Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Pas(i)kiainen - 11.08.2013, 21:31:01
-
Tuli pienten mutkien kautta haettua tämmöinen Volvo 740. Tänään kävin hakemassa, 300km matka taittui komeasti, tähän mennessä tyytyväinen autoon.
Eli tässä kuva:
(https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/936532_537880452928076_2095126109_n.jpg)
Tietoa autosta:
- '90
- 2,3L ruisku
- Automaatti
- Ilmastointi, tosin siitä jäljellä vain kojelaudalla säädöt, kompura ainakin puuttuu :(
Eipä tuossa sen kummempaa. Ihan siistiltä tapaukselta vaikuttaa, tosin ruosteet on piilotettu paukkupullolla, pitää varmaan fiksailla ne vähän paremmin näkymättömiin. Myös vanteet on maalattu renkaiden kiinni olleessa/ suoraan ruosteen päälle. Muutkin paikkamaalaukset on tehty niin, että listat jne on kaikki jätetty suojaamatta, joten nekin on saanut osansa.
Mitkä olisi halvat ja hyvännäköiset vanteet tuohon koppaan?
Eipä tälle sen erikoisempaa, varmaan vähän noita mätien ehostelua, öölit vaihdan, vanteet vaihdan, ehkä pientä tonttia? Varmaan hyvä vähän ruostesuojata pohjaa, vaikuttaa nimittäin terveeltä... Niin, ja vänkärin puolen vilkunumpion lasi on rikki, se varmaan vaihetaan. Ja sit nuo takaumpiot pitää kiillottaa, ovat todella haalistuneet.
Ei tälle sen erikoisempaa, suurempi mielenkiinto kumminkin tuossa kesäautossa. Mutta eiköhän tämä toimita ihan varmasti tuon talviauton hommansa :)
-
Pari kertaa vilkassut kyseistä kärryä nettiautossa. Taisi onneksi löytää hyvän kodin ;)
Laitoin juuri juttua showroomiin omasta 940 turbosta, vilkaise ihmeessä.
Sun suunnitelmat kuullostaa hyvältä. Ja melko hyvältä näyttää tuo sun autokin.
Itsekin pitäs löytää jotku kivat vanteet ;)
-
Kyllähän se helposti kuvassa näyttää ;D Eivaines, vaikuttaa yleissiistiltä. Konehuone siisti, voisin siitäkin kuvan näpätä.
Pitäisi ehkä jakohihnakin vaihtaa, 160tkm kohdalla taisi olla huoltokirjassa merkintä, nyt 325tkm ajettu.
Sitten kun nosturille pääsee, niin sittenhän vasta sen auton oikean kunnon näkee.
Luin muuten tuon sun topicin, siistin näköinen tapaus!
-
Jees. Itellä remmi ajettu 33tkm mutta vaihettu 2003. Pähkäilen vaan että uskaltaako itte alkaa vaihtaan :)
-
Missäs kohtaa volvossa lukee värikoodi tyyppikilvessä, vai lukeeko?
Tietty jos joku osaa suoriltaan sanoa tuon valkosen koodin niin ei sekään haittaa :pomo:
-
http://imageshack.us/photo/my-images/811/dsc09544me.jpg/
Esim tuossa on 173-2
Käytännössä se on vain tuo 173, tuota viimeistä numeron tarkoitusta tiedä.
-
Tuo näyttää ekan kuvan perusteelta ihan perus valkoiselta eli 189.
-
http://imageshack.us/photo/my-images/811/dsc09544me.jpg/
Esim tuossa on 173-2
Käytännössä se on vain tuo 173, tuota viimeistä numeron tarkoitusta tiedä.
Eikös tuo viimeinen numero viittaa maalin valmistajaan?
-
Tuo näyttää ekan kuvan perusteelta ihan perus valkoiselta eli 189.
Oikeassa olet, 189-21 näyttää olevan koko koodi värille :) pitääpä käydä hakemassa vähän, on niin vasurilla tehty noi paikkamaalaukset :2funny:
-
Jos jollain on muuten myydä molemmat etuvilkut ja tuo vilkun yläpuolella olevat kirkkaat umpiot(yhtenäinen?), niin voisin ostaa. Molemmat ne yläpuoliset umpion osat on rikki.
