Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juakko - 18.03.2011, 20:14:12
-
Jeesp elikkäs kun koneen lyö kylmänä tulille niin öljynpaineenmerkkivalo paloo jtn 2 s. Ihmetystä tuossa eniten herättää se että tekee kyseisen tempun kelistä huolimatta, eikä koneen tarvitse olla käymättä kovin pitkään. Öljyt eivät ole mitkään jäykät eikä kone vuoda ölhyä ainakaan ulospäin mistään.
Koneella ajettu 319tkm mutta tuskin noissa volvoissa öljypumppukaan usein reistailee. Että onko tämä nyt ihan pelkkä ominaisuus. ???
-
Milloin on öljyt vaihdettu viimeksi? Ei tuo ominaisuus ole ::)
-
Heti kun ostin auton eli ihan vasta n, 1-2tkm sitte. Kun kaasua painaa hiukan kun auton lyö käntiin niin öljyvalo sammuu heti. Mutta kyllähän tuon silti pitäis paineet kerätä heti vaikka ei kaasua painaiskaan.
-
Sinänsä ei ole vaarallista kun kerran sammuu kun saa kierroksia eli paine nousee.
Tarkastaisin kuitenkin öljynpaineen ihan mittaamalla.
Anturikin voi olla rikki.
Paljonko moottorin joutokäyntinopeus on?
-
Huono ö-suodatin. Laita volvon alkup, ei ole noita vuotamisvikoja suodattimessa.
Valuttaa siis auton seistessä suodattimen tyhjäksi---> paineennousu kestää.
-
Joo no tyhjkäynti kierrokset on n. 1400-1500... Ja mitä tohon huonoon öljynsuodattimeen tulee niin pistin siihen suht halvan M-filter suodattimen. Itsellä ei kyllä ole tietoo että onko tämä hyvä vai huono suodatin yleisesti ollu.
-
Ihan paska se M-filter. *tumppuun-> Koittakaa nyt sijoittaa vaikka motonetista alkuperäiseen ö-suodattimeen se 6,90€. :hello:
Minkä takia se joutokäynti on 500 kierrosta liian suuri?
Lisäilmaluisti jumii? Siinä venttiilikopan reunassa. Tarkista myös sen letkut, varsinkin sieltä alapuolelta mihin ei näe... Jos vuotaa, joutokäynti nousee.
-
Öljyvalo palaa tosiaan melko pitkään m-filtterillä kun joskus omassani oli paikoillaan.
Tyhjäkäynti on kyllä melko korkealla. kuten hevonen jo mainitsi, jumiiko lisäilmaventtiili? Tuleeko virtaa siihen piuhaan mikä siihen venttiiliin menee? Taitaa se kyllä muutenkin sulkeutua moottorinlämmöstä.
-
Mulla on villi veikkaus että tää on automaatti...
-
Mulla on villi veikkaus että tää on automaatti...
Onks siinä joutokäynti 1500?
-
Onks siinä joutokäynti 1500?
Ei, mutta kuitenkin 1200 nurkilla, ja tuo 200-300rpm heitto olisi helpommin selitettävissä kun 500-600rpm heitto..
-
Ei, mutta kuitenkin 1200 nurkilla, ja tuo 200-300rpm heitto olisi helpommin selitettävissä kun 500-600rpm heitto..
Ookkei. Jotkut kirjat vaan antaa automaatille apaut 100 rpm enemmän kuin man... Eiks tuo 1200 oo aika ikävä kytkeä n-d.
-
Kyllä 1200 rpm tyhjäkäynti on automaatille liikaa.
-
Johtunee tosiaan öljynsuodattimesta tuo viive öp-valon sammumisessa. Volvon suodattimia kannattaa käyttää, ovat sekä halpoja että hyviä.
Tyhjäkäynnille Alfamerin 740 korjausopas sanoo B200E -> 900 rpm riippumatta vaihteistosta. Ainoastaan B230K:lle on listattu eri tyhjäkäyntikierrokset aut/man, ja automaatti on silloinkin 900 rpm (manuaali 800 rpm).
-
Kyllä 1200 rpm tyhjäkäynti on automaatille liikaa.
Totta, se oli tosiaan muistihärö, vanhemmille mekaanisella ruiskulla olevilla ja kaasaripeleille ilmotetaan mm. 1000rpm tyhjäkäyntiä, muttei kuitenkaan sen dramaattisempia.
-
No voi helv... mitä ihmettä minä oon tänne kirjotellu, 1400-1500rpm tyhjäkäynti. Siiis tosiaan tyhjäkäynti on ihan normaali, 800-1000rpm. Krapulapäissään oon kirjotellu mitä sattuu ;D Mutta kuitenkin pitääpä laittaa tohon ihan alkuperäinen ö-suodatin. Nyt kun lueskelin netistä niin toi M-filter näkyy paskimpia suodattimia olevan.
-
Nyt kun lueskelin netistä niin toi M-filter näkyy paskimpia suodattimia olevan.
Joo. Ei lisättävää. ;)