Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kkeijjo - 01.08.2013, 22:19:57
-
Nyt kaivattaisiin apuja teiltä ihmisiltä täällä foorumilla, kyseessä siis lastutettu 850 2.3 t5 , juuri vaihdettu 16t turbo ajettu n.500km . koneen lämmetessä ei anna vedättää täydellä kaasulla vaan alkaa pätkimään/röpöttämään ihmeellisesti? ja ahdot heittelehtii 0.6 - 1.0bar väliä onko normaalia? mittarissa käytettiin ja vikakoodiksi muistaakseni luki 1,2,1..
johtuukohan sytytyksestä tai bensan saannista? :-\ :idiot2:
-
No jos tuo koodi kakkosreiästä tuli niin eikös se viittaa immuun?
Sanoit että mittarissa käytettiin ja 1-2-1 tuli. Eikös sen saa vain niillä ledivilkuilla?
Mikä vuosimalli, kun et sitä kertonut?
Vai tuliko lukulaitteella P0201 ?
-
niin tosiaan vuosimalli on 95 ja justiin siis semmosella ledi systeemillä se luettiin.
-
Ahtopainesolenoidi voi jumitella. Sitä pulssitetaan ahtojen nostoon. Normaalisti siis kanava auki, sitä sitten suljetaan ahtojen nostamiseen. Jos ahdot nousevat yli raja arvojen (normi ahdot 0.6-0.7) voi se antaa myös vikakoodia ilmamassamittarista, aivan kuten imuvuodotkin voivat antaa sen koodin.
Voihan se imm olla rikkikin. Kokeile ajaa liitin irti siitä. Auto on laiska, mutta ei pitäisi pätkiä tai nykiä jos muuten kunnossa.
-
Joo eli otin liittimen irti , ajoin koneen lämpimäks ja lämä tiskiin, ahdot nousi 0.4-0.5 ja toimi melkeimpä täydellisesti, ei nykinyt eikä pätkiny eikä röpöttäny :) mutta laiskemmalta tuntui eli onko tuo ahtopaine solenoidi sökö? löytyy tuommonen 850 2.0 t5 95vm varaosa autona, eikös siinä oo täysin samat osat kuin 2.3l ? :idiot2: