Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Tommiii - 26.08.2013, 21:04:56

Otsikko: volvo 960 3.0 käyy viidellä pytyllä asentotunnistimen kanssa
Kirjoitti: Tommiii - 26.08.2013, 21:04:56
Elikkäs olisiko kenelläkään mitään neuvoa että miksi auto alkaa käymään viidellä sylinterillä nokka akselin asentotunnistin kiinni? Heti kun tunnistimen johdon irrottaa pistokkeesta niin alkaa toimilaan normaalisti ja käynnistyminen vaatii sahaamista.
Otsikko: Vs: volvo 960 3.0 käyy viidellä pytyllä asentotunnistimen kanssa
Kirjoitti: Huikkoster - 26.08.2013, 21:22:15
Yleensä jos käyntihäiriö korjaantuu tai vähenee ottamalla jonkun anturin irti, on se rikki.
Otsikko: Vs: volvo 960 3.0 käyy viidellä pytyllä asentotunnistimen kanssa
Kirjoitti: Tommiii - 26.08.2013, 21:41:59
Ostin tänään uuden ja vanhallakin teki sitä samaa :/
Otsikko: Vs: volvo 960 3.0 käyy viidellä pytyllä asentotunnistimen kanssa
Kirjoitti: Vauxi - 23.09.2013, 21:29:13
-95 ja vanhemmissa moottorinohjaus käyttää nokan tunnistusta vain sylinterikohtaisen nakutuksen tunnistukseen. Uudemmissa on käytössä sekventtaalinen ruiskutus bensalle ja hukkakipinä. Nokan tunnistimen ollessa kytkettynä nuorempiin, saa moottorin ohjaus nokan asennosta tietoa. Sen ollessa väärin menee kyllä kaikki sekaisin.  Tarkista imuvuodot imusarjan tiivisteestä.
Otsikko: Vs: volvo 960 3.0 käyy viidellä pytyllä asentotunnistimen kanssa
Kirjoitti: IironSika - 25.03.2014, 09:07:10
Tämä auto on nyt minulla. Lamda-valo palaa edelleen ja käynnistyminen on toisinaan sekunnin sahauksen jälkeen, toisinaan ei millään. Autoon on siis vaihdettu -96 mallin kone, itse auton ollessa -91. Olisikos kenelläkään ideaa kuinka nokka-akselin asentotunnistinongelman saisi ratkaistua. Käyntiin lähdettyään toimii normaalisti, mutta kun tunnistimen pistokkeen laittaa kiinni, käy viidellä. Vikakoodina antaa siis asentotunnistimen.