Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hiltsu - 20.08.2013, 10:08:19
-
Olen seurannut jotta pitkässä juoksussa paineet on laskeneet jonkun 0,2bar, mutta nyt tapahtu totaallinen hyytyminen, perus vedossa paineet luokkaa 0,4 tai jos oikein kenkii niin 0,5...
Ennen heräsi henkiin tuossa 1800rmp nyt luokkaa 2200rmp.
Kulutus noussu noin 1l/100km.
Mittarissa 490tkm
Mistä etsiä vikaa? Ei naurata kun 200D mese vetää valoissa pitemmänkorren :idiot2:
-
käykö normaalisti vai vielä karkeammin? Savuttaako? Joko oot imm:n ja sen kuuluisan map-anturin nipan kattonu?
Edit. Hukkaportti aukeaa normaalisti 0,7 barissa. Lähtisin sieltä hakeen vikaa ensimmäisenä, joko ahtop.s.venttiilistä, letkusta siitä hukkikselle tai ite hukkiksesta.
-
Olikos Hiltsulla vielä EGR toiminnassa vai ei? Jos on, niin varmaan kannattaa laittaa sinne laippojen väliin se tiiviste, jossa ei ole ylimääräistä reikää keskellä.
-
käykö normaalisti vai vielä karkeammin? Savuttaako? Joko oot imm:n ja sen kuuluisan map-anturin nipan kattonu?
Edit. Hukkaportti aukeaa normaalisti 0,7 barissa. Lähtisin sieltä hakeen vikaa ensimmäisenä, joko ahtop.s.venttiilistä, letkusta siitä hukkikselle tai ite hukkiksesta.
Toimii muuten normaalisti, mutta satunaisesti nykäsee silleen hiuksenhienosti.
Ei savuta, kylmänä käynistäessä pölläyttää vähän sinertävänharmaata. Ennen jätti kyllä savumerkit, mutta sekin on oudosti loppunut...
Nippaa en ole tutkaillut nyt, mutta olen sen aikoinaan aukonut kun imusarjan putsasin.
Olisiko sinulla laittaa kuvaa josta ois merkattuna osat mitä tarkistaa?
Olikos Hiltsulla vielä EGR toiminnassa vai ei? Jos on, niin varmaan kannattaa laittaa sinne laippojen väliin se tiiviste, jossa ei ole ylimääräistä reikää keskellä.
Noup, meinaatko jotta egr venttiili alkais antautumaan ja ei piä paineita ennee? Voishan sinne napsia palan peltiä jos se avittais.
-
Noup, meinaatko jotta egr venttiili alkais antautumaan ja ei piä paineita ennee? Voishan sinne napsia palan peltiä jos se avittais.
No sitä vähän meinaan. Ei se tosin välttämättä tähän tilanteeseen auta, mutta toimenpide on helppo ja halpa sekä on hyödyllinen muutenkin, vaikkei tätä ongelmaa ratkaisisikaan. :D
-
No sitä vähän meinaan. Ei se tosin välttämättä tähän tilanteeseen auta, mutta toimenpide on helppo ja halpa sekä on hyödyllinen muutenkin, vaikkei tätä ongelmaa ratkaisisikaan. :D
Kysymys kuuluu jotta riittääkö tiiviste imusarjan puoleiseen laippaan?
-
Kysymys kuuluu jotta riittääkö tiiviste imusarjan puoleiseen laippaan?
Eiköhän, mutta pianhan sinne ne molemmatkin tekee. ;)
-
oliksulla vielä läppämallin imm? Mulla oli lankamallin hajotessa oireet samat mutta ahto sitä 0,7..
-
oliksulla vielä läppämallin imm? Mulla oli lankamallin hajotessa oireet samat mutta ahto sitä 0,7..
Jaa-a -97 vuotinen on tuo ongelmapesäke :)
-
Päikkärit nukuttu ja jumpattu reikä umpeen. Luoja jotta oli tiukassa, meinas usko loppua kun hylsyn kärki alkoi kiertyä, pitää takuuseen uus vaatia...
Laitoin lätkän pakosarjalta lähtevän putken ja venttiilin väliiseen päähän, kun en keksiny miten ois sen pakosarjan puolisen putken pultin saanut auki.
No pikku lenkki, noin 500m ei kertonu mitään, mutta tuossa kävin 10km ajelemassa ja voin sanoa että muuttu auto, vaikkei se vieläkään täysin tikissä ole. Mutta nyt vetää jostain 1600rmp paljon paremmin ja 2500rmp kohilla alkaa repimään.
Mietin että pitäskö laittaa lätkä vielä imusarjan ja venttiilin väliin?
-
kylmemmällä puolella se kestää pitempään.
-
Voi jehna, aiemmin ajotietokone näytti 7,2l/100km nyt parisataa kilsaa takana ja nyt 5,8l/100km katsotaan mihin tuo vielä muuttuu :)