Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvoracer86 - 25.08.2013, 21:48:34
-
Eli jonkun aikaa räläkättäny tuossa Vollessa tuo alipainepumppu tyhjäkäynnillä. Sinällään hän se ei ole vaarallista, mutta ottaa päähän se kalkatus. Niin tietääkö joku sille pumpun käyttötapille hintaa, jonka vaihtamalla sen saisi korjattua? Ja onko kuin työläs vaihtaa se?
-
Tapin vaihto ei auta kun äänen lähde on pumppu
-
Scruvat.fi, 152e.
-
Kiitos vastauksista, ostan kaverilta lauenneesta kasipätkästä toimivan pumpun. Ja näyttää olevan nätti itekki se vaihtaa kun se on tuossa kannessa. :arkkupakastin:
-
Se alimmainen mutteri on pahassa paikassa, ei tahdo mikään avain sopia, ite tein siihen oman työkalun. tsemppiä. :hello:
-
Ja asennusta voi helpottaa pyöräyttämällä koneen asentoon jossa tappia käyttävä nokka-akselin epäkesko on "alakuolokohdassa" ... Saapi helpommin mutterit jengalle :)
-
Alempaan mutteriin hyvä työkalu on 3/8" vääntiöllä hylsy, jossa nivel on itsessään:
http://www.nationaltoolwarehouse.com/product.aspx?ProductId=36414 (http://www.nationaltoolwarehouse.com/product.aspx?ProductId=36414)
-
Pumppu vaihettu ja toimii ei kilkattele enää. P>
-
Avaa se vanha pumppu, tyhjennä öljystä ja pese sisältä niin on ehjä varapumppu. Avatessa vain katsot mitenpäin pumpun sisällä olevat takaiskut tulevat paikoilleen.
-
Onko jollain mallia omatekoisesta työkalusta millä tuon alemman mutterin saisi auki?
Kokeiltu on 3/8'' nivelhylsyllä (ei sovi) ja modatulla kiintoavaimella, mutta ei olla saatu avattua >:(
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16065.0
Tuo lenkkiräikkä ja ylimmäinen ensin auki ???
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16065.0
Tuo lenkkiräikkä ja ylimmäinen ensin auki ???
Räikkälenkkiä en saa sopimaan sinne (Niitäkin on vissiin sitten erikokoisia).
Miksi ylimmäinen ensin? ???
-
Tuo rallatus johtuu siitä kun se akselin tiiviste päästää öljyt läpi. Korjaus onnistuu tiivisteen vaihdolla.
-
Räikkälenkkiä en saa sopimaan sinne (Niitäkin on vissiin sitten erikokoisia).
Miksi ylimmäinen ensin? ???
Kiintoavaimesta katkaset pään, ja hitsaat poikki päin, ennyt muista pitikö vartta jatkaa.
-
Yhden modatun kiintoavaimen väsäsin, mutta siinä ongelmaksi tuli että kun lenkin saa sopivasti päälle ja koitat vääntää, muljahtaa pois päältä. Pitää vielä kokeilla, kunhan pääsee pois täältä saatanan keilahallista.
-
Varsin hyvä ohje löytyy pattikylkien faqista:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28928.0
-
Jos jollain on kuvaa työkalusta jolla tuon alemman mutterin sais auki olisin kiitollinen.
-
Mulla on yksi ihan tavan kiintoavain lenkkipäällä taottu suoraksi, eli lenkkipää on varren kanssa samaa suoraa ilman kulmaa. Sillä joskus nylkytin tuon auki, tarvii toki olla hermot kunnossa ja sormissa tunto. :)
Kannatta käydä ostamas Volvolta se pumpun ja moottorin välinen tiiviste kans, vanha on kuitenkin ihan korppu ja sit vuotaa pitkin koneen kylkeä.
-
tavallisella lista avaimella oon aukassut ja vieläpä alakautta ku transporterissa moottori kallelaan eteen päin. v70 on helpompaa kumminki ku pumppu näkyvillä.
-
taidan tyytyä putsaamaan paikoillaan tuon, ei tunnu onnistuvan toi alimman mutterin avaus aina muljuu pois paikoiltaan. Menee pian hemppa ja poltan koko roskan täytyis varmaan tyytyä polkupyörään kun tämmönen käsi oon.
-
taidan tyytyä putsaamaan paikoillaan tuon,
varo ettei venttiilit putoa ja mene epäjärjestykseen.
-
Saimpas tuon alemmankin auki. Löytyi sopiva kiintoavain jonka pujautin laturin takaa kohdilleen ja sopivalla varrella painoin kiintoavainta (tässä tapauksessa tunkin varrella.) Ja johan aukesi.
-
Saimpas tuon alemmankin auki. Löytyi sopiva kiintoavain jonka pujautin laturin takaa kohdilleen ja sopivalla varrella painoin kiintoavainta (tässä tapauksessa tunkin varrella.) Ja johan aukesi.
Kiitos vinkistä nyt aukes kans. Meinas jo epätoivo iskee et nytkö muka tuli vika mitä en saa muka volgasta korjattua :D