Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: wille10 - 20.08.2013, 22:49:42

Otsikko: tappikoneen jakopää/venttilikoneisto
Kirjoitti: wille10 - 20.08.2013, 22:49:42
Eli kun jakopään merkit on kohdakkain, mille pytylle jakajan pitäisi osoittaa? eli antaa kipunaa?
Otsikko: Vs: tappikoneen jakopää/venttilikoneisto
Kirjoitti: estate - 21.08.2013, 08:28:48
Ykköselle eli etummaiselle.
Otsikko: Vs: tappikoneen jakopää/venttilikoneisto
Kirjoitti: wille10 - 21.08.2013, 10:05:20
Niin minäkin ajattelin, mutta miksi minulla, kun jakorattaista laitoin merkit kohikkain, niin ykkösen pytyssä ventiilit vaihtaa, eli menee pako kiinni ja alkaa imu aueta. Ei se mielestäni voi antaa kipinää silloin sinne? vai hä?  nelosessa on silloin työtahti, kun jakorattaiden merkit kohtaa? yhden kierroksen pyöräyttää konetta, niin silloin on ykkösessä alkamassa työtahti .  Nää on näitä perusasioita ELK
Otsikko: Vs: tappikoneen jakopää/venttilikoneisto
Kirjoitti: wille10 - 22.08.2013, 21:51:09
Eli niin, pitääkö minun olla välittämättä jakopyörien merkeistä, laittaa koppa kiinni ja pyöräyttää kone niin, että ykösellä alkaa työtahti ja asentaa jakajan akseli oikeaan asentoon tällöin.. varmaankin. Eikö kukkaan ole huomannut vastaavaa? eihän nyt niitä jakopyöriäkään voi väärin laittaa, jos merkit kerta kohtaa kuiten.   :hello:
Otsikko: Vs: tappikoneen jakopää/venttilikoneisto
Kirjoitti: Kivinjuh - 22.08.2013, 22:13:01
Jakopään merkit kohilleen,koppa kiinni ja siivapyörässä oleva merkki jakopäänkopan merkin kohdalle. Ykköspytyssä kun on työtahti (puristus) niin silloin pitää pyörijän osoittaa ykköseen. Tilanne on oikea joka toisella kierroksella, joka toinen kierros on poisto eikä silloin kipinää tarvita. Eli ihan oikein oot pähkäillyt.