Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Chev Chelios - 03.08.2013, 20:14:17
-
Eli keväinen vika toistuu taas,tällä kertaa ei vaan pala mikään varoitusvalo,eikä vikakoodeja anna :O
Kun lähtee kiihdyttämään niin menee rynkyttämällä,välillä kiekat vain nousee ja vauhti ei lisäänny yhtään.
Tuolla tavalla ei tule mustaa savua täydellä kaasulla mutta yhtäkkiä lähtee taas kiihtymään ja pukkaa voimasauhua perästä.
Tätä vikaa ei välillä ole ollenkaan,ilmestyy aina silloin tällöin,nykyään lähes päivittäin. Muutaman kerran kun polkaisee lattiaan niin lähtee aina vetämään....
Mistä lähtisi etsimään,mielellään kuvien kanssa? 2.5TDI ja vuosimalli 1998
Mystistä :C
-
Omassa oli tuommoista epämääräistä nykimistä ja voiman puutetta.
Lähes kaikki oireet hävinneet sen jälkeen kun alkasin käyttämään hitusen 2-tahtiöljyä naftan seassa...
Jotain pumpun sisuksia tuo lienee paremmin voitelee, mutta en tuosta sen paremmin tiedä.
Nykyäänkin laitan about joka toisen tankkauksen yhteydessä 0,5-1 desiä mokomaa sekaan.
-
Omassa oli tuommoista epämääräistä nykimistä ja voiman puutetta.
Lähes kaikki oireet hävinneet sen jälkeen kun alkasin käyttämään hitusen 2-tahtiöljyä naftan seassa...
Jotain pumpun sisuksia tuo lienee paremmin voitelee, mutta en tuosta sen paremmin tiedä.
Nykyäänkin laitan about joka toisen tankkauksen yhteydessä 0,5-1 desiä mokomaa sekaan.
Tämäkin oli pitkään poissa,nykyäänkin saattaa mennä päiviä ettei moista esiinny.
Joskus kun autoa lähtee käynnistämään kuuluu samankaltainen ääni,kuin jostain kannettavan cd asemasta,jokin lähtee päälle ilmeisesti,mutta mikä? Tällöin ei ilmene mitään vikoja.. onko ainut laatuaan?
Edit: Ilmanputsari vaihdettu tovi sitten,jakopää tehty ja ajoitukset säädetty. Olisikohan vajaa 1tkm tuosta rempasta.
Voisiko olla jopa hehkut mitkä tuota aiheuttaa??
-
Onksulla ilmanmassa- vai määrämittarilla tämä? Mulla oireili samalla tavalla ku massamittari hajos. Oireet oli että ei kiihy, ei savuta eikä anna vikakoodia. Aluks teki aina välillä. Piuhan irtinyppäsyhän tekee ehjällä mittarilla sen rynkytyksen. Mulla oli kuumalanka poikki, välillä otti kiinni, välillä ei.. Lopulta ei enää ollenkaa. Eli välillä rynkytti ja palautu normaaliks, lopulta oire jäi pysyväks. Pitkään meni ennen ku vika löyty.
-
Onksulla ilmanmassa- vai määrämittarilla tämä? Mulla oireili samalla tavalla ku massamittari hajos. Oireet oli että ei kiihy, ei savuta eikä anna vikakoodia. Aluks teki aina välillä. Piuhan irtinyppäsyhän tekee ehjällä mittarilla sen rynkytyksen. Mulla oli kuumalanka poikki, välillä otti kiinni, välillä ei.. Lopulta ei enää ollenkaa. Eli välillä rynkytti ja palautu normaaliks, lopulta oire jäi pysyväks. Pitkään meni ennen ku vika löyty.
Jaa-a :D
Ilmeisesti asian voisi nopeasti testata ottamalla piuhan irti ja käydä kokeilemassa? Kaiketi?
-
Jep. :) irtinyppäys resulla ei vaikuta mitään. Antaa kylläki vikakoodin sitte.
-
Juu,pitääpä muuten käydä kohta kokeilemassa tapahtuuko yhtään mitään.
Mistäs tuon muuten tietää onko tuossa määrä vai massa?
-
Ihan tarkkaan en muista missä vaiheessa se vaihtuu, mutta massamittari on semmonen 3 tuuman muoviputkenpätkä ilmanputsarilta lähtevässä putkessa ensimmäisenä ja määrämittari on vähän isompi laatikon mallinen.
