Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: modsman - 08.08.2013, 11:44:35
-
Lähin ohittamaan ja vauhtia kelasi hyvin mut sitten teho loppui. Melkoinen vislaus kuului konehuoneesta ja ajelin varovasti kotiin.
Konepellin alta löytyi irronnut ahtoputki.
Kuva: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62489009/2013-08-08%2011.31.20.jpg
Onkohan tuolle mitään erityistä muuta syytä kuin löystynyt klemmari?
Voiko auto jotenkin ottaa tuosta itseensä? turbo jne.
-
Onpas tuttu juttu, kun samanlainen tapahtui itselle viime syksynä. Rivakka lähtö valoista ja sitten tehot katos ja kuului kaamea BOOOOOOOOM aina kun koski kaasupolkimeen. Itseltä irtos ahtoputki turbonpuoleisen kumiholkin päältä.
Ei siinä ainakaan ollut mitään muuta syytä kuin huonokuntoiseksi kulunut holkki ja löystynyt kiristin.
Holkin vaihto ja kiristys ja taas on menty.
-
Täällä tuli sama BATAMMMM BOOOOOOOM viime perjantaina kun kiihdytin yli valtatien. Musta savupilvi seuraten lähimmälle verstaalle ja klemmari kiinni. Irtoamiskohta oli coolerin päästä kuskinpaikalta katsoen vasemmalta.
-
Saattaa vikakoodi tulla muistiin, ei välttämättä lambdavalo kun on lyhytaikainen.
Jos on mahdollista niin kannattanee lukea koodit ja nollata turhat pois.
Ainakin takavedoissa kun on ollut kokeilussa ite tehtyjä putkia ja on liitos poksahtanut, on lambdavalokin syttynyt kyllä heti.
-
Laitoin ahtoputken takaisin kiinni mut auto vaan röpötti ja meinas sammua. Muuten toimi aikasta hyvin.
Hokasin että muoviputki joka menee syylärin luokse oli jäänyt huonosti kiinni. Paikoilleen ja toimii normaalisti.
Muistan tämän kun eräs automekaanikko oli vaihtanut jonkin autoon ison kasan osia kunnes oli vain napsauttanut putken kiinnityksen kunnolla kiinni.