Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: asiv - 26.08.2013, 22:26:03
-
Kyseessä siis vuosimallia -85 oleva Volvo 740. B200ET+M47. Ostaessa oli aivan kauhean näköinen niin sisältä kuin ulkopuolelta. Sisusta täynnä reikiä yms. jännittävää. Ylimaalattu muinoin jännittävällä värillä, alunperin ollut savun harmaa. Kuinka moni tunnistaakaan, pyörinyt varmaa useammalla ukkelilla ennen minua. Heti ensimäisen lähti tummennukset. Tämän näköinen olis siis ostaessa, tosin ei noin puhtaana: (http://uppaa.net/i/65085.jpg)
Sisustaa: (http://uppaa.net/i/01814.jpg)
Jo oston jälkeen olin varma että penkit ja ovipahvit menee vaihtoon. Hetken selailun jälkeen löysin sopivaan hintaan mainiot puolinahka penkit. Listalla oli myös uusi hanskalokero ja muutamia pikku osia.
(http://uppaa.net/i/306f7.jpg)
(http://uppaa.net/i/fcc6a.jpg)
(http://uppaa.net/i/ec716.jpg)
Liekkö kuvat liian isoja :o Kuitenkin, kovasti sille on tehty kaikkea pientä muutosta. Selvinnyt tähän mennessä helpolla. Varusteitahan tässä autossa on riittämiin, kattoluukusta kylmästöintiin. Ilmastointi ei tosin toimi, mutta varmaa siihen tulee muutos jos intoa riittää.
(http://uppaa.net/i/042f6.jpg)
Kuvasta poiketen pesureitten reiät on kitattu umpeen ja "lumiaura" ei enää repsota rumasti+turbo maski. Päivittelen sitä mukaan kun jotain tulee tehtyä. Mielummin laitan kuvia niin ei tarvitse paljoa runoilla :D Sisustaan on siis eniten panostettu tähän mennessä, sen jälkeen tekniikkaa jne.
Pahoittelen sekavaa esittelyä, ekan kerran piikkiin. Mielipiteet on OK.
-visa
-
Tyylikkään näkönen kampe. :P Väri erottuu massasta pirteesti. Valojen alalistat orig. harmaiksi?
Tiilikeula seiskaa tulee himoittua kokoajan vain enemmän. Onneksi ei budjetti salli sellasta pihaan.
-
Tyylikkään näkönen kampe. :P Väri erottuu massasta pirteesti. Valojen alalistat orig. harmaiksi?
Tiilikeula seiskaa tulee himoittua kokoajan vain enemmän. Onneksi ei budjetti salli sellasta pihaan.
Listat tällä hetkellä mustia, sopii paremmin turbo maskin kanssa. Laitan huomenna kuvaa koko autosta niin saa muutkin todeta asian :)
-
Elikkäs niin, tänään sain aikaseks vaihtaa pahvit joka oveen. Tuli huomattavasti paremman näköinen sisusta vaikka eivät uusia olekkaan :) Sitten viellä kun sais maalipintaa hiposteltuu ja muutamia ruoste kohtia paikattua niin kelpaa ajella auringon laskuun turbon johdattamana.
Kuva saastetta:
(http://uppaa.net/i/e2aff.jpg)
(http://uppaa.net/i/d9608.jpg)
Kattotelineet autossa siksi koska volvo, ja että polkupyörä kulkee tyylikkäämmin katolla kuin koukussa.
-
Tyylikäs Seiska! Väri sopii paremmin kuin hyvin. Tuollaisen voisin itsekin huolia. :) ::)
-
Ai että on härskin värinen seiska S* sopii hyvin kyllä :) btw mistä kattokaiteet peräisin? itekkin ettiny omaan kanttiin :)
-
Ai että on härskin värinen seiska S* sopii hyvin kyllä :) btw mistä kattokaiteet peräisin? itekkin ettiny omaan kanttiin :)
Kiitoksia!
Ovat peräisin isäni vanhasta 740:stä, turbo oli sekin :pomo: Volvon alkuperäiset kaiteet, onneksi ovat säilyneet.
