Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jormaheikki - 22.07.2013, 22:29:02
-
Kytkin ottaa kiinni melko alhaalla, muut vaihteet ok eikä tunnu luistavan, mutta rusahtaa ikävästi pakille laitettaessa. Onko tuossa (-89 b200k loota vissiin 47)vaijerikytkin ja kannattaisiko koittaa kiristää? Autoon tehty merkkiliikkeessä kytkinremontti 100 tkm kohalla, nyt vähä reilu 200 tkm.
-
Melkeempä ominaisuus että rusahtaa ::)
Käytä ykkönen/kakkonen ensin sisällä niin tuskin enään sitten.
-
Kytkimen paineasetelma on kulunut, korjaantuu vaijerin kiristyksellä, mutta menee siihen että kytkin joudutaan uusimaan.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9605.0
-
Tuossako on vaijerikytkin? Väittivät että on nestetoiminen.. Kuinkas tuo kiristys, laatikon päästä varmaan..
-
Pitää katsoa onko siellä vaijeri. Jos nestekytkin,niin ei paljoo tarvi säädellä.
-
Nestekytkinhän tuolla, ohjaustehostajan kanssa samat öljyt. Lämmettyään joskus tuo rusahtaa. Auttaa kun eka laittaa ykköselle ja vähän nostaa kytkintä. Ottaa kiinni aika alhaalta luulis ettei oo kykin loppu. Jumittaiskohan siellä tuo painelaakeri tai joku.
-
Nestekytkinhän tuolla, ohjaustehostajan kanssa samat öljyt.
Veikkaan että kuitenkin jarruneste eikä ohjaustehostin.
-
Kytkimen ilmaus voisi auttaa.
-
Kyllä tuo pakin rusahtaminen on ihan "normaalia" volvoissa.
Itseltä löytyy 340DL, 360GLT ja molemmissa pakki rusahtaa. Kaverilla 740 ja sama juttu. Hetken aikaa saa pitää kytkintä pohjassa, ennenkuin uskaltaa laittaa pakkia päälle.
Synkrot kabut.
-
Synkronoimattomiahan nuo pakit on. Vasta M90 laatikkoon tuli synkronoitu pakki ja siinä se onkin todella kevyt käyttää :).
Yksi keino välttää rusahtamista on pysäyttää auto kokonaan vaihde päällä ja sitten vasta pakille. Tällöin vaihteiston rattaat pysähtyy takuuvarmasti.
-
Joo, opin että lämpösenä laittaa ykkösen kautta pakille niin ei rutise.. Ohjekirja väitti että olis ollu nestekytkin, kävin hakemassa konttorilta leiman ja samalla näin että vaijerihan se siellä on, pitänee vähä koittaa kiristää kun massaukseen vien ja saan taas nosturille..
-
Itsellä ainakin väheni ykkösen ja pakin kanittelu/äännähtely uusilla lootaöljyillä. Kokonaan poishan sitä ei saa.