Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: antti - 17.03.2011, 12:39:21
-
Eli auto on 740 B230A huohotin putsattu puristukset mittattu oli ok lämpimänä korkin tiiviste uusi, mistä vois hakea vikaa? epäilen kannentiivistettä ja venttiilivarren kumeja vaikka puristukset olikin ok lämpimänä vai onko jotain muuta mahdollisuutta. autolla on ajettu vasta 28tkm.
-
Eihän se tarvitse kuin rikkaan seoksen, niin alkaa bensaa mennä öljyn sekaan, ei koneessa välttämättä mitään vikaa ole.
-
Tuossa B230A:ssahan on mekaaninen bensapumppu. Joskus on tullut vastaan bensapumppu, joka on hajonnut niin että bensaa pääsee öljyn sekaan.
-
Kaasutinmoottorissa on vielä se neulaventtiilin vuotomahdollisuus, eli kaasutin "tulvii".
-
Auto on ruutana ja huomenna seoksen säätö jos ei kummene sillä niin kansi irti ja tiivisteet vaihtoon.
-
Kerrotko vielä, miten venanvarrenkumit tai kansipahvi voisi aiheuttaa bensan päätymistä öljyyn?
Syymahdollisuuksia on käytännössä kaksi, eli tuo mainittu rikkinäinen polttoainepumppu, tai sitten rikas seos. Myös seosta rikastamalla "korjattu" imuvuoto voi saada aikaan jonkun pytyn käymisen tosi sakealla ja täten aiheuttaa bensan ilmaantumista öljyyn. Tosin kaasarikoneessa se on jossakin määrin normaaliakin mikäli ajetaan lyhyttä matkaa.
Edit: mitä tarkoittaa auto on ruutana? Eikös ruutana ole kangasalaa nykyään?
-
eli ruisku. no eihän se tuntuisi olevankaan mahdollista että kannentiivisteessä olisi vika mutta näinkin on kerran käynyt tosin auto oli oopeli missä tuli tämmöinenkin vika vastaan joka sevisi kannentiiviste viaksi joka tuntui mahdottomalta silloin kun se ilmeni että sitä alkaa epäileen mitä epätodennäköisiäkin vikojakin.
-
nuo parin viikon takaiset kovat pakkasetkin saatto vaikuttaa siihen että pensaa meni öljyn sekaan.
onko öljy siis selvästi laihempaa vai mitä? haiseeko? lisäsitkö öljyä kovilla pakkasilla reilusti ?
mikä ruisku k jet vai joku sähkö ruisku?
-
Ei siellä kyllä silloin b230a konetta ole kuten sanoit, jos se ruiskukone on.
Se että öljy haisee bensalle on jossainmäärin luonnollista, kun koneen, tai lähinnä öljyt ajaa kunnolla lämpimpiksi se bensa kyllä haihtuu sieltä.
-
Ei siellä kyllä silloin b230a konetta ole kuten sanoit, jos se ruiskukone on.
Se että öljy haisee bensalle on jossainmäärin luonnollista, kun koneen, tai lähinnä öljyt ajaa kunnolla lämpimpiksi se bensa kyllä haihtuu sieltä.
No eipä B230A moottorissa ole tosiaan suihkutusmoottoria. "Juuttuvakurkkuinen" kaasutin siellä on. Kannattaa ehkä selvittää hiukan edes moottorin tyyppinumeroa jos haluaa järkeviä vastauksia ;D.
Ja autollako on ajettu 28000 km ::)?
-
No eipä B230A moottorissa ole tosiaan suihkutusmoottoria. "Juuttuvakurkkuinen" kaasutin siellä on. Kannattaa ehkä selvittää hiukan edes moottorin tyyppinumeroa jos haluaa järkeviä vastauksia ;D.
Ja autollako on ajettu 28000 km ::)?
Sunnuntaisin vaan kirkkoon ja takasin, kato.
Eipä nuo ajokilometrit nyt kovin kummoisesti vaikuta siihen kuinka bensaa menee öljyn sekaan.
-
Sunnuntaisin vaan kirkkoon ja takasin, kato.
Eipä nuo ajokilometrit nyt kovin kummoisesti vaikuta siihen kuinka bensaa menee öljyn sekaan.
No toisaalta jos 20-25 vuoden aika on ajettu vain 28tkm, niin luultavasti koko tänä aikana ei ryyppy ole vielä lähtenyt pois päältä jolloin käy rikkaalla kokoaika ja työntää bensaa minne sattuu :D
-
Nojah... Mikä ruisku? Mikä vuosimalli?
Onko siis mekaaninen ruutta, eli k-jet, vai sähköruutta elikkäs joku F?
Jos on keljujetti, voi ohjauspaineensäädin jumittaa.
Moi! ;)
-
homma toimii taas rikkaalla kävi ja imu vuotokin löytyi. 280tkm nolla oli tippunut johonkin promilleissa kirjotellessa ruisku on tieten jetronic ei varmuutta kumpi tosi ei ole tullut näiten bensa volvojen kanssa pelattua kovin paljon. D24:set onkin sitten tuttumpia, saako muuten mistä luettua vika koodit tästä B230 kun ei diagnoosi pistoketta ole konehuoneessa niin kuin 940 B230f:ssä?
-
Toi on kai B230E k-jetillä, jolloin vikakoodinlukijaa ei muistaakseni löydy. Jos se olisi F kone niin se lukijahan pitäisi löytyä sieltä konehuoneesta iskaritolpan vierestä...
-
Toi on kai B230E k-jetillä, jolloin vikakoodinlukijaa ei muistaakseni löydy. Jos se olisi F kone niin se lukijahan pitäisi löytyä sieltä konehuoneesta iskaritolpan vierestä...
Ei ole F:ssäkään jos on LH 2.2 eli 1988 tai vanhempi.
1988b eli kesken mallivuoden jostain numerosta alkaen on sitten LH 2.4