Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: pptalo - 15.08.2013, 21:06:20
-
Onkohan kuinka yleistä? Poika on jo pidemmän aikaa sanonut ettei kytkin tahdo aina irroittaa, kävin kerran kokeilemassa ja hyvin pelasi. No tänään lakkasi kokonaan toimimasta ja siltä tuntuu että laakeri olisi mennyt asetelmasta läpi tai jotain vastaavaa.
-
Onhan se mahdollista jos on melko loppuun ajettu kytkin.
-
Ainakin jos jollain kytkimeen nojanneella eläkeläisellä ollu aiemmin, niin hyvin todennäköistä, itellä oli 2lankussa muutamasta tuhannesta kilsasta kiinni ettei menny, oli jo aika hyvin syöny jousien kärjet asetelmasta.
-
Aikanaan näitä tehtiin paljon
-
Itselläni teki 460 volvo samanlai ja sit kun purin kytkimen niin oli levy hajonnut 2 osaan :) Eli levyn keskiosa oli kiinni mutta ns kitkapinta oli irtonaisena :D :D
-
Samalla tavalla oli muuten kytkinlevy hajonnut tuosta 2.0 koneisesta 460:stä. Olikohan edellinen omistaja ajatellut säästää ja laittanut jonkun pikkulohkon levyn sinne ? ???
-
Itsellä ei ongelmia, 200 000 mittarissa.
Voisko kaikki vastanneet kertoa, kuinka monen kilsan jälkeen oli vaihtokunnossa?
-
No tuolla mainitsemallani 2.0 460:llä on ajettu noin 420000km, että on siihen varmaan pari kertaa kytkimen saanut vaihtaa :P
-
Sillä mun 460 2.0 oli ajettu mittarin mukaan 195 000km, Kytkin näytti muuten hyvältä mutta oli jostain syystä vaan hajonnut..
Näissä pitää yleensä ottaa palkki pois kun vaihtaa kytkimen mutta itse vedin laatikkoa ulos sen 10cm ja vaihdoin kytkimen siitä välistä :)
-
Eipäs ollutkaan laakeri mennyt asetelmasta läpi. 1 levyssä olevista jousista oli muljutellut itsensä ulos ja pyöri asetelman levyn ja vauhtipyörän välissä.
Pitää vissiin soittaa kuluttaja-asiamiehelle ;D autolla ajettu vajaa 240 tkm. ja maksoi 1.5 v. sitten 100 eur. ja nyt hajosi.
No nyt on kuitenkin 200 e. Motonetin kytkin paketti sisässä ja taas mentiin.