Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Finnlander - 21.08.2013, 19:04:17
-
Moro.
Volvon 1.8 (vm.1999) koneessa otsikon mukaista ''vikaa''. Tämän lisäksi kone myös ''nytkyttää'' tyhjäkäynnillä, aivan kuin ei kävisi kunnolla jollain pytyllä. Tätä nytkyttämistä ei huomaa kierroslukumittarista. Juuri tein jakopään ja tuntuu kuin sen jälkeen tuo dieselimäinen ääni olisi hieman pahentunut. Jako ei muuttunut suuntaan eikä toiseen. Tuo nytkyttäminen on ollut ostosta lähtien. Sen huomaa varsinkin esim. vaihdekepistä kiinni pitäessä. Sellaisia kovempia nykäyksiä vähän väliä. Volvolla on ajettu 192tkm ja siinä on täydellinen huoltokirja (liikkeestä ostettu).
Tässä video:
http://www.youtube.com/watch?v=beqcusAARXA&feature=youtu.be
-
Oiskohan perinteinen imunokan VVT-pyörä eli öljynpaineella säätyvä nokka-akselin hammaspyörä.
-
Tossa koneessa ei oo vvt-pyörää.
Venttiileistä tuo jotenkin kuulosti tulevan.. onko koneessa öljyä?
-
Kyllä on öljyä. Juuri vaihdettu Shellin Helixit sisään ja öljyt maksimissa. Vikakoodit on tarkastettu ja siellä ei ollut kuin 0501, jonka ei pitäisi vaikuttaa käyntiin, koska on ollut hetkettäinen katkos.
-
Tossa koneessa ei oo vvt-pyörää.
Eipä olekaan, uudella katsontakerralla hokasin ettei ole imunokassa asentotunnistintakaan :I
Viallinen nostin?
-
Kuulostaako mielestänne vaaralliselta? Voiko väärä jako aiheuttaa kyseistä ''sirkutusta''?
-
Voihan se aiheuttaa jos jako on niin paljon pielessä, että venttiili juuri tavoittaa mäntään.