Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: hope - 28.07.2013, 14:46:19
-
Volvo teki tenät, ja nyt olisin uutta moottoria (tai autoa) vailla. Osaisko kukaan sanoa, millä hinnalla tuohon saisi uuden koneen? Vai kattelenko suosiolla uutta autoa ja pistän nykyisen varaosiksi...
Nainen pulassa :idiot2:
-
Mikä siitä on rikki?
-
Käytetyt ja huolletut moottorit 1000e pinnassa, vaihtotyö sitten siihe päälle.
Mutta tosiaan mikäs siihen vanhaan tuli ???
-
1300-1700€ oli moottorit varaosahaun kautta kattottuna. Siihen jakopää, öljyt, vaihtotyöt yms. Päälle niin sillä tekee jo kohtuu ison remontin nykyiseen moottoriin.
-
1300-1700€ oli moottorit varaosahaun kautta kattottuna. Siihen jakopää, öljyt, vaihtotyöt yms. Päälle niin sillä tekee jo kohtuu ison remontin nykyiseen moottoriin.
Allekiroan tämän... pistin itte aikanaan kansiremppaan 1500€ ja koneesta tuli varmana parempi kuin monesta "käytetystä" tosin samalla meni noin 2500-3500€ muihin osiin ja auto näyttää ihan vakiolta... ja nyt olis taas remppa koneelle edessä, nyt alakerta.
-
Emmä edes tarkalleen tiedä mikä tolle tuli, nuo miehet osais varmasti paremmin kertoa.. Lyhykäisyydessään: ilmeisesti vakionopeudensäädin jumitti (jäi jotenkin päälle??), kaasu itsessään ei siis varsinaisesti hirttänyt kiinni vaan vauhti pysyi samana (100km/h), ei kiihtynyt enää silloisesta nopeudesta mihinkään vaikka kikkailin mitä. Mitään ylimääräisiä merkkivaloja ei palanut, kulutus normi, kierrokset alle 2000, lämmöt normit. Sitten alkoi kuulua jotakin ihme pärinää.. Kun pysäytin niin kierrokset heitti tappiin asti. Auto sammuksiin, avaimet käteen ja helkkarin kauas ;) Auto huusi ja savutti kuin syötävä niin kauan, kunnes nesteet lensi ulos ja moottori irtisanoi itsensä.
Jotain männistä oli puhetta, sen tarkemmin en tiedä. Mutta sen ymmärsin ettei tuosta koneesta enää mihinkään ole.
-
alko siis käymään moottoriöljyllä. ostas uus auto tulee halvemmaks.