Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Rampe92 - 31.07.2013, 20:58:50
-
Oisko teillä muilla kertoa mulle jotain helppoja viritys vinkkejä. Eli auto on 88 vuoden farkku 740 2.0l B200E koneella. Tarkoitus ois nytten aluksi saada vähän lisää hummia noin 300e budjetilla. kiitos jo etukäteen.
-
b230F(T)
-
kuinka paljon vaikuttaisi sellainen jos tuosta kannesta ottais 1-2mm pois ja laittais peltipakosarjan? Tietysti jos jollain on halpaa turbo mottia myydä niin kyllä sekin kiinnostaisi:D
-
Turbo kone tai sitten ihan vain b230 kone. Siinä ne halvat hepat oli. Peltisarjasta mitään iloa sellaisenaan ole.
-
300 euroa varmaan kannattanee sijoittaa menetettyjen hevosien takaisinlaiduntamiseen
-Ilman & bensan suodatin
-Uudet tulpat, johdot, jakaja, ehkä puola
-venttiilien säätö
-k jetin tiivisteiden vaihtoa jos aihetta
-pakoputkistosta vanhat rähjäiset tukkoiset pöntöt mäkeen ja uutta, vapaasti virtaavaa tilalle.
Aletaankin olemaan 300 eurossa.
-
300 euroa varmaan kannattanee sijoittaa menetettyjen hevosien takaisinlaiduntamiseen
-Ilman & bensan suodatin
-Uudet tulpat, johdot, jakaja, ehkä puola
-venttiilien säätö
-k jetin tiivisteiden vaihtoa jos aihetta
-pakoputkistosta vanhat rähjäiset tukkoiset pöntöt mäkeen ja uutta, vapaasti virtaavaa tilalle.
Aletaankin olemaan 300 eurossa.
Eikä siltikään liiku mihinkään.. Osta se 230 kellari vaan heti mitä alat virittään.
-
Eikä siltikään liiku mihinkään.. Osta se 230 kellari vaan heti mitä alat virittään.
Jep. Ei kolmellasadalla vielä ripeästi liikuta.
-
LH-jet k-jetin tilalle ja 230alakerta, siinä ne 300e budjetin hepat on, seuraavalla budjettierällä sitten parantelua kun lähtökohta on parannettu ensin.
-
LH-jet k-jetin tilalle
Ei se ilmakartion nostaminen niin montaa heppaa k-jetissä syö että koko moottorin ohjausta kannataisi vaihtaa
+K-jet helpompi/nopeami säätää vaikkapa E85 polttoaineelle
-
Ei se ilmakartion nostaminen niin montaa heppaa k-jetissä syö että koko moottorin ohjausta kannataisi vaihtaa
+K-jet helpompi/nopeami säätää vaikkapa E85 polttoaineelle
Tunge vaan pääsi puskaan. :2funny:
LHssa kuitenkin on vähän enemmän säätömahdollisuutta kuin joku bensapaineennosto ja ilmaläpän kanssa leikkiminen, jos oikeesti haluaa voimaa niin ohjelmoitava ruisku on ollut päivän sanaa jo 20vuotta, eli LH vaan sinne koneen kylkeen.
-
... helppoja viritys vinkkejä ... noin 300e budjetilla...
Tunge vaan pääsi puskaan. :2funny:
LHssa kuitenkin on vähän enemmän säätömahdollisuutta kuin joku bensapaineennosto ja ilmaläpän kanssa leikkiminen, jos oikeesti haluaa voimaa niin ohjelmoitava ruisku on ollut päivän sanaa jo 20vuotta, eli LH vaan sinne koneen kylkeen.
Kannattaa lukea aloitusviesti.
Toisille LH asentaminen on helppoa, ei välttämättä kaikille
Toisille LH säätäminen on helppoa, ei välttämättä kaikille
Itse jos laittaisin säädettävän ruiskun niin se on joku muu kuin LH-jet
Jos siellä autossa kerran on paikoillaan k-jet niin enismmäinen helppo ja halpa päivitys ei mielestäni ole moottoriohjauksen vaihto
-
Luin aloitusviestin, 300e budjetilla saa 230 alakerran ja LH-ruiskun, eli ollaan helposti ja halvalla saatu käytettävyyttä ja sitkeyttä lisää aika paljon, ja noista on helppo seuraavalla vaikka 300e rahaerällä sitten lähteä eteenpäin rakentamaan, vaikkapa nokalla ja peltisarjalla, siitä sitten seuraavaksi lastua lh:hon... niin alle tonnilla lopulta ollaan suurinpiirtein semmosissa lukemissa kun vaparivinokoneesta järkevästi kannattaa irrottaa, toki jos onnistuu tuolla ekalla alakertaostoksella saamaan ft/fk alakerran ja koppa on epävähäpäästöinen niin maailma on aika avoin jo muutamalla lisäpanostuksella. -H-
Ei mulla muuta, vapaasti saa jatkaa pään takomista seinään. :pomo:
-
Atai: ok
Rampe92: onko sinulla minkälaiset työkalut ja tilat käytettävissä?
