Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mikko900 - 19.08.2013, 17:54:40
-
Onkos ketään vaihtanut kyseistä stefaa päätyjakajaan? Mistäs noita mahtais saada kun volvolta ei ainakaan. Ipdusalta sais mutta aika kovat postikulut...
-
Niin tosiaan b230:seen.
-
eikös siellä ole vaan oo-renkaat? pienempi akselissa ja isompi laipassa?
-
eikös siellä ole vaan oo-renkaat? pienempi akselissa ja isompi laipassa?
On siellä sisällä stefa. Mulla stefasta (270tkm) jäljellä enään metallireunat.
Mulla ois yks ipd sarja, mutta en taida uskaltaa myydä jos tarttee itse...
-
Eikös siellä ole myös stefa siellä jakajan rungossa. Itse en ole avannut sitä enempää mutta niin olen lukenut.
-
Eikös siellä ole myös stefa siellä jakajan rungossa. Itse en ole avannut sitä enempää mutta niin olen lukenut.
Yleensä vuotaa ne o-renkaat, kannattaa vaihtaa ne ensin.
-
Juu. 12,5 x 20 x 5 kokoa ilmeisesti
-
Voipi olla, en viimeksi niitä vaihtanut kun ei löyty sopivan kokoisia o renkaita.
-
Juu. 12,5 x 20 x 5 kokoa ilmeisesti
enpä tiedä tiedä niiden kokoa, olen hakenut molemmat siniseltä.
-
Yleensä vuotaa ne o-renkaat, kannattaa vaihtaa ne ensin.
Voin kokemuksella sanoa parin auton kanssa, että noita o-renkaita on turha vaihtaa kun yleensä stefasta ei oo mitään jäljellä.
Isompi o-rengas tilkitsee reijän jakajan ja kannen välistä. Yleensä se öljy vuotaa sinne jakajaan sisään. Siihen auttaa vaan stefa.
Stefoja ei saa siniseltä, joko ipd tai jostain mopoliikkeestä jotkut olivat ostaneet?
-
Selvä, täytyypi jostain mennä metsästämään sitä stefaa... Ei nyt paljoa vuoda mutta jonkin verran kuiteski...
-
Mistä tietää stefan vuotavan? Mulla nyt 620 tkm ajettuna alkuperäisellä stefalla. Varastossa on tietty tiivistesarja. Vaihdanko? ::)
-
Mistä tietää stefan vuotavan? Mulla nyt 620 tkm ajettuna alkuperäisellä stefalla. Varastossa on tietty tiivistesarja. Vaihdanko? ::)
Jakajan sisään kertyy öljyä joko huohotusmuodossa tai ihan tippoina. Voi esiintyä nykimisinä jne...
Vuotaa öljyt kannenpäädystä jakajanakselia pitkin jakajansisään ja sieltä ulos.
Paskaa puhut jos 620tkm ja stefa vielä ehjä (ja 620tkm orkkis) eikä huohota jakajankannen sisään yhtään. ;D
Samantyylisiä jakajia esim. 16v golffeissa ja niissä kestää samanverran... Kovettuu se kumi ja haurastuu.
Siellä puolella yleinen juttu vaihtaa stefa.
-
"Paskaa puhut jos 620tkm ja stefa vielä ehjä (ja 620tkm orkkis) eikä huohota jakajankannen sisään yhtään. ;D"
Mulla ei ole tapana puhua komentissa mainittua tuotetta neljässä asiassa:
1. Naiset
2. Metsästys
3. Kalastus
4. Autot
Muutoin kyllä lasken sujuvasti luikuria.
Virassa ja vapaalla. Niin säilyy iloinen meininki.
Kekkoslandiassa se on tarpeen.
Kyllä se on alkuperäinen stefa siellä paikallaan.
620 538 km mittarissa.
O-renkaat on nyt toiset.
Sinisenä kun ei saa, on vihreät. Menettelee siellä, kun ei näy päällepäin.
On moottorin takapäästä on havaittavissa ohut öljyhuntu. Sellainen tihkukastelujälki. Sotkin siinä valkoiset puuvillahanskani, joita käytän konehuoneen puolella!
Vaan mullahan on USA:sta tilattu stefa varastossa. Kunhan viitsin alkaa vaihtopuuhiin.
Nypytys puuttuu oireista.
_sfr-
-
Piru vie kun ei meinaa suomesta saada tuota... Ipdusalta postikulut lähes 40 e. Ei viittis 5e stefasta maksaa niin paljoon postikuluja. Tietääkös joku eurooppalaisia volvo varaosa sivuja?
-
Ottakaapa joku ohjelmaan, kun on muuta tilattavaa! Silloin noiden muutaman gramman painoisten osien kulu jää kohtuulliseksi. Itsellä ei nyt ajatuksia tilailla mitään, muutoin tilaisin noita varastoon myytäväksi edelleen.
-
Skandixilta löytyy, tuote 1027507.
http://www.skandix.de/a/1027507/ (http://www.skandix.de/a/1027507/)
-
http://www.cvi-automotive.se/en/articles/2.10637.47994/re-seal-kit-distributr-700900-b200-b204-b230
Onkos toi oikeanlainen satsi?
Miten voi olla noin kallis toimitus Ruotsista (16€ :idiot2: )
Saisi näköjään seiskan takavalon tiivisteetkin tuolta :-\
-
http://www.cvi-automotive.se/en/articles/2.10637.47994/re-seal-kit-distributr-700900-b200-b204-b230
Onkos toi oikeanlainen satsi?
