Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Chev Chelios - 29.07.2013, 14:09:12
-
Tänään puunasin autoa alusta loppuun ja ajattelin siinä vaihdella rekkarikilven valot kun niistä huomautus tuli konttoorilla.
Rek.Kilven valot:
Kuinka ollakkaan,uudet polttimot ja eivät toimi? Kuinkahan monta kiloa pitää autoa purkaa jotta pystyy katsomaan mikä mättää? Youtubesta en löytänyt videota millään.
---------------------------
Autoa käynnistäessä joskus kuuluu kuin laittaisi läppärin päälle,onko tuo pumppu mikä lähtee? Tosiaan,tekee tätä harvoin mutta jos pumppu niin kaiketi pitäisi tehdä joka kerta?
------------------------------
-
Rek. valoista: joko johtosarja hapettunut piloille tai katki jostain saranoinnin seutuvilta.
-
Aloita siitä että mittaat rek.valojen kannasta parkit päällä, tuleeko sinne oikeasti jännite vai ei.
Pidä mittari kiinni ja nitkuttele johtosarjaa sieltä saranan tyköä, voi löytyä vika.
-
Aloita siitä että mittaat rek.valojen kannasta parkit päällä, tuleeko sinne oikeasti jännite vai ei.
Pidä mittari kiinni ja nitkuttele johtosarjaa sieltä saranan tyköä, voi löytyä vika.
Ilmeisesti sellainen volttikynä(vai mikä nyt onkaan), riittää touhuun?
-
Ilmeisesti sellainen volttikynä(vai mikä nyt onkaan), riittää touhuun?
Riittää.
Itselläni oli ainakin ne rekkarin valojen liitinosat hapettuneet ihan vihreiksi. Saattoi pieni tökkäys auttaa, että valo välähtikin päälle. Jollain pienellä ruuvarilla rapsuttelin vihreät pois ja auttoi asiaan. Tosin parempihan ne olis vaihtaa. Yritin vuosi sitten sitä kantojen vaihtoakin miettiä, mutta olisi kai aika paljon vaatinut kikkailua, että ne olisi saanut purettua pois.
Vai jos joku tietää paremmin, mutta eikö se paneeli pitänyt ottaa irti? Ja paneelin toinen kiinnitysruuvi oli muistaakseni lasinpesurivarren moottorin takana, että sekin pitäisi ensin purkaa pois. :(
Mutta katso vaikka valoilla niitä liittimiä: ovatko vihreät tahi mustat tahi muuten vaan likaisen oloiset. Kynä saattaa näyttääkin, että virta tulee kun osuu oikeaan kohtaan, mutta se ei auta jos valonlangat eivät osu samaan, puhtaaseen paikkaan.
-
Jos ja kun lampunkannat ovat hapettuneet/haurastuneet (omassa oli pari kynttä homehtunut jo poikki):
-Kontin verhous pois
-Pyyhinmoottori pois
-Muovipaneeli pois (ulkokahvan avauslanka, mahd. lukkosylinterin lanka, kilpivalojen pistoke ja 4 ruuvia)
Nyt onkin suht helppo purkaa lampunkannat esille. Autosähköliikkeestä pitäisi löytyä mallin kanssa käypäiset uudet liittimet ja johtoja on vara lyhentää vaadittava sentti.
Vielä avauskahvan putsaus ja rasvaus ja pyyhinmoottorin akselille/mahd. lukkopesälle sama homma :hg:
-
Juu,tänään alan perehtymään tarkemmin että tuleeko niille edes virtaa ylipäätään.
Lisätään listaan sellainen mitä ei ole ennen minun aikana ollut ´.
Tuli tänään ajeltua apauttiarallaa 200km,sekalaista ajoa . Takaisin kotiin ajelin ehkä hitusen reilummin ja kotiin päästyä :
Annoin auton käydä jonkun aikaa tyhjäkäyntiä pihassa,heti kun sammutin auton niin se jäi huutamaan(puhallin flekti,mikä ikinä sen nimi onkaan), huuteli muutaman minuutin pihalla ja lopetti? Liekkö normaali käytäntö?
(Painotan edelleen että olen täysin noviisi autojen kanssa,toki korjaukset onnistuu hyvien ohjeiden kera,ehkä ;) )
-
Otetaan uusi lähtö ylihuomenna,meinaan ostamani koetinkynä ei näytä mitään..oikeastaan mistään,ei edes kotona :D