Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: eetu79 - 30.07.2013, 22:33:17
-
edelleenkään ei ahdot nouse...katti poltettu... turbo pesty ja rasvattu ulkopuolisin... ap-letkut irrotettu ja läpikäyty... mitään vikaa ei plugi anna... sormi suusa nyt taas...
-
Oletko tarkistanut että kuskin ajovalon takana* oleva pieni putki on kiini? Nimittäin itsellä oli vastaava ongelma, ja se johtui siitä yhdestä letkusta. Letkun kun liitti takaisin toiseen putkeen, niin johan nousi ahdot.
*Muistelisin että olisi ollut edellä mainitussa kohdassa, mutta en ole varma. Kumminkin jossain siellä kuskin puolella oli konehuoneessa.
(https://dl.dropboxusercontent.com/u/44622601/24wzf9j.jpg)
Kuva joka antaa vähän osviittaa kyseisestä kohdasta.
-
Niinno, tuo on ahtomittarin letku, ei se taida vaikuttaa itse ahtojen nousemiseen.
Paitsi jos auto liikkuu normaalisti mutta mittari ei reagoi yli-tai alipaineelle?
Siis auto toimii mutta mittari ei... :)
-
entäs ilmamäärä anturi... jossain vika mutten löydä...
-
ahtopaineensäätimen letkut sekä bypassin ohjausletku kunnossa ??? Entäs ahtovuodon mahdollisuus, että olisiko ahtoputkistossa vuoto ? kun kumpia tarkoitit ap-letkuilla, ahtopaine vai alipaine :D voisi olla siinä kaasuläpälle tulevassa kumiletkussa murtuma siinä tyhjäkäyntimoottorin letkun lähdössä tms.
-
alipaine-ja ahtimen letkut uusittu... vuotoja ei kuulu... mites se ilmamäärä anturi...kuulin et se 150e muovihärpätin on ollu monis ongelma...
-
alipaine-ja ahtimen letkut uusittu... vuotoja ei kuulu... mites se ilmamäärä anturi...kuulin et se 150e muovihärpätin on ollu monis ongelma...
No ota se immun töpseli irti ja koeta ajaa. Menee vähän paksulla mutta pitäis pelata.
Jos ei ahda silloinkaan, tuskin on siinä vika.
Tuo töpsän irroitushan tuo vikakoodin, poista se sitten.
Pitäis kyllä melkeinpä olla nytkin jo immusta koodi jos siinä noin kova vika olisi...
-
vikakoodeja ei tule mikä hyvä... ehkä siis ahas pakoputkisto tai etc...
-
vikakoodeja ei tule mikä hyvä... ehkä siis ahas pakoputkisto tai etc...
kyllä se itseasiassa on melko huono että ei tule vikakoodia sillä ongelman selvitys on kovin hankalaa kuten varmaan huomaat ;) kokeile tuota hevosen vinkkiä että koitat että auttaako immun töpselin irroitus...
ei kai siellä pakoputkessa nyt mikään voi ahdistaa ??? ettei olis vaan pakopesä turbosta halki kerran noin vastustaa ? vai oletko tarkistanut hukkaportin tangon säädön/onko hukkaportin kello aivan entinen ???