Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: vänkkä - 25.07.2013, 19:21:57
-
Elikkäs tämmöstä ongelmaa olis kun ostin pelkän volvon vino koneen ja se myytiin mulle b21et:nä mutta kun lähin kytkintä ostamaan niin ei ainakaan sen b21et kytkin ollu samankokonen.paikalla olleessa kytkimessä oli numerot 1220986 ja kaikki paikat mihen olen soittanut ni ei ole kytkintä ja kone ei tunnekkaan tommosia numeroita, ei edes volvolla..termarin alla on numerot kaksi osaisessa laatassa 498886 02853. Kannessa lukee 1000160...ja pako sarjan puolella lohkoa vähän öljypohjan ja lohkon rajan ylä puolella 81 02 1 7....osaako joku näillä antaa vinkkiä mikä kone voisi olla että saisi oiket osat hommatuksi, ja olisi se kiva tietää millä koneella sitä edes ajelee...
-
81 02 17 meinaa valmistus päivämäärää, käänteisesti eli 17.2.1981.
Liekkö 160 kantta ollut k-jetin kanssa?
-
Kyllä tossa imusarjan reikien päällä on reijät suuttimille?
-
Joop, tutkin juuri hieman googlea että ei numerosta selviäkkään aina että onko reikiä vai ei. ::).
Voihan se olla että siellä ei ole alkuperäinen kytkin.
-
joo sitä itsekkin pohtisin että jos sinne oli laitettu se vähän isompi levy että pitää paremmin mutta eikö tommonen vakio levy pidä jo sen verran että melkeen laatikko hajoo väännöstä ennen kun kytkin alkaa luistamaan,ja en nyt meinaa sitä että poltetaan lakua paikallaan ja siinä sulatellaan kytkintä???pitäiskö siis vaan marssia uusiks sinne motonettiin ja pistää 200 euroa palamaan kytkin sarjaan ??
-
näkeekö sen jostain varmaksi että se b21 kytkin siihen muuten kun kantamalla konetta kauppaan ja koittaa paikalleen ettei taas tarvis ottaa konettaa ja laatikkoa auki ku kaikki o paikallaan ja kone käy ja pääsis kumia sulattamaan
-
Jos koneessa littupyörä (b21ET on), niin ottaa 215mm paketin (Turbon paketti löytyy myös) ja jos pottapyörä niin sittem 228mm paketti. Lohkossa kyllä löytyy oliko kuskin puolen sivulla (virranjakajan takana) mikä kone esim b21ET.
-
Siinä ei lue kun noi numerot mitkä tohon kirjotin, koneen "koodia" ei ole tänään varmistin viimeks, useimmissa kyllä on mutta tässä ei ole.jos meinaat semmosessa "laatassa" mikä siinä on
-
Ja paikalla ollut kytkin levy oli halkasijaltaan 228....
-
Tuossa kun kattel omia lohkoja, niin siinä virranjakajan takana oli kaiverrettu b200k koneisiin juuri tuo b200k. B200 merkintä löytyy lohkon oikealta puolelta valusta. Yhdestä kymppisarjan koneesta taas löytyi valusta vasemmalta b21. Itsellä oli kaiverruttu omaan b21ET koneeseen tuo merkintä lohkoon sinne virranjakan taakse (näin muistelen). Varmaan googlettamalla löytyy noitten numerosarjojen perusteella tieto, mikä kone kyseessä.
-
http://suntelproducts.en.alibaba.com/product/873590216-218645073/Volvo_240_740_clutch_disc_1861939038_1861_939_038_1220986_1340636_3502640_6814599_323019816_323031020.html
-
Siinä ei lue kun noi numerot mitkä tohon kirjotin, koneen "koodia" ei ole tänään varmistin viimeks, useimmissa kyllä on mutta tässä ei ole.jos meinaat semmosessa "laatassa" mikä siinä on
Saattaa olla stanssattuna lohkoon, ei välttämättä missään "laatassa"
-
tuli mieleen että onko mahollista että olis joskus laitettu joku "tarvikelohko" jos orkkis on menny vituiks ni onko niissä stanssattuna niin kun kaikissa muissakin ???
-
tuli mieleen että onko mahollista että olis joskus laitettu joku "tarvikelohko" jos orkkis on menny vituiks ni onko niissä stanssattuna niin kun kaikissa muissakin ???
