Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: D5GT - 20.08.2013, 00:22:40
-
Itse olen törmännyt "viisaaseen" ominaisuuteen:
Kun lukitun uusikorisen V70:in takaluukun avaa kaukosäätimellä ja painaa sen kiinni ovet pysyy lukossa, mutta takaluukku ei lukitu.
Ilmeisesti on vaara että avaimet jää konttiin tjsp?
Mihin muihin hauskoihin yksityiskohtiin olette törmänneet.
-
-
-
Vein kerran vanhan V70 MK1 jakohihnan vaihtoon 200km päähän, koska siellä on tuttu kaveri joka osaa ja johon luotan. Jätin avaimet maton alle kuten sovittiin. Auton äly laittoi ovet lukkoon viiveen jälkeen. Vara avain piti lähettää postitse. Sattui olemaan pyhiä välissä ja homma viivästyi yli viikon.
Silloin auton keskuslukituksessa on jokin vika jos oven avaamisen (minkä tahansa oven) jälkeen ovet menee itsestään lukkoon.
-
-
-
Avainta pitää käyttää virtalukossa, en muista pitääkö vielä laittaa virta päälle.
Sitten ei laita itsellään ovia lukkoon. Mutta avaa ovi kaukosäätimellä, laita avain penkille ja paiskaa ovi kiinni. Mene sitten kahville, yllätyt kun palaat.
ei pitäis mennä itsestään ovien lukkoon jos avaa lukituksen kaukosäätimellä ja avaa oven. Jos ovea ei avaa niin kahden minuutin jälkeen ovet menevät takaisin lukkoon. Näin toimi omassa S70 ja S60 sekä vanhempien 960 volvossa. Olisiko että kyseisessä autossa ovi kytkin rikki niin ei huomaa oven avausta?
-
-
-
ei pitäis mennä itsestään ovien lukkoon jos avaa lukituksen kaukosäätimellä ja avaa oven. Jos ovea ei avaa niin kahden minuutin jälkeen ovet menevät takaisin lukkoon. Näin toimi omassa S70 ja S60 sekä vanhempien 960 volvossa. Olisiko että kyseisessä autossa ovi kytkin rikki niin ei huomaa oven avausta?
Mulla menee häly päälle kun ottaa avaimen lukosta tuon kahden minutin jälkeen. olit autossa tai ovet auki... itse asiassa häly menee päälle vaikka ottaa vaan sytytysvirran pois ja kuuntelee ratiota... vissiin on ton sirran akun syytä...
-
ei pitäis mennä itsestään ovien lukkoon jos avaa lukituksen kaukosäätimellä ja avaa oven. Jos ovea ei avaa niin kahden minuutin jälkeen ovet menevät takaisin lukkoon. Näin toimi omassa S70 ja S60 sekä vanhempien 960 volvossa. Olisiko että kyseisessä autossa ovi kytkin rikki niin ei huomaa oven avausta?
Näin ne minullakin toimii.
-
Niin ja yksi takaluukun lukituksen "fiksuus" vm 2010 v70:ssä.
Oletetaan, että haluat lukita auton, mutta jättää kontin auki. Ei onnistu suoraan ovinapista tai kakesta. Pitää siis lukita auto ja avata kaukosäätimellä tai ovikytkimestä takaluukku jälkikäteen. Turvallisuuttahan tuolla on haettu, mutta koiraharrastuksen kannalta työläämpi, kuin vanhemmissa. ( näin siis ainakin "Suomi"-ohjelmoidussa, sähköluukulla ja PCC- avaimella)
-
Osallistutaan itsekkin peräluukkujutuilla :)
V70 III:ssa on jarruvalot siinä takaluukussa, kun takaluukun avaa, niin jarruvalot onkin siirtyneet auton korin puolella oleviin valoihin :)
-
Takaa päin, eiku taaksepäin kun katsotaan..
Automattisesti valosta himmentyvä peili poistaa himmennyksen kun vaihtaa vaihteen peruutukselle.
-
Mihin muihin hauskoihin yksityiskohtiin olette törmänneet.
Tänään etsin kakkosnelkusta penkinlämppärin katkaisijaa, niin törmäsin mulla aivan uuteen asiaan. Autossa on siis termostaatti penkin sisällä ja katkaisijaa ei ole. :o Alkaa lämmittää lämpötilan alittaessa 14 astetta ja menee pois päältä 26 asteessa. En ihan äkkiseltään uskonut vm. 1981 autossa tollasta olevan.
-
Tänään etsin kakkosnelkusta penkinlämppärin katkaisijaa, niin törmäsin mulla aivan uuteen asiaan. Autossa on siis termostaatti penkin sisällä ja katkaisijaa ei ole. :o Alkaa lämmittää lämpötilan alittaessa 14 astetta ja menee pois päältä 26 asteessa. En ihan äkkiseltään uskonut vm. 1981 autossa tollasta olevan.
