Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Weha - 18.03.2011, 12:52:08
-
Nyt lähtee kyllä tyhmä kysymys liikenteeseen mutta kun jäi mietityttämään...
Milloin tosiaan on D5 kone volvossa? Minulla itsellä on V70 2.4D Classic -07, vastaavia kotteroita myydää osaa D5:sena ja osaa 2.4D:nä? Samoilla tehomäärillä`?
-Weha
-
kun D5 tehot nostettiin sinne 205:n niin se 185 on sitten seuraava teho versio eli 2.4D ja sitä ennen 160hv oli 2.4D ja 185 oli D5 ja sitä ennen D5 oli 163hv ja 2.4D oli oikeestaan TDI jne... kehitys kehittyy... ajattele niin että D5 on aikansa tehokkain diisel...
-
kun D5 tehot nostettiin sinne 205:n niin se 185 on sitten seuraava teho versio eli 2.4D ja sitä ennen 160hv oli 2.4D ja 185 oli D5 ja sitä ennen D5 oli 163hv ja 2.4D oli oikeestaan TDI jne... kehitys kehittyy... ajattele niin että D5 on aikansa tehokkain diisel...
Silloin kun D5:n tehot nousi 205hv niin 2.4D mallin tehot nousi 175hv lukemaan. Edellisissä D5 ja 2.4D malleissa ei ole muuta eroa kuin ohjelma. Uudemmassa 205hv mallissa oli kaksi turboa kun 2.4D mallissa oli yksi. Vanha 2.5D kone on sama kuin Volkkarin TDI.
-
Eikös se mene jotenkin näin:
2001-2006: (D5244T )D5 163 hp ja (D5244T2) 2,4 D 130hp
2006-2008 : (D5244T4)D5 185 hp ja (D5244T5)2,4D 163hp ja D5244 T7 126hp
ja uudemmista joku voi jatkaa :)
-
Tätä oon ihmetellyt ja kun oli lainassa -08 s80 2.4D niin menin vielä enemmän sekasin ku moottorin päällä luki kuitenkin d5. Tais olla 185 hv
-
Tätä oon ihmetellyt ja kun oli lainassa -08 s80 2.4D niin menin vielä enemmän sekasin ku moottorin päällä luki kuitenkin d5. Tais olla 185 hv
Moottorin koppaan ei kannata luottaa, tehtaalta niitä laitettu D5 merkillä olevia koppia 2.4D koneisiin yms...
-
Moottorikoodihan sen totuuden kertoo loppupelissä.
-
Osaako joku vastata, kumpi moottorivariantti on käytettävämpi vanha D5 163hv vs. uudempi 185hv versio? Itselleni kaikenlainen viive on myrkkyä ja sitä on testien perusteella tuossa 185hv enemmän. 185hv en ole vielä koeajanut. Tarkoitan tässä D5 version autoja S60-V70 vuosilta 2005-2007.
-
Pakko heittää tähän D5-topiciin pieni kysymys liittyen D5 moottoriin XC90 kopassa:
Eli kun uusimmassa (tai toisiksi uusimmassa) AutoBildissä on juttu käytetystä XC90:stä ja siinä mainittiin ettei tämä D5 tykkää lastuvirityksestä ja lastutetuista yksilöistä pitäisi pysyä kaukana, noh lehti kun on pilipali-tavaraa toisinaan niin pitää varmistaa, miksi tuo moottori ei muka XC90 kopassa tykkäisi lastusta? Muissa malleissahan toimiii ihan mainiosti lastunkin kanssa.
-
Osaako joku vastata, kumpi moottorivariantti on käytettävämpi vanha D5 163hv vs. uudempi 185hv versio? Itselleni kaikenlainen viive on myrkkyä ja sitä on testien perusteella tuossa 185hv enemmän. 185hv en ole vielä koeajanut. Tarkoitan tässä D5 version autoja S60-V70 vuosilta 2005-2007.
Molemmat ajaneena , ainoa viiven aiheuttaja on volvon automaatti laatikko
-
Eli kun uusimmassa (tai toisiksi uusimmassa) AutoBildissä on juttu käytetystä XC90:stä ja siinä mainittiin ettei tämä D5 tykkää lastuvirityksestä ja lastutetuista yksilöistä pitäisi pysyä kaukana, noh lehti kun on pilipali-tavaraa toisinaan niin pitää varmistaa, miksi tuo moottori ei muka XC90 kopassa tykkäisi lastusta? Muissa malleissahan toimiii ihan mainiosti lastunkin kanssa.