-
polar white on tuo 189 ;)
volvo clubin mukaan löytyy myös:
42 California white/Cascade White/Ivory
66 White/Ivory
69 White
79 Pearl white
166 White
189 White / Polar White
199 White
234 Super white
249 White
424 Polar White Pearl Topcoat
481 Cosmic White
600 White
603 Ivory
614 Ice White
toki 740:iä ei oo saanu ihan noin monella eri sävyllä :D
-
Kävin hakemassa 3dl tuota valkosta, pitää fiksailla nuo entisen omistajan fiksaukset kun kerkiää :2funny:
Fiksailin nuo takalamput, olivat menneet niin harmaiksi. 800-1200-1500-2000 vesissä ja lakka päälle. Tein vaan sellasen virheen, että vänkärin puolelle vedin motipin lakkaa, sepä ei ollut ollenkaan niin hyvää kuin kuskinpuolen SEMin paukku. Motippi ei tahdo peittää naarmuja ja valahtaakin helpommin kuin tuo SEM. Ruiskua en viitsinyt sotkea, niin pitää nyt sitten hierasta roikot pois tuosta toisesta lampusta ja vetää SEMiä niskaan, niin pitäisi tulla ihan jees.
Mutta näkyyhän tuossa helvetin suuri ero yleisilmeessä :)
(http://imageshack.us/a/img853/8652/3axf.jpg)
(http://imageshack.us/a/img850/9966/yjdl.jpg)
Onko muuten tuo etuvilkun yläpuolella oleva umpion osa parkkiumpio, sitä siis kaipaisin :D
-
Onko muuten tuo etuvilkun yläpuolella oleva umpion osa parkkiumpio, sitä siis kaipaisin :D
Samaa pakettia on parkki ja vilkku. Uudetkaan ei älyttömän hintasia ole.
-
Näyttää että vielä olisit saanu hierasta enemmän pois, varsinkin tuolta kuskin oikeesta alakulmasta, ja keskeltä repsikan alareunaa. Jos ei siis oo pelkkää heijastumaa toi harmaus
E: Omassa ex 940:ssä sain tälläsen parannuksen:
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo3/06062012517.jpg) (http://s852.photobucket.com/user/Kaziganth/media/Volvo3/06062012517.jpg.html)
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/Volvo3/06062012518.jpg) (http://s852.photobucket.com/user/Kaziganth/media/Volvo3/06062012518.jpg.html)
eikä menny kauaa kun lähti harmaantuun takas :-\
-
Kyllä se luonnossa on tasaisen kiiltävä tuo muovi, se vaan peilaa tuossa kuvassa.
Eihän noista tuolla fiksailulla uusia saa, mutta eiköhän ne hetken pysy :)
-
E: Omassa ex 940:ssä sain tälläsen parannuksen:
Missä ysissä on tuollaiset takavalot? ???
-
Missä ysissä on tuollaiset takavalot? ???
Sori, olitkin ihan oikeessa :D Vaihtu siinä kohtaa autot aika nopeeta. Mutta toi olikin toi 740. Siinä oli tosin 940keula ::)
-
Rupesin fiksailee edellisen omistajan fiksailuja... Vielä ei oo mätää tullut vastaan, mitä ei olis saanu hiomalla kiinni, hienoa! Kieltämättä hyvin sinkattu koppa näissä volvoissa. Eli tosiaan vänkärinpuolelta jonkinverran aloteltu, vielä pitää tuo etulokari hieroa kuntoon, mutta sain nyt hiottuu ja kittailtuu ja vedettyy 2k-epoksin sinne tänne. Katotaan millon ruvetaan vetää väriä päälle, voi olla että hinkkailen jokapaikan eka kuntoon ja sit viimetteeks 2k-akryyli niskaan.
Mutta tässä pari fotoo. Aloituskohista en muistanut ottaa kuvia... Tietenkään.
