Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Hannu2 - 02.08.2013, 14:28:19
-
(http://i142.photobucket.com/albums/r85/JMT_T/IMG_3048.jpg) (http://s142.photobucket.com/user/JMT_T/media/IMG_3048.jpg.html)
Tuollainen tuli noudettua viikko sitten säilöön. Kaikenlaista pientä fiksattavaa löytyy, mikä tietysti näkyi myös hinnassa. Hieman huonolla pidolla ollut päällisin puolin ja sisältä. Tekniikka nyt tuntuisi olevan suht kunnossa, reilu tuhat kilsaa tullut mittariin. Tarkoitus pitää ihan harrastepelinä, talvet auto tulee viettämään hallissa. 2006 auto on tuotu Suomeen. Huoltokirja puuttuu ja sitä kautta historiakin hivenen epäselvä. Jos joku tietää auton menneisyydestä mitään, niin tietoa minulle päin vaan. Rekkari on NHC-136, ei taida kuvasta näkyä.
* Sisustaa puunattu ja puhdistettu päivätolkulla. Nahkaosat edelleen aika huonossa hapessa. Noille nahkoille ei ilmeisesti ole tehty mitään muuta kun istuttu, sen näköiset ne on. Tupakan ja wunderbaumin "tuoksu" on hivenen edelleen.
* Pesty. Korjailtu kiveniskuja. Pitäisi vahata kunnolla.
* Ahtopaineensäädin tilattu Siniseltä. Tämä oli tiedossa, että on viallinen. 111 euroa oli hinta. Vähän tyyris oli...
* ilmansuodattimen kotelo oli irti, kiinnitetty, mutta edelleen huonosti. Pitää kehitellä parempia patentteja, kiinnikkeet tuosta on kappaleina kaikki.
Pikku hiljaa laitellaan kuntoon. Puuhasteluahan tuossa riittää kyllä. Lisäilen kuvia ja tarinaa kun jotain tulee tehtyä.
-
Hyvä hyvä, lisää Ärriä tupsahtelee foorumille. Kaikin puolin nätti Volvo. 8)
-
Ahtopaineensäädin tuli värkättyä paikoilleen, kylläpäs muuttui auto käytökseltään ihan tyystin. Alakierroksillakin tapahtuu nyt jotain. Samalla tuli tutkittua ja vähän sipisteltyä konehuonetta muutenkin. Purkkapatentteja ei kauheasti löytynyt. Vahvistimen sulakeblokki tuli kiinnitettyä kunnolla ja paranneltua liitoksia muutenkin. Aiemmin nuo oli vaan tyyliin heitetty tuonne. Tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän laitoin tilaukseen. Dumppi on edellisen omistajan laittama. Tiiä sit oisko fiksuinta palata pässisysteemiin? Boksia ois raotettava sen verran kans, että katsoisi näkyykö lastua.
(http://i142.photobucket.com/albums/r85/JMT_T/IMG_3049.jpg) (http://s142.photobucket.com/user/JMT_T/media/IMG_3049.jpg.html)
Sisätiloistakin kuva. Siistiyty aika lailla. Kolme sangollista likavettä tuolta irtosi. Sisäkattoa olisi putsattava lisää, laikukkaaksikin jäi pirulainen. Nahkaosia olen vain nahanhoitoaineella pehmitellyt, niihin tarvii paneutua ihan ajan kanssa. Kuskinpenkissä on syviä ja isoja halkeamia. Ja tietysti väri on paennut sieltä täältä molemmista etupenkeistä. Istuinosaa tarviis myös ommella, kun on sauma ratkennut tuosta kuskin persauksen kohdilta. Ja ratti on mikä on, se tarvii huolenpitoa myös enemmän. Nettiä ois opiskeltava, että osaisi alkaa korjauksia yrittämään ja löytäisi oikeat aineet. Vinkkiä ja ohjeita tietysti saa ehdotella. ;)
(http://i142.photobucket.com/albums/r85/JMT_T/IMG_3050.jpg) (http://s142.photobucket.com/user/JMT_T/media/IMG_3050.jpg.html)
-
Siisti ärrä ! Ehkä paskimmassa kunnossa oleva apukuskin jakkara jonka oon nähny :D Tulee aika pitkälti oma auto mieleen ku sisustaa kattoo, itse käytin tutun autonhoitofirmassa etupenkit värjättävinä uudelleen ja hyvät tuli, makso jonkun 120e vaan. Jos itse haluaa tehdä niin aineita saa ainakin Dodoshopista, tuossa joku setti http://detailingshop.fi/nahkapenkkien%20hoito/nahan%20v%C3%A4rj%C3%A4ys?product_id=169 .
