Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Aiheen aloitti: Zebe - 15.08.2013, 17:15:57
-
Mitkähän reijät mahtaa olla kyseessä kun Amazonin sisälokarissa 2 reikää molemmin puolin jotka menevät tuohon koteloon jossa lokari on kiinni.. Eivät mene lokasuojan puolelle läpi kuitenkaan..
Kuvassa mustilla lätkillä peitetyt relerivistön jatkeena..
(http://bringatrailer.com/wp-content/plugins/PostviaEmail/images/1968_Volvo_122_For_Sale_Motor_resize.jpg)
-
Lasinpesunestesäiliön kiinnikkeen reiät vois olla, omassa säiliö tuolla kohtaa.
Muistaakseni -66 asti oli vielä tuossa kohtaa säiliö.
-
Aika jännä jos olisi, kun reijissä ei ole kierrettä, reijän halkaisija joku 13mm ja ei mene lokarista läpi vaan menee siihen koteloon jossa lokasuoja on päältäpäin kiinni..
-
Yksi veikkaus olisi reikä kasausjigille. Oleeteko koskaan olleet autotehtaassa? Hitsaamoon tulee lavakaupalla pellinlämpäreitä jotka hitsataan toisiinsaa kiinni jigissä.
-
Sais olla 2mm pienemmät nuo reijät niin pystyisi tekemään m12 kierteet.. Ei kehtais alkaa hitsailemaan umpeenkaan pienempien reikien takia kun joutus maalaa uuelleen..
-
Sais olla 2mm pienemmät nuo reijät niin pystyisi tekemään m12 kierteet.. Ei kehtais alkaa hitsailemaan umpeenkaan pienempien reikien takia kun joutus maalaa uuelleen..
Millin peltiin M12 kierre?
-
Millin peltiin M12 kierre?
Tuohan on joku 3mm kun se on neliön muotoisesta putkesta se missä lokari on yläpäästä kiinni.. Voi olla paksumpiki että hyvin siihen kierteen sais tehtyä..
-
Sais olla 2mm pienemmät nuo reijät niin pystyisi tekemään m12 kierteet.. Ei kehtais alkaa hitsailemaan umpeenkaan pienempien reikien takia kun joutus maalaa uuelleen..
Jos kierteet haluaa reikiin ,ehdotan niittimuttereita..
-
Tuohan on joku 3mm kun se on neliön muotoisesta putkesta se missä lokari on yläpäästä kiinni.. Voi olla paksumpiki että hyvin siihen kierteen sais tehtyä..
Nousu on kuitenkin 1,75 mm niin että alle pari kierrosta jengoja.
-
En usko että on 3mm peltiä, veikkaan korkeintaan 2mm ulkomuistista. Autojen runkojakin tehdään 3mm pellistä.
-
En tiedä onko tuo orkkis mutta on pelti jonka takana on runkoon kuuluva osa.. Että voi hyvinkin olla 3-4mm.. Tai voihan ton m12 vaihtoehdoksi tehdä jonkun hienon tuumasen kierteen.. Mutta ei nyt tehdä mitään kun ovat liian isot reijät. Olisi riittänyt M8 tai M10 pultillekkin sopivat reijät.. Pitää vissiin alkaa suunnittelemaan toisenlaista toteutusta..
E: kävin mittaamassa, niin olisi 9mm varaa kierteelle kun ottaa sen pellin ja takana olevan rungon.. Eli kyllä siihen kierteen saisi tehtyä kun pelti ja runko on kiinni toisissaan.. Itse pelti on sen 2mm..
-
Hmm, mulla oli A-fordin runko 4mm tavaraa, Duetissa taisi olla 3mm ja se Aakkosen runko oli pelkkä c-profiili. Mutta en tosiaan ulkomuistista tuota muista.
Varmaan riippuu siitä mitä olet tuohon kiinnittämässä, eli kuinka tukeva kiinnityskohdan pitää olla? Jos sieltä reijästä näkyy toinen pelti, niin tee kierre siihen ja pistä holkki sovitteeksi että saat kiinnikkeen kiristettyä.
-
Onko varma ettei reijät ole vaan kotelosuoja-aineen suihkutusreikiä ?
-
Onko varma ettei reijät ole vaan kotelosuoja-aineen suihkutusreikiä ?
Miksi niitä olisi 2 vierekkäin..
-
Koska se on ruottalainen :) Noei ehkä sille on jotai syytä. Jos ovat niitä..
-
(http://i9.aijaa.com/b/00486/11980174.jpg)
-65 Amazonissa oli tuuulilasin pesuainepurkin kiinnitysrauta noissa reijissä kiinni.
-
Eipä ollu tuon pesurin säiliön kiinnikkeen ne reiät, omassa on sama juttu molemmin puolin konehuonetta samanlaiset aukot, kumitulpilla pantu umpeen.
Auto on vm-64