Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: V70-98 - 28.08.2013, 11:13:21
-
Auto siis automaattilootalla.. Kun jarruttaa niin kuskin etupuoli tärisee...Kaikki uutta,napa,satula,levy,merkkipalat,tukivarsi..Katsastuksessa ei sanottu mitään.??
-
Kyl se vaan kovasti vaikuttaa kieroutuneelta jarrulevyltä.
Oletko sisäänajanut uudet jarrulevyt kunnolla?
Onko ajettu vesilätäkköön kuumilla jarruilla?
-
Ei ole kiero levy kun levy uusi ja heti eka jarrutuksessa jurisee jarrutus..??
-
Onko Bilteman levyt?
-
Ei ole kiero levy kun levy uusi ja heti eka jarrutuksessa jurisee jarrutus..??
Mitta heittokellolla tai, jos sellaista ei satu olemaan, niin laita vaikka meisseli jarrusatulan kylkeen silleen melkein kiinni levyyn ja sit pyörittelet.
Näkee siitä ainakin suurimmat heitot.
Ja tosiaan uusikin levy voi mennä heti kieroon.
Itellä oli joskus Biliteeman levyjen kans ongelmia ja ei nuo moponetinkaan levyt suorassa kauaa pysyneet.
Nyt on Brembot edessä ja ne on ok, mutta takana on vielä moponetin levyt, jotka täristää.
Ei katsuri siihen puuttunut vaikka meillä siitä juttua olikin, meinas vaan, että ei se pieni tärinä haittaa.... jaa no kyl mua vaan silti kyrsii, pitää taas jokus vaihdella.
Joskus 240:ssä katsuri sanoi, että levyt on kierot ja ei mee sitten enää seuraavalla kertaa läpi...
-
Tuntunut monestin, että porukat on vaihdellut noita levyjä ja tärinät ei ole siitä huolimatta kadonneet mihinkään?
Ilmeisestin etupään kuluneet nivelet/puslat voi aiheuttaa samanlaista tärinää ::)
-
Halpojen (täristävien) ja kalliimpien jarrulevyjen ero on siinä, että halvat levyt on sorvattu ennen kuin valurauta on "asettunut". Valurauta pitää vanhentaa tai lämpökäsitellä, jonka jälkeen se ei enää "elä" ja se voidaan sen jälkeen sorvata mittoihinsa.
-
Halpojen (täristävien) ja kalliimpien jarrulevyjen ero on siinä, että halvat levyt on sorvattu ennen kuin valurauta on "asettunut". Valurauta pitää vanhentaa tai lämpökäsitellä, jonka jälkeen se ei enää "elä" ja se voidaan sen jälkeen sorvata mittoihinsa.
Eräs vanha volvokonkari kerran tokasi, että ostaa levyt biltemassa ja käyttää heti sorvissa, niin tulee ihan hyvät. Lähtee kait pintajännitys pois.
-
Näin tehden saa varmaan Biltemankin levyistä kelvolliset.