-
Ihan tarkkaan en muista missä vaiheessa se vaihtuu, mutta massamittari on semmonen 3 tuuman muoviputkenpätkä ilmanputsarilta lähtevässä putkessa ensimmäisenä ja määrämittari on vähän isompi laatikon mallinen.
Juu tuossa on tommonen loota,siitä liitin irti?
(http://i6.aijaa.com/t/00144/12521094.t.jpg) (http://aijaa.com/2U2Co9)
-
Kokkeile onko vaikutusta. Just se liitin.
-
Kokkeile onko vaikutusta. Just se liitin.
Noniin,kävin kaupassa ja otin sitä ennen liittimen irti. Varoitusvalo syttyi niinkuin ilmeisesti pitääkin :)
Auto ei nyi tippaakaan,mutta ei se kyllä myöskään kulje,kaasu pohjassa sai 60km/h pitkällä suoralla vauhtia.
Teidän diagnoosit,onko mäsänä?
-
Sitten seuraavaksi joku voisi vaikka tuohon kuvaan muokata mitä pitää tarkastaa ja katsoa onko tukossa... Muuten ei kyllä meikäläiseltä onnistu noiden katteleminen.
-
Näyttää olevan tuo läppämallin anturi, eli ns. ilmamäärämittari.
Eivät nähdäkseni ole niinkään herkkiä vikaantumaan kuin uudemman kuumalanka-anturi.
Jos autossa veto huononi liittimen irroittamisella, niin voisi kuvitella tuon IMM:n olevan edes jotenkin järjissään.
Voit koittaa irroitella sen ja testata että se läppä liikkuu takertelematta liikkeen päästä päähän.
Omassa vastaavassa EGR:n solenoidi pitää satunnaisesti semmoista hyrrrr... surinaa.
Oon senkin antanut omaksi ilokseen siellä surista, sillä EGR on poistettu käytöstä irroittamalla ja tulppaamalla kellolle menevä letku.
-
Näyttää olevan tuo läppämallin anturi, eli ns. ilmamäärämittari.
Eivät nähdäkseni ole niinkään herkkiä vikaantumaan kuin uudemman kuumalanka-anturi.
Jos autossa veto huononi liittimen irroittamisella, niin voisi kuvitella tuon IMM:n olevan edes jotenkin järjissään.
Voit koittaa irroitella sen ja testata että se läppä liikkuu takertelematta liikkeen päästä päähän.
Omassa vastaavassa EGR:n solenoidi pitää satunnaisesti semmoista hyrrrr... surinaa.
Oon senkin antanut omaksi ilokseen siellä surista, sillä EGR on poistettu käytöstä irroittamalla ja tulppaamalla kellolle menevä letku.
Aivan,mystinen vika tämä sinänsä.Miltein täsmälleen samanlainen kuin keväällä jolloin suutin antautui,sillä erotuksella että tämä tekee tuota rynkytystä ja nykimistä nyt koko ajan ja varoitusvalot ei pala eikä vikakoodeja ole.
-
Kyllä sillä imm:llä jotaki tekemistä on oireiden kans ku nykiminen häviää. Mullakaa se ei lasahtanu kerrasta vaikka mulla tuo kuumalankamalli onki.. Kokeile tuota mitä aikasemmi sanottii. Onksulla tehty egr:lle mitää?
-
Kyllä sillä imm:llä jotaki tekemistä on oireiden kans ku nykiminen häviää. Mullakaa se ei lasahtanu kerrasta vaikka mulla tuo kuumalankamalli onki.. Kokeile tuota mitä aikasemmi sanottii. Onksulla tehty egr:lle mitää?
Ei tietääkseni ole tehty mitään. Todennäköisesti laitatan voimaa lisää jossain välissä ja eikös siinä samalla tulpata tuo egr?
-
...eikös siinä samalla tulpata tuo egr?
Voit tehdä sen vaikka heti.
Ei sytytä vikavaloa tässä mallissa.
-
Voit tehdä sen vaikka heti.
Ei sytytä vikavaloa tässä mallissa.
Jaahas,tuon kun irrottelee niin kaiketi kannattaa irroittaa koko imusarja ja putsata? Kuvat tosiaan olisi ihan jees,tuon tulppauksen suhteen :)
Ilmeisesti siis tuo EGR voi aiheuttaa myös tämän kaltaista onkelmaa,miten aloituksessa olen tätä kuvaillut?
