Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: VolvoMarkkanen - 01.08.2013, 11:25:47
-
Mistäs tämmöinen lähinnä fillarien tekniikkaan paneutunut uuden tuontiauton omistaja tietää että onko autossa polttoainetoiminen lämmitin? Onko se sama asia kuin Webasto? Mitään erillistä Webaston käyttöpanelia autossa ei ole. Auto on 2012 V60 D3.
Volvo sanoo että kaikki autot on varustettu polttoainetoimisella lämmittimellä:
http://www.volvocars.com/fi/top/about/news-events/pages/default.aspx?itemid=73
-
Pa-lämmitin, Webasto on yksi tunnetuimmista valmistajista.
Erillistä paneelia ei uusissa ole, jos on tehdasasennettu lämmitin. Kun selaat tietokoneen valikkoa sieltä pitäisi löytä "Suorakäynnistys" , "automaattikäytön poisto tjsp." ja joistakin kello-ohjaus.
-
Ja tuontiautoissa ei aina välttämättä lämmitintä ole, tuo sun linkin teksti koskee Suomiautoja... :)
-
Eikä näytä ainakaan ajotietokoneen valikoista löytyvän. Lohko (letku) lämmitintä siis asennuttamaan!
-
Hanki samalla maskinpeitto talveksi - eiköhän tuokin ole hidas lämpeämään ja viileä pakkasilla. Webasto ei ole siellä käynnistyvyyden takia vaan sen takia ettei hukkalämpöä enää tahdo riittää.
-
Hanki samalla maskinpeitto talveksi - eiköhän tuokin ole hidas lämpeämään ja viileä pakkasilla. Webasto ei ole siellä käynnistyvyyden takia vaan sen takia ettei hukkalämpöä enää tahdo riittää.
Juuri näin, allekirjoitan tämän. :)
-
... tai sit asennat webaston kauko-ohjauksella ;)
-
1500-1700 eur reistailevaan Webastoon ei innosta. Lohko(letku)lämmitin ja maskipeitto kuullostaa paremmalta.... Mitenköhän mallispesifiä nuo Webaston asennussarjat ovat? Jos onnistuu löytämään käytetyn Webaston sopivasti?
-
Reistailu on urbaania legendaa tai osaamattoman asentajan jälkiä..
Tänäpäivänä moottoritilat on niin ahtaita että merkkisarja kannattaa ostaa.
-
Reistailevat webastot on niitä tehdas-asenteisia thermotop v mallisia, niitäkään ei enää oo uusimmissa.
Ei pitäisi paljoa reistailla uudet evo lämmittimet, jos vaan tosiaan on asennettu oikeinpäin ja polttoainelinjatkin laitettu siten, että ei vedä ilmaa liitoksista.
-
Reistailevat webastot on niitä tehdas-asenteisia thermotop v mallisia
Olisi mielenkiintosita tietää vähän tarkemmin, missä malleissa noin suurinpiirtein noita reistailevia "thermotop v mallisia" siis on käytetty?
-
Kiitos infosta. Pikainen googlettelu ei tuottanut tulosta merkkikohtaisen asennussarjan löytämiseksi. Onko jotain linkkiä mistä näkisi vähän hintainfoa? Missäköhän haarukassa tuollaisen Webaston asennustyö pyörii?
-
eberi.fi
eeberi.com
-
Ei näyttänyt Eberiltäkään löytyvän tietoa mallikohtaisista asennussarjoista. Hämäävää... Webastoja asennellaan ympäri maapallon mutta asennussarjoista en osaa löytää mitään tietoa. hmph. Ei viitsisi ostaa käytettyä Webastoa vain sen takia että saa muutaman satasen yllärin kun asennussarja ei käykään...
-
Sitten tässä kannattaa muistaa myös se että autot jotka ovat tulleet tehtaallta PA-lämmittimellä on varustettu huomattavasti isomalla akulla jos ajastintoiminto on otettu tehtaallta joten kannattaa sekin varmaan päivittää samaan nippuun.