Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Teuhu - 28.08.2013, 20:11:15
-
Vinkkejä seuraavaan: auto alkaa käyttäytymään kuten bensa olisi lopussa vaikka tankissa on vielä ainetta. Täydellä tankilla ei mitään ongelmaa. Auto siis saattaa hyytyä kokonaan ja vapaalla rullatessa sammua, mutta kytkimen kun nostaa niin lähtee uudestaan vetämään. Usein myös hyytymisen ilmaannuttua, auttaa kun pysähtyy ja antaa käydä vähän aikaa tyhjäkäynnillä. Voiko vika olla bensapumpun "telineessä" tai siinä kupissa minkä sisällä pumppu on? Jos polttoaine ei pääse sisälle siihen "kuppiin", koska monesti vian ilmetessä kuulostaa kuin pumppu pyörisi kuivana. Miten sen on tarkoitus toimia? Itse pumpun vaihto ei auttanut. Suodatinkin vaihdettu ilman muutosta. Ja mainittakoon vielä että vika on ilmentynyt vain tasaisessa ajossa, ei esimerkiksi hiekkateillä tai kaupungissa kurvaillessa....
-
Helpottaako jos raottaa pa-tankin korkkia? Jos vaikuttaa niin voisiko olla jotain mökköä esim.EVAP-puolella?
-
saako tankki korvaus ilmaa?
-
Pitää kokeilla raottaa korkkia kun seuraavan kerran ilmenee. Sittenhän se saa korvausilmaakin. ???
-
Ei ollut korkin aukaisulla mitään merkitystä. Vinkkejä kaivataan
-
Missä kohtaa näitä EVAP järjestelmän osia on? Käsittääkseni se häkäpönttö on etu lokasuojassa jossakin, mutta ymmärtääkseni järjestelmään kuuluu muitakin osia kuten venttiili. Mistä ja mitä tässä kannattaisi ensimmäisenä lähteä puhdistelemaan?
-
Hei,
Vaikea uskoa, että EVAP -järjestelmällä olisi enää tämän kanssa tekemistä jos kerran tankinkorkin löysääminenkään ei estä vian ilmenemistä?
Eli korvausilmaan sen siis pitäisi nyt saada.
Ilmeisesti pa-painetta ei ole faktisesti tuossa vikatilanteessa mitattu? Oletus perustuu varmaankin vain oireisiin mitkä kylläkin tukevat teoriaa?
Jos kerran pumppu ja suodatin on uusia niin voisiko paineensäädin olla viallinen? Toinen niistä pitäisi olla jakotukilla mutta sehän yleensä oireilee päästämällä seisonnan aikana jäännöspaineet imusarjaan ja aiheuttaa pitkää vieteriä kylmäkäynnistyksessä. Eli jääkö jäljelle muuta kuin paineensäädin itse pumppuyksikössä?
-
Tankin sisällä ei mielestäni ole mitään säädintä. Onko se siinä suodattimen vieressä. Tuntuu oudolta kun vika ilmenee vain vajaalla tankilla :o
-
Vastattu YV
-
Polttoainepumppu oli sittenkin viallinen. Hommasin koko hässäkän telineineen päivineen, niin alkoi taas toimia. Ei kannata antaa haukata ilmaa jos ei halua vaihdella pumppuja :)