Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: _juho - 18.03.2011, 00:21:54
-
Katkesi 340:n 1,7 koneesta jakohihna, tuli sellainen ajatus että vaihtaisi samantien koko moottorin 440sestä ku tutulla olis sellainen. Ei muistanut tuttu suoralta kädeltä mikä kone kyseisessä yksilössä oli, muisteli kuitenkin että samaa kokoo saattais olla. Ilmeisestikin 440een on ollut 1,7 kaasarikonettakin tarjolla, mahtaisikohan se sopia suoraan 340?
-
Samanlainenhan se noiden 400:satasten 1.7 rellun kone on mikä 300:satkuissakin että kyllä pitäisi sopia. Pakosarjan joudut ottamaan siitä hajonneesta koska luulen että se etuvedon sarja ei sovi tuohon takavetoon ;)
-
Samanlainenhan se noiden 400:satasten 1.7 rellun kone on mikä 300:satkuissakin että kyllä pitäisi sopia. Pakosarjan joudut ottamaan siitä hajonneesta koska luulen että se etuvedon sarja ei sovi tuohon takavetoon ;)
ehkä öljypohjakin on erilainen. mutta peruslohkohan on sama.
-
Mahtaiskoha mennä "heittämällä" kii vai lieneekö kovaa säätämistä odotettavissa, onko kaasutinkin molemmissa sama? Ajattelin ensimmäisenä kokeilla kuitenkin vaihtaa vaan uuden hihnan tähän vanhaan koneeseen, jos oliskin niin hyvä tuuri käyny ettei olis mitään solmussa siellä kun ei ajossa katkennut hihna kuitenkaan, vaan hinauskäynnistyksessä. Ei vaan näkynyt tuolla alhaalla oikeen mitään merkkiä, minkä mukaan hihnan kohdistaisi, Alfamerin oppaan mukaan pitäis oikein selkeä kolo löytyä, mutta mahtaiskohan täällä kellään olla mielikuvaa, pitäiskö sieltä tosiaan sellainen löytyä? Vai joku iihan pikkuriikkinen merkki vaan jossain?
-
semmonen salmiakki painauma oli ainakin minun 460:n ala rattaassa ihan hampaan päässä.
-
melko heittämällä:
-öljypohja(ehkä öljypumpun imutorvi)
-koneenkorvat
-pakosarja
Jotain muutakin voi olla, mutta ei oo paha.
-
Käyttäjä xuppo (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=profile;u=149) ainakin on tehnyt ko. swapin
http://s92.photobucket.com/albums/l28/xuppo/volvo%20340GL%20-89/
-
juu eli ainoat mitä tarvitsee 4-satkun koneeseen vaihtaa kun sen nostaa 3-satasen keulalle ovat:
-öljypohja+moottorin korvakkeet (toinen korvakkeista on kiinni öljypohjassa)
-pakosarja
ja tietysti kytkinlevy jossa boorien määrä täsmää kytkinakseliin :)
ja tämä pätee siis jos kyseessä on kaasutin moottori.
Mahtaiskoha mennä "heittämällä" kii vai lieneekö kovaa säätämistä odotettavissa, onko kaasutinkin molemmissa sama?
Kaasutin on sama kummassakin koneessa. Pieniä eroavaisuuksia saattaa olla huohotuksen/kohokammion tuuletuksen letkulähtöjen suunnassa mutta muuten sama.