Miten voi olla noin kallis toimitus Ruotsista (16€ :idiot2: )
Saisi näköjään seiskan takavalon tiivisteetkin tuolta :-\
Oikeelta näyttääpi mun silmään.
-
Tänään vaihtelin omaan jakajaan tuommoisen stefan, etralta ei tietenkään löytynyt sitä sopivaa mutta 12 x 20 x 5 löytyi. Ukko tiskillä epäili tässä käytössä kestävän senkin.
Akselilta hioin kuonat pois 1200 vesihiomapaprulla ja mittaustulos näytti akselin paksuudeksi 12.34mm. Pikkasen naftiksi jäi pyörimään mutta pyörii kuitenkin ihan ok. Jäämme seuraamaan tuloksia miten pitää ;)
-
Tänään vaihtelin omaan jakajaan tuommoisen stefan, etralta ei tietenkään löytynyt sitä sopivaa mutta 12 x 20 x 5 löytyi. Ukko tiskillä epäili tässä käytössä kestävän senkin.
Akselilta hioin kuonat pois 1200 vesihiomapaprulla ja mittaustulos näytti akselin paksuudeksi 12.34mm. Pikkasen naftiksi jäi pyörimään mutta pyörii kuitenkin ihan ok. Jäämme seuraamaan tuloksia miten pitää ;)
Onko öljyt pysyneet sisällä?
-
Joo kiinnostaa kans, koska yleensä säteisakselitiivisteelle akselin pinta koneistetaan jopa tiivisteen toleranssin alarajalle eli ylitystä ei suositella.
Käytäntö kuitenkin on erikseen ja ois mukava tietää että pitääkö vielä?
-
Tänään kävin sormilla kokeilemassa kannen ja rungon väliä ja oikeastaan koko jakajan alareunaa sormeilin ja ihan kuivaa oli :) Reilut 1000km sillä on nyt tullut ajeltua.
-
Myös jossain fordin tai ooppelin jakajassa on samankokoinen stefa. Joskus alkoi vuotamaan ja tallille jääny vanhoja jakajia mistä löyty sopiva, tosin jakaja oli niin sohlo että ei kestäny ku viikon kun uus race kytkin ui öljyssä.
-
Ite hain siniseltä uudet stefat ja pistin paikoilleen.
Vuotaa samanlailla kun ennen 8)
... :facepalm:
-
Ite hain siniseltä uudet stefat ja pistin paikoilleen.
Vuotaa samanlailla kun ennen 8)
... :facepalm:
Veikkaan että hain sieltä uudet o-renkaat, ja jakaja vuotaa yhä stefalta niinkuin ennenkin. Stefaa eivät mulle 3v sitten myyneet erikseen...
-
Myös jossain fordin tai ooppelin jakajassa on samankokoinen stefa. Joskus alkoi vuotamaan ja tallille jääny vanhoja jakajia mistä löyty sopiva,
todellakin näin.. ford cvh, porshe 6 bokserikonees näin äkkiseltään muisteltuna sama stefa samassa käytössä. muitakin oli kun kiertelin kyselees, kaikilla sama. bosch ei toimita erillistä uutta stefaa tai edes pelkkää jakajan pohjalevyä jossa stefa.
-
Veikkaan että hain sieltä uudet o-renkaat, ja jakaja vuotaa yhä stefalta niinkuin ennenkin. Stefaa eivät mulle 3v sitten myyneet erikseen...
No nepä juuri, ei siis saa sitä stefaa enään tiskiltä?
-
Tänään kävin sormilla kokeilemassa kannen ja rungon väliä ja oikeastaan koko jakajan alareunaa sormeilin ja ihan kuivaa oli :) Reilut 1000km sillä on nyt tullut ajeltua.
Toisen auton, muutama tuhat ajettuna ja muutamat kuukaudet, eilen pyyhkäsin sormella jakajan sisältä alareunaa ja kuivaa oli.
-
Heissan alla här! Uutena bongasin tämän ketjun. Ostin tuollaisen jenkkimallisen 745 2,3tic helmen viime kesänä. Sotki hiukan öljyllä paikkoja ja vuoto kojaantui kun vaihdoin nokka-akselin stefan. Nyt taas ollut pikku merkkausongelmaa ja koneen takaosa näyttäis olevan öljyssä.
Eli voiko vika olla tuossa virranjakajan o-renkaissa tai siinä stefassa vaikkei mitään käyntihäiriöitä/pätkimisiä juuri ole?
Ja sitten muutama käytännön vinkki kyseiseen operaatioon olisi näin yhden auton talouteen tarpeellinen jouduttamaan remonttia! ;)
-
Jakajan tai venakopan tiiviste vuotaa.
-
Tutkiskelun jälkeen tuoretta öljyä sen jakajan alareunassa..eli vika erittäin todennäköisesti siinä. Voiko sen jakajan ja mahdollisesti sen stefan aukaista ja vaihtaa siitä koneen päältä ilman suurempia irroitus/purkutöitä?
-
jakaja on otettava pois kannen päästä.
ohjeet on täällä jossain. tai sit kato tää. http://www.volvolandia.com/areena/index.php?topic=2373.msg46069#msg46069
tuossa kerrottu myös siittä nokkapukin tiivistämisestä, valuu samaan paikkaan mitä jos jakaja vuotaa.
wink wink..
kannattaa tuota hommaa tehdessä koittaa sen pronssisen liukulaakerin kunto, jos heiluu kunnolla ei uus stefa kestä kauhean kauaa ja on jos jonkinlaista käyntivikaa kun pyörijän asento aksiaalisesti voi vähän vaihdella.