Nyt pisti pahan, ite en ainakaan oo ikään kuullu "tarvikelohkoista." Luulis että kaikki motit on Volvon stansseilla. Voiko olla että on paskanen lohko, ja ei taho stanssausta löytyä?
-
Siis voihan asia näin olla mutta kunhan kävi mielessä tämmönen juttu :o tarvii varmaa huome avata se suojamuoveista ja piikki harja akkukoneeseen kiinni ja putsailla sitä ja katto ajos vaikka vahingos löytyis
-
Nyt pisti pahan, ite en ainakaan oo ikään kuullu "tarvikelohkoista." Luulis että kaikki motit on Volvon stansseilla. Voiko olla että on paskanen lohko, ja ei taho stanssausta löytyä?
Itsellänikin on muutamasta B19 lohkossa ollut se kohta, mihin on stanssattuna moottorin tiedot, ollut tyhjää täynnä.
-
Itsellänikin on muutamasta B19 lohkossa ollut se kohta, mihin on stanssattuna moottorin tiedot, ollut tyhjää täynnä.
Ite en oo törmänny, mut hyvä tietää että kaikista moteista ei löydy. Hoksasikko oliko stanssausta missään muualla lohkossa?
-
Ite en oo törmänny, mut hyvä tietää että kaikista moteista ei löydy. Hoksasikko oliko stanssausta missään muualla lohkossa?
Ei löytynyt. Muutoskatsastuksessa aiheutti ihmetyksiä vähän.
-
juu itekkin raaputtelin ja hinkkailin mutta ei kyllä löytynyt mitään,olen koittanut tota numerosarjaa kirjottaa googleen yhteen,välillä, erikseen ja vähän joka tavalla mutta ei ole mitään tullut...
-
Joo, sama itelläkin. Ei sitä vaan ollut :)
Mutta jos on aito B21ET kone, niin öljynlähtö ja paluu on lohkossa. Muuten sitten B19ET:n ja B21ET:n ei taida erottaa kuin mittaamalla porauksen. Tosin samat osathan niihin käy/kuuluu.
-
muistatko oliko jompi kumpi siinä öljysuodattimen oikella puolella kun siinä on sen näkönen liitin että vois olla ahtimen öljyn paluu tai lähtö??
-
siis vasemmalla puolella
-
B19 lohkossa lukee pakosarjan alapuolella SN, vissiin lähes kaikissa?
-
B19 lohkossa lukee pakosarjan alapuolella SN, vissiin lähes kaikissa?
Ainakin noissa muutamassa B19 lohkossa mitä pyörii tuolla tallilla niin lukee jokaisessa muistaakseni SN...
-
otin männät(turbon männät oli) pois pytyistä että sai putsatuksi ne kunnolla kun oli aika paljon kaikkea sinne kuulumatonta siellä mäntien päällä,ja onnistuin katkasemaan yhden männän renkaan siitä kun asettelin takaisin pyttyyn niin tarvs varmaan semmosia alkaa metsästämään niin männässä oli merkintä 211(ja numeroiden alapuolella) 011 toisella laitaa mäntää oli D ja vielä 02/2 toisessa kohtaa,ja mauserilla vielä mittasin niin sain 91.2 niin onko tuo koko standardi vai yli koko mäntä? Jos on b21et niin onko kestävämmät kiertokanget?ja mistä ja miten se 13mm pitäisi olla ?
-
otin männät(turbon männät oli) pois pytyistä että sai putsatuksi ne kunnolla kun oli aika paljon kaikkea sinne kuulumatonta siellä mäntien päällä,ja onnistuin katkasemaan yhden männän renkaan siitä kun asettelin takaisin pyttyyn niin tarvs varmaan semmosia alkaa metsästämään niin männässä oli merkintä 211(ja numeroiden alapuolella) 011 toisella laitaa mäntää oli D ja vielä 02/2 toisessa kohtaa,ja mauserilla vielä mittasin niin sain 91.2 niin onko tuo koko standardi vai yli koko mäntä? Jos on b21et niin onko kestävämmät kiertokanget?ja mistä ja miten se 13mm pitäisi olla ?
Kaikki Bxx moottorit on paksuilla kangilla. Samat on kaasarista ahdettuihin.
-
Kaikki Bxx moottorit on paksuilla kangilla. Samat on kaasarista ahdettuihin.
[pilk nus]Bxx vinokoneet[/pilk nus]
Eli kankia ei tarvitse vaihtaa ihan heti.