Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: migueli - 21.08.2013, 16:00:25

Otsikko: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: migueli - 21.08.2013, 16:00:25
Onko kellään kokemuksia KG2T nokka-akselin asennuksesta. Onko suoraan sopiva -531 kanteen? Joutuuko lyhentämään venttiilejä, meneekö alkuperäisillä paininkupeilla jne ?
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: migueli - 01.09.2013, 11:12:05
Jouduttiin lyhentämään venttiilejä hieman että saatiin tarpeeksi paksut säätöpalat paininkuppeihin. Ohuemmilla säätöpaloilla nokat olisi ottaneet kiinni paininkupin reunoihin. Taitaa olla tässä nokassa nokka-akselin perusympyrä isompi kuin vanhassa??
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: Kalamies - 01.09.2013, 11:15:00
Siihenhän se vähän viittaisi. Lainaa mikrometri jostain ja laita perusympyrän mitat jakoon?
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: migueli - 01.09.2013, 12:38:30
Jep, voin joskus myöhemmin mitata akselia...Mutta nyt täytyy ensin keksiä miksi tyhjäkäynti on aika huono?? Muuten nokka toimii hienosti, mutta tyhjäkäynnissä on sanomista. Liekö nokka-akselin "ominaisuus" vaiko löytyykö vika jostain muualta? Tyhjäkäynti on epätasainen ja ravistaa....
 
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: Juzi - 01.09.2013, 12:47:37
Heh.. Ei tolla kyllä alle 800rpm saa käymään mitenkään nätisti.
Tonnin hujakoille, jos säätää tyhjäkäynnin niin sit ehkä.

Mulla on tosin vähän miedompi nokka itsellä.. 0.04 vähemmän nostoo, 2 astetta vähemmmän ja nokkakulma 6 astetta vähemmän.
http://youtu.be/1rPbRKS8SIo
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: migueli - 01.09.2013, 12:56:30
Huomasin että tosiaan hieman lisää kierroksia niin käy heti paremmin. Käynti on samanlainen kuin tuossa sinun video pätkässä, jopa hieman huonompi :/ . Moottoria ohjaa alkuperäinen LH2.4 joten mitenkä tyhjäkäyntikierrosten nosto mahtaa onnistua?
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: Juzi - 01.09.2013, 13:00:32
Nii säädettävä ecu varmasti auttas aika paljon asiaan..
Nykyään itselläkin käy jo suht hyvin 800rpm kohdilla. Tossa videossa oli auto aikas rikkaalla viellä, kun en ollut koskenut seoksiin nokan vaihdon jälkeen.
Mut sit kun mennään 800rpm alle niin auto alkaa kyllä heilumaan puolelta toiselle  :D
Otsikko: Vs: KG2T nokka-akselin asennus
Kirjoitti: spesialisti - 12.09.2013, 10:20:33
Onko kellään kokemuksia KG2T nokka-akselin asennuksesta. Onko suoraan sopiva -531 kanteen? Joutuuko lyhentämään venttiilejä, meneekö alkuperäisillä paininkupeilla jne ?

Asenna-sinne spm solid kuppi ilman säätöpaloja.
kansipaja@hotmail.com