Olisikohan kyse pikemminkin voimansiirron ongelmista tuossa kopassa? Neliveto + painava auto + lastulla saadut tehot/väännöt = ongelmia voimansiirron kestävyydessä?
-
Moottorikoodihan sen totuuden kertoo loppupelissä.
Eikä sekään aina pidä paikkaansa. Olen henk. koht lukenut ja ohjelmoinut D5 D5244T (163hp) koodilla olleen 2,4D D5244T2 (130hp) auton...
-
Eikä sekään aina pidä paikkaansa. Olen henk. koht lukenut ja ohjelmoinut D5 D5244T (163hp) koodilla olleen 2,4D D5244T2 (130hp) auton...
Oliko valmistenumerossakin moottorinumeron kohdalla 79?
-
Oliko valmistenumerossakin moottorinumeron kohdalla 79?
Ei toki, ihan 2,4D se oli valmistenumeron mukaan, mutta jakopään kopasta luntattuna moottorikoodi oli D5:n.
Epäilen, että noita on joskus välillä heitelty vähän miten sattuu, tehtaalla moottori ja ecun softa kun eivät kulje käsi kädessä.
-
Ei toki, ihan 2,4D se oli valmistenumeron mukaan, mutta jakopään kopasta luntattuna moottorikoodi oli D5:n.
Epäilen, että noita on joskus välillä heitelty vähän miten sattuu, tehtaalla moottori ja ecun softa kun eivät kulje käsi kädessä.
Mutku ikinä en itse ainakaan oo törmännyt jakopäänkopissa D5244T2 merkintään.. aina on ollut ainoastaan D5244T, muistaakseni ihan sama juttu B52X4X moottorien kanssa, koskaan ei ole sitä "viritysaste" numeroa.
Tai en ainakaan muistaisi sellaista olleen.
-
ihmetelly tuota meidän toista D5:sta minkä ostin. Auto on loppuvuodesta -05 rekisteröity eli jo mallivuotta 2006, milloin kai olisi pitänyt jo vaihtua euro4 moottorit. takaluukussa vielä ristiriitaa tuomassa 2.4d lätkä mutta koneena taitaa olla kumminkin vielä vanha euro3 163hp D5.
vin kertoo moottorikoodiksi 79 niin ilmeisesti se on luotettavin fakta? onkohan tilaaja saanut itse päättää mikä lätkä tulee takaluukkuun.
-
ihmetelly tuota meidän toista D5:sta minkä ostin. Auto on loppuvuodesta -05 rekisteröity eli jo mallivuotta 2006, milloin kai olisi pitänyt jo vaihtua euro4 moottorit. takaluukussa vielä ristiriitaa tuomassa 2.4d lätkä mutta koneena taitaa olla kumminkin vielä vanha euro3 163hp D5.
vin kertoo moottorikoodiksi 79 niin ilmeisesti se on luotettavin fakta? onkohan tilaaja saanut itse päättää mikä lätkä tulee takaluukkuun.
Eikös 2006 ja 2007 euro4 ollut harmaalla moottorin suojalla (diesel).
Älkää välittäkö tuosta metallikoukusta kuvassa)
Eli tuo:
(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1050682_zpsc8437923.jpg) (http://s527.photobucket.com/user/Puusilma1/media/P1050682_zpsc8437923.jpg.html)
-
joo kyl tuossa musta koppakin vielä on
-
Onko tietoa käykö nuo mustat ja harmaat kopat ristiin?
-
Löytyyköhän moottorikoodi jostain muualtakin kuin jakopäästä?
-
Onko tällainen 2,4 D vm. -03 kestävämpi kuin itse D5?
Näin totesi mulle viitisen vuotta sitten Volvo-liikkeen huoltomies. Hän arveli, että matalaviritteinen 2,4 D on muita kestävämpi.
Noista virityksistä ja lastutuksista yksi yksityinen korjausmies totesi, että Volvon automaattilaatikot eivät kestä virityksiä. Hmm. Miten lienee?? >:( >:(
-
Samahan se on mekaanisesti kuin D5, ainakin tutuilla nuo automaatit on kestäneet voiman käyttöä hyvin. Sitten tietysti ne perinteiset sanat; vakionkin saa rikki huonolla huollolla ja kovalla käytöllä :D