Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: MatiasS - 24.07.2013, 16:45:23
-
Joo elikkä tuomonen ropleema, että kulkee vissiin neljääkymppiä ilman että koskee kaasuun. Kaasu vaijeri ei ainakaan ole hirttänyt. Nyt koi tutkin niin näky takaa pumppu tiputtavan reilusti bensaa niin voisko kiskoa sieltä ilmaa? Mitä muita mahollisia vika paikkoja on?
Sitten ko joku vielä selittäis turbiini lukon toiminnan niin olisin tyytyväinen.
edittiä: Käytin koneen käydessä ruiskun sulaketta pois niin ettei kereny sammua ja alko toimiin normaalisti :o mistä tuomonen voi johtua? Liian pienestä sulakkeesta joka oli aivan s**tanan kuuma? Vaihoin oikean tilalle.
Eilen haettiin tuo auto. Toimi normaalisti kunnes velipoika hyppäsi rattiin :2funny: mie sanoin että älä paina sitä kaasua niin paljoa ja tämä että ei hän paina kaasua :2funny:
-
Entinen 940 pääsi about kolmeekymppiä kaasuun koskematta.
Enempi ominaisuus tuo vahva ryömimisvaisto.
Tietty jos joutokäynti on liian korkealla syystä tai kolmannesta, ominaisuus korostuu.
Mahdollinen turbiinilukko kytkeytyy nelosvaihteella nopeuden ollessa jotain 80-100 väliltä perävälityksestä riippuen.
Tiputtaako se sitä bensaa auton alla olevasta pumpusta vai tuleeko vana tankin päältä?
Se läpivientilaippa putkineen on monesti ruostunut aika hurjaan kuntoon.
-
Eikö kyllä tuo tuli pumpusta lähtevän letkun juuresta. Klemmari oli ruostunu vähän ko ei tarvinu muutakuin ottaa pois, poikki kun oli. Sitten uutta klemmaria laittaessa osu meisseli toisessa liitoksessa olevaan ja se tipahti :2funny:
Mitenhän tuota joutokäyntiä sais säädettyä? Kyllä se nyt hidastu aikalailla ko vissiin nollaantu ruiskupoksi ko käytti sulakkeen irti. Aika kyyttiä tuo silti kyllä ryömi..
-
Mitenhän tuota joutokäyntiä sais säädettyä?
Ton ikäisessä ei saa säädettyä.
Normaali joutokäynti on about 850 rpm.
-
Tjaa korva kuulolta on välilä tuo ja välilkä yli tonnia, ei ole kierrosmittaria nääs ;D mutta ko vertaa omaan 940 vissiin samala koneella :facepalm:
-
putsaa kaasuläppäkotelo jos käy kovaa... seiskassa ainakin oli niin törkynen ettei voinu mennä läppä täysin kiinni.
-
ton kaasuläppäahtaumanhan voi ensialkuun todeta niin että vaan sormella painaa kaasuläpän kiinni. Jos läppä menee noin kiinni asti, niin sen kuulee selvästi tyhjäkäynnistä.
-
Noniin. Uus vika. Etu jarrukilvet entiset. Mistä uudet ja minkälainen homma vaihtaa?
-
Noniin. Uus vika. Etu jarrukilvet entiset. Mistä uudet ja minkälainen homma vaihtaa?
Motonetista saa, ja Biltemastakin pitäisi.
Ei mikään ihmeellinen homma, mutta pitää luonnolisesti purkaa jarrut pois edestä, että pääsee vaihtamaan.
-
Noniin. Uus vika. Etu jarrukilvet entiset. Mistä uudet ja minkälainen homma vaihtaa?
Tais olla 30e kpl Motonetissä. Jarrut ja pyörän napa pitää irrottaa. 3:lla (syöpyneellä) pultilla sitten kiinni.
-
Kilvet voi myös jättää pois, kunhan on pois molemmin puolin.
-
Kilvet voi myös jättää pois, kunhan on pois molemmin puolin.
Näinkö on? Onko noista sitten mitään hyötyä eli suojaako ne jotaki?
Mätänetin ja bilteman sivuilta katoin ja netistä ei ainakaan löydy mitään. Tai motonetista löytyy mutta siinä lukee ei abs ja tässä kun on abs jarrut..
Kysynpä vielä omaan autoon liittyvän kysymyksen. Elikkä pitäis jakopään hihna vahtaa 940 mutta miettiny että haenko siniseltä alkuperäisen vaiko tuosta ojanperältä tai jostaki tarvikehihnan? Onko kestoissa eroja?
-
Näinkö on? Onko noista sitten mitään hyötyä eli suojaako ne jotaki?
Mätänetin ja bilteman sivuilta katoin ja netistä ei ainakaan löydy mitään. Tai motonetista löytyy mutta siinä lukee ei abs ja tässä kun on abs jarrut..