-
Kiitoksia! Molemmat penkit on aika karussa kunnossa, mutta katsotaan mitä niille saan aikaiseksi. Tuota nahanvärjäysainetta jossain kohtaa jo katselinkin sillä silmällä. Huonompaan suuntaan noita ei voi enää saada, vaikka ei priimaa osaisikaan omilla pikku kätösillä tehdä. :D
-
Laitoit originaali TCV`n? :o
Hieno peli kylläkin :hello:
-
Jep, orkkis siellä oli joten orkkiksen laitoin tilallekin. :)
-
Jep, orkkis siellä oli joten orkkiksen laitoin tilallekin. :)
Okke!
Jos jäit miettimään niin tässä threadi asiasta joka lähtee liikeellee omista tyräilystä.. --> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=15190.msg282511#msg282511
-
Ok, taisinhan tuon viestiketjun jossain vaiheessa lukeakin mutta menin sit varman päälle ja otin orkkiksen. Googlella ja Youtubella kun opettelen Volvoja korjaamaan... :D (Ja Volkkareita.)
-
Tämänkin sain lopulta sisätiloihin talvea viettämään. Syksyllä meni varmaksi luvattu hallipaikka kuitenkin ohi ja jouduin seisottamaan autoa taivasalla. Onneksi sain asuntokaupat järjesteltyä ja rivarin pätkän mukana tuli myös lämmin talli. Juuri ennen kovia pakkasia ja varsinaisesti tämän talven alkua sain sitten auton lopulta katsastettua (eihän se kerralla läpi menny tietenkään) ja tallin siihen kuosiin, että volle sinne mahtui. Eipä olisi muutosta muutoinkaan tullut kerta kaikkiaan mitään ilman volvon ruhtinaallisia tiloja; sängyt, patjat, pöydät sun muut heilahti sisälle ilman mukinoita. Suuremmat esineet joutui toki viemään pakettiautolla. Sohva ei ihan takaloosteriin mahdu kuitenkaan. :D
Tuossa kun auto seisoskeli välillä kuukaudenkin ajamatta niin näyttäisi joku purkavan akun ihan sippiin. Ostin hätäisenä miehenä sitten jo uudenkin, kun edellinen akku oli jo kyllä sen näköinen, että saattaisi tarvita uusimista. Onkos näissä joku tietty osa joka vikaantuessaan alkaa syömään akkua? Edellisen omistajan soitin asennukset ovat kyllä käyneet mielessä, on sen verran sötöstyksiä nuo kyllä. Ehtisi vain paneutumaan asiaan kunnolla. No, onhan tässä talvea aikaa.
-
Alkuun akunsyönnin tutkailussa pääset kun mittaat latausjännitteen auton käydessä tyhjäkäynnillä ja kierroksilla ja sitten ottamalla akusta virtajohdon irti ja mittaamalla johdon ja navan välistä virtaa yleismittarilla :)
Eipä siellä montaa akun tyhjentävää syytä ole :) joko akku ei pidä enää varausta, latausjännite liian alhainen jolloin akku ei lataudu tarpeeksi tai sitten joku sähköjärjestelmän komponentti syö virtaa :)