Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Icharus - 08.08.2013, 21:05:47
-
Eli potilaana 850 -94, viis päivää sitten hankittu t5, joka jätti jo kolmantena päivänä kaupan pihaan. Ei saanut bensaa, seiso pari päivää ja yllättäen lähti pumppu pyörimään ja käyntiin.
Jo ostaessa moottorin vikavalo paloi, myyjä sanoi että imm:stä valittaa ja oli juuri nollannut vikakoodit edellisenä päivänä ja sammuu yleensä parin päivän päästä. No valohan sammui parin päivän päästä mutta syttyi jälleen seuraavana.
Tästä johtuen rupesin lukemaan vikakoodeja vehkeestä, mutta kun laitan sen töpselin esim a2-pistokkeeseen ja painan sitä nappia, syttyy valo siihen lediin (ja palaa kun sitä pitää pohjassa)mutta ei anna mistään pistokkeesta mitää vastausta ledille, mistähän tuo voisi johtua? Haluaisin varmistaa minkä takia se moottorin häiriövalo palaa, auto pelaa kuitenkin ok jos sattuu bensapumppu heräämään, ei vihtis huvikseen ostaa imm:a.
-
Oletko nyt aivan varmasti lukenut vikakoodeja oikealla tavalla ??? Eli johto haluttuun pistokkeeseen,starttivirrat päälle ja ripeä painallus napista... Ohjeet tähän löytyvät kyllä tuolta faq-osiosta ;)
-
ja tahtoo kenkkuilla sekä se nappi että se piuha.
Sen piuhan voi korvata esim hauenleukoilla olevalla piuhalla että saa kontaktin ja sen napin kotelo lähtee nostamalla pois, nappi pois ja painat vaikka meisselillä.
Käy lukemassa vikakoodit uudelleen, tahtoo olla värkkäämistä. Ja vielä - kaikissa A1, A2, ... ei ole vastapiuhaa, pelkkä reikä vain, ei edes niissä joissa pitäisi olla.
-
Sain luettua, oli irti se piuha sieltä kannen alta :idiot2: . 1-2-1 tuli a2:sesta ja a3:seta 4-2-4, eli ilmamassamittari ja joku tracks - painehässäkkä, mikähän tämä vois olla?
-
Onko sulla siinä tracs? Vaikka oliskin, en ite olis kovin harmissani tracsin puuttumisesta... V:>
Toi 4-2-4 on tosiaan tracsin painekytkimen tai sen piuhojen vika.
Yleensä hapettunut liitin.
-
Terve,
on tracks (tai ainakin valo mittaristossa + näppäin kojelaudassa). Mistähän tuon painekytkimen liittimen vois löytää? Ei kyllä polta mitään vikavaloa yms.
Mitkä jarrupalat tämmöseen kannattaa laittaa, nykyiset vinkuu niin maan perkeleesti...
-
Itsellä myös ongelmaa. -94 850 2,3 T5 starttuuttaa pitkään ja vikakoodeja koetan lueskella. Autossa on vanhanmalliset diagnostiikkapistokkeet ja rasiasta A tulisi katsoa koodit pistokkeista 2 ja 6. 2-pistokkeesta tulee koodi 1-1-1 eli ei vikaa vaan pistokkeessa 6 ei ole edes vastakappaletta Millä helvetillä minä nyt katson sytytyksen vikakoodit???