(http://imageshack.us/a/img844/6623/og9j.jpg)
(http://imageshack.us/a/img12/7341/bqrr.jpg)
(http://imageshack.us/a/img541/5466/p9ch.jpg)
-
Tulipa vedeltyä sit kumminkin valkosta pintaan. Myllytystähän tuo kaipaa. Muu maalipinta niin pirun matta ja sit uus maali kiiltää noin niin näkyy kyllä selkeästi. Tosiaan kun myllyttää niin jos ei nyt kokonaan häivy niin ainakin paranee pirusti. Konepellissä noi paikkamaaluksethan näkyy selkeimmin.
(http://imageshack.us/a/img20/1223/h24s.jpg)
(http://imageshack.us/a/img707/9373/xp79.jpg)
(http://imageshack.us/a/img716/4161/3y32.jpg)
-
Tämähän vallan oli tipahtanut.
(http://imageshack.us/a/img21/6564/toz7.jpg)
(http://imageshack.us/a/img801/6997/89bf.jpg)
(http://imageshack.us/a/img600/4463/j8gr.jpg)
(http://imageshack.us/a/img821/1272/u33v.jpg)
(http://imageshack.us/a/img266/6026/4g4w.jpg)
Ihan jees siitä tuli. Virheitä maalipinnassa on kyllä mutta hyvää harjoitusta tulevia ruiskutteluja ajatellen.
Seuraavaksi se pitäs myllyttää ja sit mustat osat varmaan pitää maalata, edellinen maalari ei ole suojannut niin valkosia kohtia+ajan tuomaa harmautta muoveissa. Sitten jos jollain on noi etusivuvilkut niin voisin ostaa. Ja vanteetkin ehkä jos löytyy hyvät.
-
Vetäsin muuten kevyen vesihionnan noille takavaloille ja ruiskulla lakka niskaan. Tuli paljon parempi ku paukulla :pomo: Kestää varmaan uv:takin aika paljon paremmin kuin paukkulakka. Kuvaan ku kiinni.
-
noita kylkivilkkuja saa sitten motonetistä lähes ilmaseksi ;)
Sivuvilkku Volvo240/700 kromir 48-4986 700-s ->89 v/o (Kromireunat) [1982 - 1989] 8.90 €
Sivuvilkku Volvo 700s/850s/900 48-5576 700-s 90-> v/o (Mustareunat) [1990 - 1992] 12.00 €
Sivuvilkku Volvo200->900s kirk 50-9165 700-s v/o kirkaslasinen/mustareunainen [1982 - 1992] 11.50 €
Sivuvilkku Volvo kirkas/kromik 50-9319 700-s v/o kirkaslasinen/KROMIreunainen [1982 - 1992] 13.90 €
-
Oho. Ovatpa halpoja. Mitä tuo musta/ kromireunainen meinaa? Ei täs mulla mitään reunaa ainakaan enää oo jäljellä.
Pitääpä käydä hakemassa. Vai siis hä. Kun noi on sivuvilkut. Ettei vaan oo nuo mitkä tulee etuloksuu noi pienet? Haluan tuon umpion (siis umpiot) mitkä tulee ajovalojen viereen.
http://shop.motonet.fi/fi/varaosatuote/48-4881?ajoneuvo=655 nää taitaa olla ne mitä kaipaan. Vaikka eihän nuokaan nyt ihan jumalattoman hintaset kyllä ole.
-
joo nuo mun laittamat on kylkivilkkuja nimenomaan lokariin eturenkaan takapuolelle. Niissä on se muovireunus. :)
-
Ruuvasin takavalot kii. Ihan jees.
(http://img812.imageshack.us/img812/9499/ih33.jpg)
-
Saako jostain pakosarja aihoita tuohon volvon vinokoneeseen. Eli lähinnä pakosarjan laippaa. Eipä tehomielessä juurikaan, mutta harrastemielessä voisi tehdä. Tai sit turbottaa :idiot2: autoomaattivolle turbolla?
-
autoomaattivolle turbolla?
Mulla on, ja on hyvä.
Siistiltä näyttää auto nyt :) Saitko rajat hyvin piiloon?
-
En oo vielä saanut aikaan myllytettyä. Tulihan siihen sumurajaa. Harjotellaan :hello: Mut enää ei tuu autoon päin katsoessa mieleen ajatus "miks toi on maalattu paukulla vesisateessa mätien päälle"...