-
B230 kone ja jos välkisin haluaa säilyttää k-jetin niin olkoon. Itse en sillä ainakaan alkaisi leikkimään. Bensakin maksaa jotain markkoja ja jos autoilla pitäisi vielä ajaakkiin :nohnoh Itse miettisin kaksi kertaa tuon moottorinohjauksen vaihdossa kylläkin esim megasquirttia.
Sitten jos haluaa vielä enemmän, kuin tällä saadaan aikaiseksi niin huomaa kuinka olisikin kannattanut suoraan laittaa turbokone!
-
Tilat ja työkalut ovat hyvät ja talliporukastakin löytyy taito tietookin en älynnyt selvästikään selventää tarpeeksi tuota kysymystäni. Nyt oli tarkoituksena selvittä onko jotain olenaisi osia joita kannattais vaihtaa kohtuu hinnalla, että sais ees ne kadonneet hepat tähän alkuun takaisin kun ylä kerta purettuna tällä hetkellä. Tarkoituksena josain vaiheessa kun tulee enemmän rahaa niin hommata tuo turbo kone tuohon. Mitä porukka on mieltä 2.0l turbo motista? Ja kiitos tiedoista. Luulen että saa jäädä tuo kone tollaiseksi ja säästän sen 300e siihen uuten koneeseen. :)
-
Jos kerta tilat ja taidot löytyy niin voidaan unohtaa k-jet ja 2.0 alakerta.
Ei muuta kuin etsimään turbotekniikan luovuttaja autoa
-
Ei se ilmakartion nostaminen niin montaa heppaa k-jetissä syö että koko moottorin ohjausta kannataisi vaihtaa
+K-jet helpompi/nopeami säätää vaikkapa E85 polttoaineelle
Ford piireissä enkuissa joku viri firma väitti et n. 9% vie tehoa se läppä. Paskaako puhu vaiko ei, paska se k(e) silti on.
-
Ford piireissä enkuissa joku viri firma väitti et n. 9% vie tehoa se läppä. Paskaako puhu vaiko ei, paska se k(e) silti on.
Tarkemmin kun ajattelee niin tuo 9% voi pitää paikkaansa.
Aikoinaan siirsin BMW k-jetin volvoon. Oli perus-säätö aluksi niin hukassa että koneen tyhjäkäyntiä piti avittaa käsin nostamalla kartiota.
Lämpimän koneen ohjauspaine pisti kyllä kohtuullisen kovaa hanttiin.
Eikä se k-jet ihan toivoton ruisku ole. Soppaa menee kyllä kaasarien malliin ja seokset ovat vähän sinnepäin mutta yksinkertaisuus, hinta ja helppo asennettavuus puoltavat järjestelmän käyttöä varsinkin näissä 0-budjetti viihde autoissa
Onpa ollut noita LH-jettejäkin. Parempi systeemi LH on kyllä
-
Tarkemmin kun ajattelee niin tuo 9% voi pitää paikkaansa.
Aikoinaan siirsin BMW k-jetin volvoon. Oli perus-säätö aluksi niin hukassa että koneen tyhjäkäyntiä piti avittaa käsin nostamalla kartiota.
Lämpimän koneen ohjauspaine pisti kyllä kohtuullisen kovaa hanttiin.
Eikä se k-jet ihan toivoton ruisku ole. Soppaa menee kyllä kaasarien malliin ja seokset ovat vähän sinnepäin mutta yksinkertaisuus, hinta ja helppo asennettavuus puoltavat järjestelmän käyttöä varsinkin näissä 0-budjetti viihde autoissa
Onpa ollut noita LH-jettejäkin. Parempi systeemi LH on kyllä
Alkaa vaan tuo k ja ke-jet olemaan niin vanha että hyvät varaosat alkavat pikkuhiljaa kadota. Tosin volvoja huomattavasti isompia määriä kuin esim Escort RS Turboa... :D