Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: pptalo - 15.08.2013, 21:06:20

Otsikko: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: pptalo - 15.08.2013, 21:06:20
Onkohan kuinka yleistä? Poika on jo pidemmän aikaa sanonut ettei kytkin tahdo aina irroittaa, kävin kerran kokeilemassa ja hyvin pelasi. No tänään lakkasi kokonaan toimimasta ja siltä tuntuu että laakeri olisi mennyt asetelmasta läpi tai jotain vastaavaa.
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 16.08.2013, 00:47:53
Onhan se mahdollista jos on melko loppuun ajettu kytkin.
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: AtAi - 16.08.2013, 01:33:07
Ainakin jos jollain kytkimeen nojanneella eläkeläisellä ollu aiemmin, niin hyvin todennäköistä, itellä oli 2lankussa muutamasta tuhannesta kilsasta kiinni ettei menny, oli jo aika hyvin syöny jousien kärjet asetelmasta.
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: Masked Jackal - 16.08.2013, 22:59:05
Aikanaan näitä tehtiin paljon
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: miksu01 - 17.08.2013, 07:08:48
Itselläni teki 460 volvo samanlai ja sit kun purin kytkimen niin oli levy hajonnut 2 osaan :) Eli levyn keskiosa oli kiinni mutta ns kitkapinta oli irtonaisena :D :D
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.08.2013, 16:48:33
Samalla tavalla oli muuten kytkinlevy hajonnut tuosta 2.0 koneisesta 460:stä. Olikohan edellinen omistaja ajatellut säästää ja laittanut jonkun pikkulohkon levyn sinne ? ???

Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: V0lv0mies - 17.08.2013, 17:12:38
Itsellä ei ongelmia, 200 000 mittarissa.

Voisko kaikki vastanneet kertoa, kuinka monen kilsan jälkeen oli vaihtokunnossa?
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.08.2013, 18:28:42
No tuolla mainitsemallani 2.0 460:llä on ajettu noin 420000km, että on siihen varmaan pari kertaa kytkimen saanut vaihtaa :P
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: miksu01 - 19.08.2013, 06:50:54
Sillä mun 460 2.0 oli ajettu mittarin mukaan 195 000km, Kytkin näytti muuten hyvältä mutta oli jostain syystä vaan hajonnut..

Näissä pitää yleensä ottaa palkki pois kun vaihtaa kytkimen mutta itse vedin laatikkoa ulos sen 10cm ja vaihdoin kytkimen siitä välistä :)
Otsikko: Vs: 460 2.0 painelaakeri asetelmasta läpi
Kirjoitti: pptalo - 19.08.2013, 19:56:44
Eipäs ollutkaan laakeri mennyt asetelmasta läpi. 1 levyssä olevista jousista oli muljutellut itsensä ulos ja pyöri asetelman levyn ja vauhtipyörän välissä.
Pitää vissiin soittaa kuluttaja-asiamiehelle  ;D autolla ajettu vajaa 240 tkm. ja maksoi 1.5 v. sitten 100 eur. ja nyt hajosi.
No nyt on kuitenkin 200 e. Motonetin kytkin paketti sisässä ja taas mentiin.