Volvo on aina ollut kehityksen kärjessä ;)
:D
-
Omassa autossani (V70 vm '97) kun avaa minkä tahansa oven ja oven ollessa auki, laittaa keskuslukosta ovet lukkoon, niin sekunnin päästä aukeavat. Ajateltu sitä, ettei avaimet jää sisäpuolelle.
-
Tänään etsin kakkosnelkusta penkinlämppärin katkaisijaa, niin törmäsin mulla aivan uuteen asiaan. Autossa on siis termostaatti penkin sisällä ja katkaisijaa ei ole. :o Alkaa lämmittää lämpötilan alittaessa 14 astetta ja menee pois päältä 26 asteessa. En ihan äkkiseltään uskonut vm. 1981 autossa tollasta olevan.
Joo niin on, myöhemmin tosin niihinkin tuli katkaisiat :)
-
Tänään etsin kakkosnelkusta penkinlämppärin katkaisijaa, niin törmäsin mulla aivan uuteen asiaan. Autossa on siis termostaatti penkin sisällä ja katkaisijaa ei ole. :o Alkaa lämmittää lämpötilan alittaessa 14 astetta ja menee pois päältä 26 asteessa. En ihan äkkiseltään uskonut vm. 1981 autossa tollasta olevan.
Saabeissa noita oli myös 80-luvun alussa, jos ei jo sitä aikaisemminkin.
-
Saabeissa noita oli myös 80-luvun alussa, jos ei jo sitä aikaisemminkin.
Niin oli, k.o. penkinlämmitys ja vastus jotenkin rikki. Penkki oli kuuma kuin saunalaude.
Kyllä siinä pukamat suli 100km matkan aikana.
-
Tuulilasin pesun ja sen normaalin kolmen pyyhkäisyn jälkeen pyyhkäisee vielä kerran muutaman sekunnin kuluttua. Lähtee kaikki valumaan jääneet vesinorot pois 8)
-
Tuulilasin pesun ja sen normaalin kolmen pyyhkäisyn jälkeen pyyhkäisee vielä kerran muutaman sekunnin kuluttua. Lähtee kaikki valumaan jääneet vesinorot pois 8)
Jossain mallissa on tälläinen ominaisuus? ??? Kieltämättä olis kyllä kätevä systeemi.
-
Jossain mallissa on tälläinen ominaisuus? ??? Kieltämättä olis kyllä kätevä systeemi.
Joo kyllä tässä S40 -01 löytyy ko. ominaisuus.
-
Joo kyllä tässä S40 -01 löytyy ko. ominaisuus.
Minkähän takia näin mullistava ominaisuus ei ole yleistynyt? :o
-
Saabeissa noita oli myös 80-luvun alussa, jos ei jo sitä aikaisemminkin.
Muistaakseni 1975 vuosimallin ysikuutosessa jo oli.
-
Joo kyllä tässä S40 -01 löytyy ko. ominaisuus.
Jännä juttu että esim. -05 vuoden S40 ei kyseistä ominaisuutta ole. :idiot2:
-
Tuulilasin pesun ja sen normaalin kolmen pyyhkäisyn jälkeen pyyhkäisee vielä kerran muutaman sekunnin kuluttua. Lähtee kaikki valumaan jääneet vesinorot pois 8)
Sama ominaisuus on myös farkkumallin takalasin pesussa eli parin sekunnin viiveellä jälkipyyhkäisy :)
Tuulilasin pyyhkijöiden tihkukatkaisinta ei ole, koska pyyhkijöiden viive pienenee ajonopeuden mukaan. Kätevää, mutta useimmiten pyyhkäisytiheys on joko liian suuri tai pieni. Tihkukytkin olisi tässä vielä hyvä lisä :)
-
Jännä juttu että esim. -05 vuoden S40 ei kyseistä ominaisuutta ole. :idiot2:
Eipä tosiaan oo noissa uudemmissa S40/V50-sarjalaisissa tuota, omassa T4:ssa oli...
Eikä oo Bemarissakaan! :o :D
-
Eipä tosiaan oo noissa uudemmissa S40/V50-sarjalaisissa tuota, omassa T4:ssa oli...
Eikä oo Bemarissakaan! :o :D
Pikkasen poikkeen volvoista, mutta minun työautossani -11 transit connectista löytyy kanssa tämä omnaisuus :) .Ehkä tän kipon fiksuin keksintö ;D
-
Luulen että on poistettu sen takia kun useimmat ei tuota tajua, vaan alkaa roplaamaan pyyhkijöitä pois oletetulta tihkuasennolta...
-
Eipä tosiaan oo noissa uudemmissa S40/V50-sarjalaisissa tuota, omassa T4:ssa oli...
Eikä oo Bemarissakaan! :o :D
Saiskohan sen huollossa ohjelmoitua? ???
En ihmettele yhtään ettei penarissa ole tuollaista ominaisuutta. :smoke:
-
S40 -11 kaistan vaihto vilkutus 3 kertaa kun hiukan koski vilkkuviikseen. V70 -05 tätä ominaisuutta ei ole.
