olla myyty muuta kun mistä oli puhe:D tossa termarin alla lulee kaks osassa laatassa 498886 02853 mitä mahtais meinata ?
-
B200ET:ssä on Motronic ja haulla löytyy siitä paljon, tarvitset mm. anturit vauhtipyörältä.
Tässä kohtaa voi joutua sitten vähän patentoimaan, B21ET:ssä ei ole valmiiksi koneistettu paikkoja motronicin antureille. Hyvällä tuurilla voi lohko ehkä olla valua jossa on paksunnokset siellä oikealla kohtaa ja selviää pultinreikien+ohjuriholkkien paikkojen kairauksella, muutoin joutuu tekemään jotain kannakerautaa vaikkapa laatikon pulttien alta. Ei mikään mahdoton jobi mutta on siinä pikku puuhaa...
Ja tarkotus olisi myös ottaa vaihdelaatikko tosta 200 mutta sen ny uskois menevän ? Tuli vaan vähän taka pakkia kun ostin b21et:n kytkimen niin olikin pienempi kun paikalla ollut että mahtaako olla myyty muuta kun mistä oli puhe:D tossa termarin alla lulee kaks osassa laatassa 498886 02853 mitä mahtais meinata ?
Vauhtipyörän antureille täytyy avata paikka kytkinkoppaan, tai napata kytkinkoppa siitä 740:stä.
-
viikonloppuna olis tarkotus tota konetta laitella ja tuli mieleen että sieltä saattaa loppua tila kesken ton päätyjakajan kanssa niin voiko toi moottorin ohjaus alkaa oikuttelemaan jos pidän lohkossa jakajan?tai jos sen kannessa taas pidän niin riittääkö joku joku 1mm pellistä tehty suoja levy jakajan paikan päälle lohkoon ja miten se jakajan akseli,voiko se alkaa pitää ääntä/tai rikkoa jotain jos se jakaja sieltä puuttuu?? ja voinko mennä vanhoilla kansipulteilla vai olisiko hyvä vaihtaa uusiin???
-
viikonloppuna olis tarkotus tota konetta laitella ja tuli mieleen että sieltä saattaa loppua tila kesken ton päätyjakajan kanssa niin voiko toi moottorin ohjaus alkaa oikuttelemaan jos pidän lohkossa jakajan?tai jos sen kannessa taas pidän niin riittääkö joku joku 1mm pellistä tehty suoja levy jakajan paikan päälle lohkoon ja miten se jakajan akseli,voiko se alkaa pitää ääntä/tai rikkoa jotain jos se jakaja sieltä puuttuu?? ja voinko mennä vanhoilla kansipulteilla vai olisiko hyvä vaihtaa uusiin???
Käytä se b200alakerrassa oleva tulppa siihen b21 alakerran jakajan paikalle.
-
Eniten mietityttääettä tulisko sillä lohko jakajalla jotain ongelmia sen moottorin ohjauksen kanssa koska sitä olisi helpompi säätää lohkosta kun kannesta koska siellä ei ole oikeen tilaa?meneeköhän se 200:sen imusarja 21:sen kanteen ?
-
Säätää miten?
-
vai tarviiko/voiko semmosta kansi jakajaa edes säätää mitenkään?otin männät pois pytyistä että sai putsatuksi ne kunnolla kun oli aika paljon kaikkea sinne kuulumatonta siellä mäntien päällä,ja onnistuin katkasemaan yhden männän renkaan siitä niin tarvs varmaan semmosia alkaa metsästämään niin männässä oli merkintä 211(ja numeroiden alapuolella) 011 toisella laitaa mäntää oli D,ja mauserilla vielä mittasin niin sain 91.2 niin onko tuo koko ihan stanu vai yli koko?
-
B200ET:ssä on Motronic ja haulla löytyy siitä paljon, tarvitset mm. anturit vauhtipyörältä.
Ja tietenkin sen vauhtipyörän. Anturit lukee hammaskehää ja pyörän tappia.
Voihan sen tapin toki patentoida johonkin muuhunkin v-pyörään...
-
varmaan käy suoraan sinne toisesta koneesta se vauhti pyörä kun semmonen on ni ei tarvii patentoida mitään ??
-
tähän astiset ongelmat selätetty mutta virran jakaja puuttui ja käsiini on kulkeutunut ilmeisemmin b21a:ssa ollut jakaja mutta pyörijä on ainakin ihan erinnäkönen (korjauskäsikirjasta kuvan ku kattos) että onko jollain kokemuksia tai tietoa onko muuta eroa?
-
tähän astiset ongelmat selätetty mutta virran jakaja puuttui ja käsiini on kulkeutunut ilmeisemmin b21a:ssa ollut jakaja mutta pyörijä on ainakin ihan erinnäkönen (korjauskäsikirjasta kuvan ku kattos) että onko jollain kokemuksia tai tietoa onko muuta eroa?
B21a jakaja kärjellinen. B21et jakaja myöhästyttää sysytystä ahdoilla.