-
Täs kuva jos linkki vaan toimii:
KLIKS (https://skydrive.live.com/redir?resid=A2BC20EE154CFD9D!386&authkey=!AI7ed7WxViIcJeg&v=3)
Tosta merkatusta kohtaa nyppäsin letkun irti ja 5mm pultti tilalle.
E:
Ja etten johtaisi harhaan, itselläni ei ole EGR:ää tulpattu vaan pelkästään poistettu käytöstä.
-
Täs kuva jos linkki vaan toimii:
KLIKS (https://skydrive.live.com/redir?resid=A2BC20EE154CFD9D!386&authkey=!AI7ed7WxViIcJeg&v=3)
Tosta merkatusta kohtaa nyppäsin letkun irti ja 5mm pultti tilalle.
Juu,näkkyy tuo kuva hienosti. Pitääpä huomenna tutkata tarkemmin.
Mainitsen nyt vielä,elikkäs vika on sellainen että täyskaasulla rynkyttää ja lyö tavallaan hanttiin= Ei voimasavua.
Muutaman kerran polkaisee lämän tiskiin,lähtee vetämään= Voimasavua persuksista.
Mutta kokkeilaanpa nyt yllämainittuja juttuja..
-
Noniin.
Aamulla tuikkasin taas johdon kiinni ja ja ...
Tänään taas auto toimi moitteetta,mustaa voimasavua tulee putken täydeltä eikä nyi. Toki tehoton on vieläkin...liekkö kosketushäikkää vai menossa pelistä pois?
-
Kosketushäikkä antais saman vikakoodin ku irrottaminen.
-
Kosketushäikkä antais saman vikakoodin ku irrottaminen.
Ok,valo itekseen siitä sammuilikin. Näemmä tuo on kuin avopuoliso,pääasiassa huonoja päiviä.
Yritetään nyt kuitenkin vielä ettiä mistä johtuu mikäli tuo vika palautuu,tehoton on toki vieläkin..ainakin tuntuu siltä.
-
Onko sulla ahtopainemittaria? Näkis vähän mitä siellä tapahtuu. Sulla voi toki olla kattiki niin tukossa että ei anna nostaa ahtopainetta. Ilmanputsarin varmaan oot kattonukki?
-
Onko sulla ahtopainemittaria? Näkis vähän mitä siellä tapahtuu. Sulla voi toki olla kattiki niin tukossa että ei anna nostaa ahtopainetta. Ilmanputsarin varmaan oot kattonukki?
Ei ole moista härpäkettä. Putsarin vaihdoin pari kk takaperin.
-
Imusarjan päässä on putkenpätkä, joka on öljyisestä töhnästä ummessa. Poraa esim. 2,5 mm poralla se auki, ehkä joudut letkunkin uusimaan. Tsekkaa onko ahtoletkussa halkeama ja se hukkaa paineet, kuten juuri se viimeinen imusarjaan tuleva letku. Silikonimutka 63 mm ajaa asian, jos saat puristettua 54-milliseksi koneen päästä, muuten menee 45 euronia.
-
Imusarjan päässä on putkenpätkä, joka on öljyisestä töhnästä ummessa. Poraa esim. 2,5 mm poralla se auki, ehkä joudut letkunkin uusimaan. Tsekkaa onko ahtoletkussa halkeama ja se hukkaa paineet, kuten juuri se viimeinen imusarjaan tuleva letku. Silikonimutka 63 mm ajaa asian, jos saat puristettua 54-milliseksi koneen päästä, muuten menee 45 euronia.
Olisiko kuvaa missä osoittaa nämä letkut? Jos tarkoitat sitä ''nippaa'' yritin etsiä,en löytänyt moista omasta kapineesta.
Itselle ei kerro mitään ahtoletku,sitten jos saisi kuvan että mikä on mikä niin jovain onnistuisi :)
Auttakee tyhmää.
-
Etsi mappi ja seuraa letkua imusarjalle. Tuo on mappi. Nippa on imusarjassa letkun toisessa päässä kuin mappi.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0875.jpg)
Ahtoletku. :D
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF1063.jpg)
Ja nuo kaksi pienempää letkua keskellä kuvaa. Turbo on taka-alalla.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/Volvo/DSCF0304.jpg)
Auttoiko hahmottamaan. Tuon parempia kuvia ei oo ite joutunu ottaan.
-
Eiköhän tuo tuosta :D
Tuon ahtoletkun otin yksi päivä irti ja putsasin,oli se pikkuisen öljyinen mutta ehjä.