Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juakko - 18.03.2011, 20:14:12

Otsikko: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: Juakko - 18.03.2011, 20:14:12
Jeesp elikkäs kun koneen lyö kylmänä tulille niin öljynpaineenmerkkivalo paloo jtn 2 s. Ihmetystä tuossa eniten herättää se että tekee kyseisen tempun kelistä huolimatta, eikä koneen tarvitse olla käymättä kovin pitkään. Öljyt eivät ole mitkään jäykät eikä kone vuoda ölhyä ainakaan ulospäin mistään.
Koneella ajettu 319tkm mutta tuskin noissa volvoissa öljypumppukaan usein reistailee. Että onko tämä nyt ihan pelkkä ominaisuus.  ???
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: Huikkoster - 18.03.2011, 20:16:38
Milloin on öljyt vaihdettu viimeksi? Ei tuo ominaisuus ole ::)
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: Juakko - 18.03.2011, 20:31:06
Heti kun ostin auton eli ihan vasta n, 1-2tkm sitte. Kun kaasua painaa hiukan kun auton lyö käntiin niin öljyvalo sammuu heti. Mutta kyllähän tuon silti pitäis paineet kerätä heti vaikka ei kaasua painaiskaan.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: janne81 - 18.03.2011, 20:51:12
Sinänsä ei ole vaarallista kun kerran sammuu kun saa kierroksia eli paine nousee.
Tarkastaisin kuitenkin öljynpaineen ihan mittaamalla.
Anturikin voi olla rikki.

Paljonko moottorin joutokäyntinopeus on?
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: hevonen - 18.03.2011, 20:51:26
Huono ö-suodatin. Laita volvon alkup, ei ole noita vuotamisvikoja suodattimessa.
Valuttaa siis auton seistessä suodattimen tyhjäksi---> paineennousu kestää.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: Juakko - 19.03.2011, 11:39:42
Joo no tyhjkäynti kierrokset on n. 1400-1500... Ja mitä tohon huonoon öljynsuodattimeen tulee niin pistin siihen suht halvan M-filter  suodattimen. Itsellä ei kyllä ole tietoo että onko tämä hyvä vai huono suodatin yleisesti ollu.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: hevonen - 19.03.2011, 19:00:07
Ihan paska se M-filter. *tumppuun-> Koittakaa nyt sijoittaa vaikka motonetista alkuperäiseen ö-suodattimeen se 6,90€. :hello:

Minkä takia se joutokäynti on 500 kierrosta liian suuri?
Lisäilmaluisti jumii? Siinä venttiilikopan reunassa. Tarkista myös sen letkut, varsinkin sieltä alapuolelta mihin ei näe... Jos vuotaa, joutokäynti nousee.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: kempula - 19.03.2011, 20:34:00
Öljyvalo palaa tosiaan melko pitkään m-filtterillä kun joskus omassani oli paikoillaan.
Tyhjäkäynti on kyllä melko korkealla. kuten hevonen jo mainitsi, jumiiko lisäilmaventtiili? Tuleeko virtaa siihen piuhaan mikä siihen venttiiliin menee? Taitaa se kyllä muutenkin sulkeutua moottorinlämmöstä.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: TVS - 19.03.2011, 21:10:00
Mulla on villi veikkaus että tää on automaatti...
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: hevonen - 19.03.2011, 21:48:50
Mulla on villi veikkaus että tää on automaatti...
Onks siinä joutokäynti 1500?
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: TVS - 19.03.2011, 21:54:04
Onks siinä joutokäynti 1500?
Ei, mutta kuitenkin 1200 nurkilla, ja tuo 200-300rpm heitto olisi helpommin selitettävissä kun 500-600rpm heitto..
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: hevonen - 19.03.2011, 22:24:19
Ei, mutta kuitenkin 1200 nurkilla, ja tuo 200-300rpm heitto olisi helpommin selitettävissä kun 500-600rpm heitto..
Ookkei. Jotkut kirjat vaan antaa automaatille apaut 100 rpm enemmän kuin man... Eiks tuo 1200 oo aika ikävä kytkeä n-d.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: 940 classic - 19.03.2011, 23:03:30
Kyllä 1200 rpm tyhjäkäynti on automaatille liikaa.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: TOK - 19.03.2011, 23:22:19
Johtunee tosiaan öljynsuodattimesta tuo viive öp-valon sammumisessa. Volvon suodattimia kannattaa käyttää, ovat sekä halpoja että hyviä.

Tyhjäkäynnille Alfamerin 740 korjausopas sanoo B200E -> 900 rpm riippumatta vaihteistosta. Ainoastaan B230K:lle on listattu eri tyhjäkäyntikierrokset aut/man, ja automaatti on silloinkin 900 rpm (manuaali 800 rpm).
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: TVS - 20.03.2011, 00:50:36
Kyllä 1200 rpm tyhjäkäynti on automaatille liikaa.
Totta, se oli tosiaan muistihärö, vanhemmille mekaanisella ruiskulla olevilla ja kaasaripeleille ilmotetaan mm. 1000rpm tyhjäkäyntiä, muttei kuitenkaan sen dramaattisempia.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: Juakko - 20.03.2011, 13:06:42
No voi helv... mitä ihmettä minä oon tänne kirjotellu, 1400-1500rpm tyhjäkäynti. Siiis tosiaan tyhjäkäynti on ihan normaali, 800-1000rpm. Krapulapäissään oon kirjotellu mitä sattuu  ;D Mutta kuitenkin pitääpä laittaa tohon ihan alkuperäinen ö-suodatin. Nyt kun lueskelin netistä niin toi M-filter näkyy paskimpia suodattimia olevan.
Otsikko: Vs: 740 B200E ölyvalo
Kirjoitti: hevonen - 20.03.2011, 16:29:42
Nyt kun lueskelin netistä niin toi M-filter näkyy paskimpia suodattimia olevan.
Joo. Ei lisättävää. ;)