-
(http://img821.imageshack.us/img821/9467/zdtw.jpg)
Kävin hakee tuommoset. 120e ja ihan jees kumeilla, ihan ok hinta mielestäni. Saa rauhassa rusnata tnoita peltejä, aattelin kokeilla ite levittää niitä. Saa nähä mitä siitä tulee :pomo:
-
(http://imageshack.us/a/img856/9297/39nh.jpg)
(http://imageshack.us/a/img20/9914/0y35.jpg)
Vaatis parin tuuman spacerit taakse :D Mutta kyllä tuo parani niistä kamalista pelleistä. Mittailin, et jos levipellit tekee, niin suht järkevä on varmaan joku 1" eteen ja 1,5" levitystä... Vois kumitkin vielä jotenkin istua.
Sit tuota pitäis vähän tiputtaa. Kelasin joku 1,5 kiekkaa edestä ja 1 takaa, tipahtaako miten? Huomasin muuten, et putkistosta näkee läpi tuossa taka-akselin ylityksen jälkeen :D
-
Talvikausi avattu. Penkinlämmitin toimii :P
Mistä lähetään vikaa etsimään kun mittarivalot ei toimi? Ne hävis kaikki kerralla.
-
Himmentimestä ainakin itse alottaisin.
-
Niin, sitä hiplatessa ne perkeleen valot hävisi. Onko ohjeita purkuun? Mittausohjeita, mitä pitää tietää? Kaikki sisävalot hävis myös samalla. Ne siis mitkä valaisee lämppärin näppäimiä ym.
Myllytin konepellin ja totesin et se pitää maalata uusiksi. Ja maalasin sen uusiksi. Tuoreeltaan näyttää paremmalta, katotaan lopputuloksesta kuva myöhemmin.
-
(http://img266.imageshack.us/img266/9625/jucp.jpg)
Parani mielestäni aika paljonn. Tosin kun tarkemmin katsoo niin ei se maalaus ihan nappiin mennyt. Harjotellaan...
-
Hinkkailin vähän noita muoviosia, et sai vähän mustemmaksi. Tuli niistä vähän paremmat...
(http://imageshack.us/scaled/landing/600/3s4e.jpg)
(http://img853.imageshack.us/img853/9541/5si1.jpg)
-
Noihin levipelteihin, niin taakse on 8" aika se mikä kestää vakiolevysellä korilla sisällä, tuolta meikäläisen showsta näkee miten törkeesti 9" levee tulee jo kurkkimaan missä mennään.
-
Perskale, käytiin flektikaupoilla niin ei tahtonut volvo lähteä enään kauppapaikalta käyntiin ;D Kasipätkälle kiitokset flektistä ja jelpistä että saatiin volvo käyntiin :hello:
Ilmeisesti latauspuolen homma tuo nyt kumminkin on. Akun vähyyttähän se valitti. Ensiavuksi putsasin akusta ja laturista liittimet kaikki ja akku hetken laturissa niin lähti kuin palmun alta :idiot2: perskale kun ei löydy jännitemittaria mistään, pitäisi mitata et mitä tuo nyt lataa, jos lataa. Voi olla et joutuu laturikaupoille.
e. eihän se lataa. Pitää ottaa laturi irti ja tutkia vähän mikä hälle tuli.
-
Nyt kaivattais apua. Ei lataa, otin laturin auki. Hiilet jees, ankkurin lakassa ei näy et olis mitään erityistä. Et ei se nyt ihan kokonaan ole kärähtänyt. Mutta yhtään se ei lataa. Eli jännitteensäädin? Muita veikkauksia? Onko normaalia että laturin herätteelle tulee vain 8.40 volttia? Tosin nyt akkujännite on jotain 12.0 ainoastaan kun oon tuota akkua kiusannut ja yrittänyt kokeilla et lataako vaiko ei ja käytellyt ilman toimivaa laturia niin se tota herätteen volttia laskee.
-
Jännitteensäätimessähän se vika oli. Nyt puskee komeesti taas 14.4 volttia. Eikä ollut kallis korjaus, 9,90e.