-
S40 -11 kaistan vaihto vilkutus 3 kertaa kun hiukan koski vilkkuviikseen. V70 -05 tätä ominaisuutta ei ole.
Tuli vasta 2007 vuosimallissa S60 ja V70 malleihin. Tuo olisi kätevä feature, en ole selvitellyt saisiko jotenkin vanhempiin malleihin.
-
Ohitusmerkin antaminen näyttää nykyisin vähän oudolta, kiitos tuon kaistavaihtovilkutuksen.
-
Pikkasen poikkeen volvoista, mutta minun työautossani -11 transit connectista löytyy kanssa tämä omnaisuus :) .Ehkä tän kipon fiksuin keksintö ;D
Samaten oli muistaakseni ST Voortissa... :-X
Saiskohan sen huollossa ohjelmoitua? ???
En ihmettele yhtään ettei penarissa ole tuollaista ominaisuutta. :smoke:
En usko...
Sitä mitä siinä ei ole sitä ei tarvita! :juhau:
-
Itse olen huomannut edellisessä (V70-02) sekä nykyisessä (V70-09) että talvella automaatti-ilmastoinnin puhallin alkaa puhista lämpöä "täydellä teholla" vasta kun kaikki ovet on suljettu.
-
Itse olen huomannut edellisessä (V70-02) sekä nykyisessä (V70-09) että talvella automaatti-ilmastoinnin puhallin alkaa puhista lämpöä "täydellä teholla" vasta kun kaikki ovet on suljettu.
Joo, ja sama on ilmastoinnin kanssa ainakin V70 -02.
-
Joo, ja sama on ilmastoinnin kanssa ainakin V70 -02.
Juu toimii molemminpäin täälläkin.
-
Oven ja muistaakseni myös ikkunan avaaminen lopettaa automaattisäädön ja säätö jää siihen asentoon missä se oli, ulkoa tuleva ilma sekoittaa sen lämpötilamittauksen niin, että turha sitä on enää säädellä, kun olosuhteet ei pysy tunnettuina.
-
-08 V50 pakkitutka hiljenee automaattisesti kun perävaunun valopistoke kytketään kiinni :)
-
Toi p-tutka homma koskee muitakin malleja.. Auton sumuvalo ei syty, kun kärry on perässä..
-
Jos peräluukku on auki ja laitan ovet kaukosäätimestä lukkoon, ovet menevät lukkoon mutta vilkut eivät välähdä. Sitten jos lyön peräluukunkin kiinni, vilkut syttyvät merkiksi, että nyt on auto lukittu :pomo:
Toimii ainakin V70 -02 ja S40 -01. Jälkimmäisessä myös ovien kanssa.
S40 -01 automaattisella ilmastoinnilla. Istuinlämmittimen pystyy ohjelmoimaan siten, että kun lämpötila laskee alle 0, niin kuskin penkki alkaa lämmitä automaattisesti. Eikä tähän tarvitse edes VIDAa!
-
Jos peräluukku on auki ja laitan ovet kaukosäätimestä lukkoon, ovet menevät lukkoon mutta vilkut eivät välähdä. Sitten jos lyön peräluukunkin kiinni, vilkut syttyvät merkiksi, että nyt on auto lukittu :pomo:
Toimii ainakin V70 -02 ja S40 -01. Jälkimmäisessä myös ovien kanssa.
S40 -01 automaattisella ilmastoinnilla. Istuinlämmittimen pystyy ohjelmoimaan siten, että kun lämpötila laskee alle 0, niin kuskin penkki alkaa lämmitä automaattisesti. Eikä tähän tarvitse edes VIDAa!
Miten tuo penkinlämmittimen ohjelmointi tapahtuu? Voisin kokeilla onko omassa ph 1.5:ssa samaa ominaisuutta :)
-
Miten tuo penkinlämmittimen ohjelmointi tapahtuu? Voisin kokeilla onko omassa ph 1.5:ssa samaa ominaisuutta :)
Copy-pastesin manuskasta: "Ulkolämpötilan ollessa alle 0 ja moottorin ollessa kylmä, kuljettajan istuimen lämmitys alkaa toimia automaattisesti suurella teholla heti sen jälkeen, kun moottori on käynnistetty.
Jos haluat ottaa toiminnon pois käytöstä, menettele seuraavasti: pidä painiketta alhaalla vähintään kolmen sekunnin ajan. LED-merkkivalot syttyvät viideksi sekunniksi vahvistaen täten valintasi. Jos haluat ottaa toiminnon jälleen käyttöön, pidä painiketta uudelleen alhaalla kolmen sekunnin ajan. Merkkivalot alkavat vilkkua ja jäävät vilkkumaan viideksi sekunniksi.
En tiedä toimiiko tuo, kun en ole koskaan tällä autolla ajanut noin kylmässä ;D Ja vaatii siis automaattisen ilmastoinnin.
-
-08 V50 pakkitutka hiljenee automaattisesti kun perävaunun valopistoke kytketään kiinni :)
Sama ominaisuus on -05 V70. :)