-
Tyylikäs väri ja kivoilla varusteillakin tuntus olevan, mutta nyt on pakko puuttua. V*ITUN tunari kun menit vaihtaan punasen sisustan, se vaan on paras väriltään mitä seiskaan on saanu S* No okei, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta minkä värinen sisusta tuli tilalle? Ja ehdottomasti ilmastointi toimimaan 8)
-
Tyylikäs väri ja kivoilla varusteillakin tuntus olevan, mutta nyt on pakko puuttua. V*ITUN tunari kun menit vaihtaan punasen sisustan, se vaan on paras väriltään mitä seiskaan on saanu S* No okei, makuasioista ei sovi kiistellä, mutta minkä värinen sisusta tuli tilalle? Ja ehdottomasti ilmastointi toimimaan 8)
Vaihdoin alkuperäiset reikiä täynnä olevat punaiset jakkarat punaisiin puolinahkaisiin jakkaroihin niinkuin kuvista näkyy. Ja mielestäni punainen on tottavie paras väri seiskan sisustaan. Väriä ei siis ole muutettu, vaan mallia. :idiot2: :)
E: kuva tosiaan saattaa vääristää penkkien väriä, näyttää kummasti ruskealta? Punaisia kuitenkin ovat. Ja ovipahvit ovat myös punaisia.
-
Tässä on nyt viellä kuvat sisustasta
(http://uppaa.net/i/d27a1.jpg)
(http://uppaa.net/i/ab919.jpg)
Ovipahveissa on veiville paikat, täytyy tukkia jollain. Seuraava homma olis saada puhaltaa lämmintä ilmaa matkustamon puolelle. Tulipellistä tuleva letku on heitetty menemään takaisin heti vierestä, en tiedä minkä kautta sen pitäisiä kulkea. Jos nyt joku ymmärsi mitä tarkoitan niin apuja saa antaa.
-
Aika komee S*
Veivin reikiin vois soveltaa jalkatilavalot, sellasen kuvun istuttaa siihen aukkoon niin että valo suuntautuu lattialle.
Seuraava homma olis saada puhaltaa lämmintä ilmaa matkustamon puolelle. Tulipellistä tuleva letku on heitetty menemään takaisin heti vierestä, en tiedä minkä kautta sen pitäisiä kulkea.
Lämppärin kennollehan ne letkut pitäisi tulipellistä mennä. Kennon letkuliitäntöineen pitäisi olla siinä ihan vieressä jos siellä on koko kennoa ollenkaan paikalla. Kennosta näkyy pääty kuskin jalkatilaan kun työnnät pääsi sinne polkimien seudulle. Ratin alapuolinen paneeli pois.
-
Lämppärin kennollehan ne letkut pitäisi tulipellistä mennä. Kennon letkuliitäntöineen pitäisi olla siinä ihan vieressä jos siellä on koko kennoa ollenkaan paikalla. Kennosta näkyy pääty kuskin jalkatilaan kun työnnät pääsi sinne polkimien seudulle. Ratin alapuolinen paneeli pois.
Autossa näyttäisi olevan ilmastoinnin esivalmiudella varustettu lämppäri joten kenno ei näy kuskin jalkotilasta koska se on kokonaan lämmityslaitteen muovikotelon sisuksissa eli purkuhommiin joutuu jotta näkee kennon kunnon.
Jos konehuoneen puolelle tulee tulipellistä läpi 2 putkea niin siellä on kenno paikallaan mutta veikkaisin että se vuotaa kerran on letkut jätetty pois.
Tässä ohjeet kennon vaihtoon: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141.0)
-
-
-
lämppärinkennon letkuthan ne on tulpattu :facepalm:
-
-
-
Vaihdoin alkuperäiset reikiä täynnä olevat punaiset jakkarat punaisiin puolinahkaisiin jakkaroihin niinkuin kuvista näkyy. Ja mielestäni punainen on tottavie paras väri seiskan sisustaan. Väriä ei siis ole muutettu, vaan mallia. :idiot2: :)
E: kuva tosiaan saattaa vääristää penkkien väriä, näyttää kummasti ruskealta? Punaisia kuitenkin ovat. Ja ovipahvit ovat myös punaisia.
Näköjään käsitin sit väärin tosta tekstistä ton sisustahomman, onneks. ;)
-
Päätin yllättää talven vaihtamalla talvirenkaat jo alle. Maalasin vanteet rallllivalkosella ja ihan ookoon näköset tuli, kaukaa katsottuna. Nykyään myös puhaltaa KUUMAA ilmaa kabiiniin mikä on jees. Puskurit ja helmat käsitelty. Rattikin vaihtunut hieman parempaan.
Viellä kun jostain sais lukkoperän, en ole varma kannattaisko hitsaa umpeen. Ei taida olla missään katsuria joka antais leiman kemppiperällä. Kaikkea pitäis viellä tehä, tosin ajokortti vasta joulukuussa niin luulis olevan aikaa.