Aika luottamusta herättävä tilanne kun vaihdoin tuon vanhan unipointin jännitteensäätimen tilalle uuden unipointin. Vanhasta ei ollut ehtinyt hiilet edes hirveesti kulua. Varmaan vitun laadukas :idiot2: Bossilaista en raaskinut kumminkaan ostaa :2funny:
Mut taas mennään ja se on tärkeintä.
-
Perkale himmenninhän sieltä oli kärähtänyt, kun kaikki sisävalot pimeenä kojetaulusta. Piruttaan käytiin siniseltä tiskiltä kysäsemässä, vähän suolanen 184e ovh :D Käytiin sit purkuautosta ruuvaamassa himmennin, maksoi 10e ja taas rokkaa :2funny:
-
Hävis muuten lataus taas, oli ankkurista kulunut se kuparointi toisesta hiilen paikasta kokonaan puhki :o Purkuautosta uusi laturi ja siihen jännitteensäädin sitten tuosta rikkoutuneesta ja taas mennään ja lataa hyvin.
Tänään hermostuin tuohon amissoundeihin kun putki huonossa kunnossa. Kävin hakemassa uuden akselinylityksen, piti vaan ostaa turbon akselinylitys, kun en jaksanut tilata vaparin ylitystä tilata, sitä kun ei ollut hyllyssä... Hitsailulla ja muokkailulla tuokin kyllä saadaan sopimaan. On jonkinverran noitten putkien kans tullut pelattua niin ei pitäs olla mitenkään ylitsepääsemätön, katotaan kui käy ::)
-
Hmm, mysteeriksi jäänee, mitä eroa on turbon ja vaparin akselinylityksellä. Turbon akselinylitys nimittäin sopi suoriltaan. Vitosen kalliimpi koska turbon :idiot2: :2funny:
Joo, eihän se mennyt kuin elokuvissa. Vaihdoin tuon akselinylityksen, olin jo laittamassa takasin niin huomasin et perkele sieltä kolmenpultin liitokselta juuri ennen lambdaa on ihan pienestä kiinni ettei tipu koko putki tielle. Oli mädänneet pultit nimittäin todella lähelle ettei ollut poikki, kaksi oli jo! Onneksi ei ehtinyt tippua tielle. Niitä oli sit kiva porailla pois, pakosarjan puolelta sai lyömällä mutta joutui putken ottamaan pois siitä perästä ja porata pultit vidduun. Vaikkei niistä paljoa jäljellä ollut niin sai niitä silti porata kauan... Sit kun vihdoin sain sen kuntoon, niin huomasin et takapönttö on parista kohtaa puhki, paskanmarjat siinä kohtaa ja jätin viimeisen pöntön pois. Suoralla putkella loput ja pappamutka pois. Ihan hyvät äänet, eihän nelosesta saa hyviä ääniä ellei ole ihan viriviri, mutta käyttikseen kelpaa nuokin.
Pari kuvaa näppäsin, pistän myöhemmin tänne.
-
Ai missä mätää?
(http://imageshack.us/a/img854/8004/9om8.jpg)
(http://imageshack.us/a/img845/5085/n6y6.jpg)
(http://imageshack.us/a/img191/7522/6ds7.jpg)
Muutenhan tuo meni ihan näpsäkästi, mutta tuon pulttiliitoksen uusiksi teko oli kyllä vittumainen kokemus. Tulipa tehtyä!
(http://imageshack.us/a/img24/4039/te8n.jpg)
(http://imageshack.us/a/img834/5859/i9n4.jpg)
Nyt ei tuu pakokaasut enää pyöräkotelosta ;) ;D
-
Varmaan tuli oikein kivat amispörinät.
-
Varmaan tuli oikein kivat amispörinät.
Samaa mieltä! Tällä foorumilla voidaan hyväksyä kuvia ainoastaan alkuperäisestä putkistosta joka on volvolta haettu!!!
-
:D ;D :D :idiot2:
-
:2funny: Joo. Vitulliset amispörinät. ::) Muistuttaisin kumminkin et onhan siellä vielä yksi vaimentaja ja kattikin ja putki kumminkin loppuun asti.
Ja eikö tää Volvo 740 nyt kumminkin oo aikalailla amisauto :idiot2:
-
Eiköhän soo ihan hyvä. 744 on kyllä nätti. :P