Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jepajee - 18.08.2013, 16:41:13

Otsikko: Shiftkitin teko.
Kirjoitti: jepajee - 18.08.2013, 16:41:13
Juu eli ois meininki tehhä omaan w71L:ään shiftkit ja heräskin tässä kysymys, että voiko sen tehdä laatikko paikoillaan vaan tuleeko sieltä silloin ulos jotain ei toivottua sälää? Aiheestakun lueskelin niin aina oli latikko pukissa selällään.
Otsikko: Vs: Shiftkitin teko.
Kirjoitti: okoz - 19.08.2013, 00:02:20
Onnistuu se, mutta ei ehkä niin helposti kuin laatikon ollessa pukissa.

Mulla kävi huonompi tuuri kun tein sen auton alla. Yksi paperitiiviste repesi venttiilikoneistosta siinä vaiheessa kun sain sen irti laatikosta. Tiivistesarja laatikkoon maksoi muistaakseni n.60e sinisellä. Eikä ollut helppo tiivisteen vaihto, kun koneiston sisältä purkautui pieniä osia, eikä kasaaminen olisi onnistunut ilman kuvallisia ohjeita, jotka onneksi löytyivät netistä. 

Otsikko: Vs: Shiftkitin teko.
Kirjoitti: Sjtv - 22.08.2013, 07:49:10
Onnistuu tosiaan helposti paikallaan ja on tehty niinkin. Yleensä se tulee vaan tehtyä siinä vaiheessa kun laatikko ei vielä ole autossa paikoillaan josta johtuen kuvatkin on sitten loota irrallaan tehdyistä.
Otsikko: Vs: Shiftkitin teko.
Kirjoitti: jepajee - 24.08.2013, 23:36:21
No niin tännään rukattiin kaverin kanssa shiftkitti ja hyvin onnistu vaikka olikin laatikko paikoillaan, tosin jos oisin yksin joutunu tekemään niin tuskin olisi vieläkään valmista oli nimittäin niinmonta tilannetta jossa käsiä tarvittiin vähintään kolme.

Mutta ny seuraa jälki kysymys. Mitenkähän vien laatikko.öljyjen tarkistuksen loppuun, kun öljy on kylmää vielä 15km ajon jälkeen? Meinaan, että kun laatikkosta otettiin pois 8L öljyä ja tilalle laitettiin N.8L niin tikussa näkyy 15km ajon jälkeen öljyn pinta 40 asteen asteikolla reilusti maksimin yli ja 90 asteen asteikolla minimin ja maksimin puolivälissä.