Vahingossa kalvotin ajovalot, muodin mukaan vaiko jäljessä. ::)
(http://uppaa.net/i/94476.jpg)
(http://uppaa.net/i/fe122.jpg)
(http://uppaa.net/i/1b84c.jpg)
-Visa
-
Kalvot pois ja kirkkaat etuvilkut motonetistä tilalle ::)
-
Kalvot pois ja kirkkaat etuvilkut motonetistä tilalle ::)
Toimiva idea. Sitten pitäisi myös vaihtaa sivu- ja takavilkut kirkkaisiin. Mutta mennään nyt kalvoilla tämä talvi ja ens kesäksi sitten hipostelemaan. Maan läheisyyttä ja leveää vannetta 8)
-
Paremmin sopii juuri noin keltaisena tuon värin kanssa... kirkkailla tulee vaan väritön hajuton ja mauton.
Mukava värisävy, vaikkei originaali olekaan. Ja penkit ja sisusta muutenkin näyttää hyvin siistiltä!
Ps. sumarit keltaisella myös? Niitä sai myös orggiksena Boschina keltaisena.
-
Paremmin sopii juuri noin keltaisena tuon värin kanssa... kirkkailla tulee vaan väritön hajuton ja mauton.
Mukava värisävy, vaikkei originaali olekaan. Ja penkit ja sisusta muutenkin näyttää hyvin siistiltä!
Ps. sumarit keltaisella myös? Niitä sai myös orggiksena Boschina keltaisena.
Joo tarkoitus olisi kalvottaa myös sumarit, mutta toisesta on lasi rikki. Niin että mistäköhän niitä sais uusia? Skruvatista löytyis mutta mietin sopiiko tähän vuosimalliin kun kaikki on sitä vanhempaa tuotantoa. Noo kokeilemalla selviää.
Isot kiitokset osista raul 8)
-
ebayssa oli kasapäin sumareita ja osia tarjolla, kun joku kuukausi sitten katselin...
-
Pitkästä aikaa hieman päivittelyä mitä on tullut tehtyä. Pari viikkoa ennen korttia autosta levisi taka-akseli. Syynä oli tämä:
(http://uppaa.net/i/a82cb.jpg)
Eli nopeusmittarin anturi ottanut kehään kiinni jostain syystä ja aukaissut perän, sitten on ajeltu kuivalla akselilla ja pam.
Sisältä:
(http://uppaa.net/i/45bb8.jpg)
Vaihdettiin sitten porukalla uus akseli, 1031 ja uudet öljyt sisään. Toistaiseksi toiminut moitteitta.
(http://uppaa.net/i/778ae.jpg)
Käytin auton myös huollossa. Liekkö millon viimeksi ollut :o Jakohihna, vesipumppu, apulaitteiden hihnat ja uusi kampiakselin hihnapyörä 8) Huollolle hintaa 420e. Myöhemmin samalla viikolla meni uudestaan huoltoon, vaihtoivat turbon öljyn paluuletkun tiivisteen. Ei vuoda enää tolkuttomasti. Kilometrejä tullut mukavasti ja on mukava ajella 8) Ainoa miinus on se, että nopeusmittari on kokoajan 240km/h, koska perä vaihtui isompaan.
Nykyään tälläinen pappalook:
(http://uppaa.net/i/25820.jpg)
(http://uppaa.net/i/ea6e2.jpg)
Ruoska mikä ruoska.
-
Sulla on vain väärä triggerikehä tuolla perän ympärillä, siitä johtuu tuo mittarin sekoilu.
-
Tosiaankin 740 kanssa kävi niin, että tehtiin vaihtokauppa autoliikkeen kanssa ja tilalle tuli sitten "vähän" ajettu S70 vuosimallia -97. 740:stä sain jälkeenpäin kuulla että autoliikkeen kesätyöntekijä onnistui särkemään moottorin, kuulemma suti viellä hyvin 3vaihteella. Öljyt pihalle ja kone solmussa. Onse kun kaikki pitää rikkoa :( Siihen loppui sen auton matka, ehkä.
(http://uppaa.net/i/a9987.jpg)
(http://uppaa.net/i/b80eb.jpg)
Elikkä siis olen auton 2 omistaja, jos autoliikettä ei lasketa. Rullattu 224tkm. Koneena B5254. Varusteita riittämiin, tärkeimmät nyt on ilmastointi ja automaattiloota oli saatava. Autolle en ajatellut tehdä mitään muuta kun pitää hyvää huolta, kun kerta on suht siisti pappavolvo. Maalipinta vaatisi ehostusta niin näyttäisi läheltäkin hyvälle :)