Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: tire - 18.08.2013, 10:36:39
-
Moikka onko kukaan laittanut tuohon laiskaan ruotsinlaivaan tuota bsr lastua?? kokemuksia?? onko toi 38nm lisäys liika paikoille että pitääkö pelkää että jonkin hajoaa?? (ei kai ::) )
Mutta tosiaan jos kokemuksia on niin mieluusti otetaan vastaan.
-
muistaisin lukeneeni ettei se lastuttaminen muuta mitään muuta kuin et kaasuläppä aukeaa enemmän niin saadaan sen 170hv tehot.
Samat sisuskalut ym. siinä on kuin 170hv versiossa ettei sen lastun pitäisi mitään paikkoja rikkoa
-
Ei varmasti ainakaan teho/väännönkasvu riko paikkoja jos kaikki on normaalissa kunnossa.
2001-> B5244S koneita on 140hv ja 170hv, koneet (ja voimansiirto) 100% identtiset moottoriohjelmaa lukuunottamatta, jossa tosiaan rajoitetaan kaasuläpän aukeamista 4000rpm jälkeen, eli huipputehoa karsittu.
Lastutus ei riko mitään paikkoja VAPAASTIHENGITTÄVÄSSÄ (kuten tämä 140hv on), turboissa saattaa sitten rikkoakkin, kun vääntö kasvaa.
Mitään 38Nm väännönkasvua en uskaltaisi odottaa lastutuksella vapaastihengittävässä, 10-20Nm on lähempänä totuutta "bulkkilastulla", räätälöidyllä muutama Nm enemmän.
-
asia kunnossa 8)
-
terve!
tietäskö kuka missä tuon muutoksen 140=>170hv sais itäsuomessa tehtyä ja mihin hintaan?