Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: modsman - 08.08.2013, 11:44:35

Otsikko: V70 T5 mk2 aut, Turbon ahtoputki irtosi ohituksessa
Kirjoitti: modsman - 08.08.2013, 11:44:35
Lähin ohittamaan ja vauhtia kelasi hyvin mut sitten teho loppui. Melkoinen vislaus kuului konehuoneesta ja ajelin varovasti kotiin.
Konepellin alta löytyi irronnut ahtoputki.

Kuva: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62489009/2013-08-08%2011.31.20.jpg

Onkohan tuolle mitään erityistä muuta syytä kuin löystynyt klemmari?
Voiko auto jotenkin ottaa tuosta itseensä? turbo jne.
Otsikko: Vs: V70 T5 mk2 aut, Turbon ahtoputki irtosi ohituksessa
Kirjoitti: Kuoma - 08.08.2013, 13:03:03
Onpas tuttu juttu, kun samanlainen tapahtui itselle viime syksynä. Rivakka lähtö valoista ja sitten tehot katos ja kuului kaamea BOOOOOOOOM aina kun koski kaasupolkimeen. Itseltä irtos ahtoputki turbonpuoleisen kumiholkin päältä.
Ei siinä ainakaan ollut mitään muuta syytä kuin huonokuntoiseksi kulunut holkki ja löystynyt kiristin.
Holkin vaihto ja kiristys ja taas on menty.
Otsikko: Vs: V70 T5 mk2 aut, Turbon ahtoputki irtosi ohituksessa
Kirjoitti: SilSam - 08.08.2013, 14:06:14
Täällä tuli sama BATAMMMM BOOOOOOOM viime perjantaina kun kiihdytin yli valtatien. Musta savupilvi seuraten lähimmälle verstaalle ja klemmari kiinni. Irtoamiskohta oli coolerin päästä kuskinpaikalta katsoen vasemmalta.
Otsikko: Vs: V70 T5 mk2 aut, Turbon ahtoputki irtosi ohituksessa
Kirjoitti: hevonen - 08.08.2013, 15:05:39
Saattaa vikakoodi tulla muistiin, ei välttämättä lambdavalo kun on lyhytaikainen.
Jos on mahdollista niin kannattanee lukea koodit ja nollata turhat pois.

Ainakin takavedoissa kun on ollut kokeilussa ite tehtyjä putkia ja on liitos poksahtanut, on lambdavalokin syttynyt kyllä heti.
Otsikko: Vs: V70 T5 mk2 aut, Turbon ahtoputki irtosi ohituksessa
Kirjoitti: modsman - 09.08.2013, 12:48:41
Laitoin ahtoputken takaisin kiinni mut auto vaan röpötti ja meinas sammua. Muuten toimi aikasta hyvin.
Hokasin että muoviputki joka menee syylärin luokse oli jäänyt huonosti kiinni. Paikoilleen ja toimii normaalisti.

Muistan tämän kun eräs automekaanikko oli vaihtanut jonkin autoon ison kasan osia kunnes oli vain napsauttanut putken kiinnityksen kunnolla kiinni.