Kysynpä vielä omaan autoon liittyvän kysymyksen. Elikkä pitäis jakopään hihna vahtaa 940 mutta miettiny että haenko siniseltä alkuperäisen vaiko tuosta ojanperältä tai jostaki tarvikehihnan? Onko kestoissa eroja?
Mulla ainakin on mielikuva, että inssi olisi maininnut ettei kilvet ole pakolliset. Omastakin jätin nyt etukilvet pois kun tuli isommat levyt.
Suojan vuoksi ne kait lähinnä on. Luulisi että jäähtyykin hiukan paremmin kun ilma pääsee vapaasti kiertämään.
-
Jarrukilvet ei oo enää pakolliset, mutta toisaalta ne suojaavat jarrulevyjä. Eli lähinnä jarrulevyjen eliniässä näkyy jarrukilvettömyys.
-
Jarrukilvet ei oo enää pakolliset, mutta toisaalta ne suojaavat jarrulevyjä. Eli lähinnä jarrulevyjen eliniässä näkyy jarrukilvettömyys.
Onko tästä antaa jotain mustaa valkoisella? Ainakin vielä viime vuonna tuli pariin työn puolesta katsastamaani hylky jarrukilvistä... Läpi sormien ovat katsoneet tähän mennessä mm. DX Corollan tapauksessa, kun uusia ei enää saa eli riitttänyt, kun molemmilta puolilta poistettu. Etupäässähän ne ovat lähinnä koristeet, mutta takana pitää Volvossa kyllä kilvet olla, kun muuten käsijarrumekanismit ovat täysin paljaana.
Ja kun 240 kusee takapäästä bensaa, niin yleensä syynä bensaputken takapään mädäntyminen. Putki on täysin suora taka-akselille asti ja sitten takapäässä tekee mutkan ylöspäin kohti tankkia. Se mutkapätkä pääsee uimaan kaikessa paskassa ja mädäntyy puhki. Putkileikkureilla mätäpätkä pois ja sitten ehjästä putkesta vielä pieni pätkä, että saa tehtyä liitoksen uuden bensaletkunpätkän ja tankille menevän letkun välille.
-
ABS-kilpiä ei taida saada mistään, ei löytynyt tarvikeliikkeistä eikä siniseltä kun omaan kyselin. Hain sitten Motonetistä perusmallin kilvet jotka sai sopimaan parin reiän poraamisella.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28579.msg517705#msg517705 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28579.msg517705#msg517705)
-
Onko tästä antaa jotain mustaa valkoisella? Ainakin vielä viime vuonna tuli pariin työn puolesta katsastamaani hylky jarrukilvistä...
Ei ole mustaa valkoisella, mutta kun 264:ssä tuli puhkiruostuneista jarrukilvistä merkintä niin inssi sanoi että ne ei ole pakolliset, ja sanoi että ottaa ne pois, niin on OK taas.
-
Joo elikkä tuomonen ropleema, että kulkee vissiin neljääkymppiä ilman että koskee kaasuun.
edittiä: Käytin koneen käydessä ruiskun sulaketta pois niin ettei kereny sammua ja alko toimiin normaalisti :o
Tässä on siis varmaankin B200F tai B230F ja LH 2.4?
On tullut vastaan sellaista toimintaa, että jos "polkee" riittävästi (kierrokset käy tarpeeksi korkealla ja/tai kaasu tarpeeksi syvällä) niin tyhjäkäynti jää 1300-1500 rpm tasolle. Kun käyttää vaikka virtalukon II -> I -> II ihan hetkellisesti niin ettei motti ehdi edes pysähtyä vaan jatkaa käymistä, tyhjäkäynti palaa normaalille tasolle. Selkeästi siis liittyy jotenkin elektroniikkaan.
Ainakaan sen n. 250 euron hintaisen IMM:n uusiminen (aito Bosch-valmiste) ei minulla poistanut tuota käytöstä. Voi ehkä liittyä YKK-anturiin (kytkinkopassa) tai nopeusmittarin anturiin.
-
B230F tässä on. Ruottin tullin entinen (niiläki näköjään ollu vapareita), en tiä onko sitten viritelty mitenkään. Jarrut tuntu olevan sieltä tehokkaimmasta päästä ainaki..
-
Miksi ruotsin tullilla olisi mitään muuta kuin hinnat alkaen malleja?
-
No en tiä :D vaikka että jos tullee hoppu :3/4 jättää sen: Olipahan kuitenki ardici tässäki lisä varusteena jos ei muuta :2funny:
-
Jarrukilvet ei ole pakolliset enää, en jaksa etsiä lukeeko missään niin mutta autokorjaamolta kuultu ja katsastuskonttori on siinä 50m päässä :D