Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: rooppis93 - 13.08.2013, 06:07:21
-
ongelmana on tuo nuolivalon vilkkuminen joskus sammuu ja ns sportti/eko puoli toimii lootassa niinkuin pitää mutta hetikun valo rupee taas palamaan niin esim 2vaihteelta 3 hirveä nykäys ja ei suostu vaihtamaan ennen 4200rpm ? missä vika öljyt oli hieman tummunut mutta ei kai pitäisi nuin paljoa vaikuttaa? :idiot2:
pahoittelut jos on tyhmä kysymys mutta ei oikeen ole tietoa näistä volvon sähköteknisistäautomaattivaihteistoista. :buck2:
-
Taitaa olla kyse pnp- kytkimestä (vaihdevalitsimen kytkin tjsp.) , laatikko menee vikatilaan, kun alkaa se nuoli rallattamaan kojetaulussa. Voit ensihätään kokeilla liikuttamalla vaihdekeppiä eestaas jotain 10-20 kertaa, joskus auttaa joskus ei. Uus kytkin maksaa sinisellä muistaakseni jotain 150€.
-
PNP-kytkimen voi myös purkaa ja kunnostaa.
-
luin vikakoodit tänään koulussa ku löytykin laitteet nii momentin muunnin luistaa. onko kalliskin osa? vai saiskos kunnostettua?
-
Eikös momentinmuuntimen kuulukin luistaa, kunnes turbiinipyörä saavuttaa pumppupyörän pyörimisnopeuden se lukitaan solenoidilla?
Voisko kyseessä olla nyt sit, että se solenoidi ei lukkiudu.
Onko sulla sitä vikakoodia tarkalleen?
-
Vinkki aja kunnes laatikko räjähtää ja vaihda sitten ehjä tilalle, kyllä noita saa korjattua, mutta tonkin osan vaihtaminen yksinään järjetöntä, perusremppa tolle laatikkolle irtonaisena osana on muistaakseni 700e tjsp... puolella siitä saa toimivan käytetyn
Mut jos öljyt tummat niin vaihda ne nyt ensiapuna kerspele!
-
Vinkki aja kunnes laatikko räjähtää ja vaihda sitten ehjä tilalle, kyllä noita saa korjattua, mutta tonkin osan vaihtaminen yksinään järjetöntä, perusremppa tolle laatikkolle irtonaisena osana on muistaakseni 700e tjsp... puolella siitä saa toimivan käytetyn
Mut jos öljyt tummat niin vaihda ne nyt ensiapuna kerspele!
Joo o voi kauheella tuurilla saada käytetyn toosan täältä kierrätyskeskuksesta halvalla, mutta ei romikselta. Siellä näkyvät pyytävän niistä tonnin kahden välillä.
Tosiaan suosittelen kans tekemään öljynvaihdon ihan ensin.
-
okei no eihän siinä sit muutakun toosan metsästykseen katotaan nyt jos vaikkapa lohkeis jostain kohtuu hintaan ;)
-
Kato ruattista loota ja hae ite, saat halvemmalla kuin täältä romikselta, huomioiden pentsarahat... :facepalm:
-
Tai sit korjautat vanhan suomessa, muistaakseni tällä foorumill nimimerkki C70 ainakin korjailee näitä ja onhan näitä korjaamojakin.
-
..joo, yleisin hinta noitten täyskorjauksella irtolaatikolle on ollut n. 700€.
Jos sen jaksaa irrottaa niin jaksaahan sen lähes uudenveroisen korjatun sinne paikalleenkin ruuvata tuolla hinnalla.
Ei enää ruattin purkulaatikot oikeen pysy vertailussa, kun ei tiedä kunnosta. Korjatussa on takuu. 8)
-
no pitää katsoa miten teen kun ei oikeen olis varoja ostaa uutta lootaa :-\
-
kaikkea sitä netistä löytyy
www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AutoTransDiagnosis.pdf
www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AutoTransmissionServicing.pdf
www.transdetail.ru/assets/site/files/50-42LE.pdf