Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: raimo - 28.08.2013, 20:17:15
-
Tollasta vikaa olis.Parkkitutkassa ei ole mitään elämää.Vikakoodit on luettu tai ainakin yritetty mutta ei päästy ihan ongelman ytimeen.Kone kertoi tällaisen viestin.
1.vikamuisti DD10
Virhelukumäärä:1 LIN-dataväylä tietojenvaihto virheellinen.Vikakoodia ei saatu kuitattua pois.Luettu Vaasan Autopaikassa.Kertooko nämä mitään kenellekkään.
Kiitos etukäteen.
-
Vikahan voisi olla joko REM:ssä tai sitten parkkitutkan yksikössä tai niiden välisessä johdotuksessa.
-
Mulla oli se yksikkö(Pam) saanut siellä takatilassa kosteutta ja muutama liitin oli hapettunut ;)
Kävin purkaamolla kokeilemassa käytettyä boksia ja heti alkoi toimimaan ja muistaakseni 50€ maksoin boksista ::)
-
No niin saatiin tähänkin ongelmaan vihdoin ratkaisu.Takapään sulakeboxi jossa on releitä sun muuta eli REM joka avattiin niin sieltä oli yksi rele hajalla,vaihdon jälkeen toimii taas.
-
Itsellä V70 2005 2.4d aut, alkuperäisellä tutkalla. Vikana on ollut viimeisen puoli vuotta 90% peruutuksista kesken kaiken alkava yhtäjaksoinen piippausäänimerkki (aivan kuin takana olisi este puskurin takana, vaikka näin ei ole).
Vaihdoin ensihätään uuden johtosarjan PAMilta antureille, ei auttanut lainkaan. Vanhassa johtosarjassa oli kosteutta aikalailla mutta vika ei ollut siinä. Sitten ostin purkaamolta käytetyn PAMin (eli parin tulitikkuaskin kokoisen peruutustutkan keskusyksikön, kontissa vasemmalla). Kaikki anturit pitävät naputtavaa ääntä kun korvan vie anturiin kiinni, ja tekee näin myös vian ollessa päällä. Eli uskoisin antureiden olevan myös kunnossa.
Löytyykö keneltäkään ideoita, mitä seuraavaksi?
Ketjussa puhutaan REMistä, mikäs tämä siis oikein on? Ja voiko vikaa olla jossain kytkimessä vaihdelaatikon päässä/jarrupolkimella tms? Entä mitäs kaikkea lähtee PAMin anturijohtonipun viereiseltä liittimeltä?
Alkaa menemään hieman epätoivoiseksi kun kuitenkin alkuperäisen tutkan haluaisin saada kuntoon...
-
Ja jos jokin REMin releistä on viallinen niin heittääkö vikakoodin vai kuinka tunnistaa viallisen?
-
Morjens,
Mulla oli tällainen ongelma eli peruutustutka ei pelannut. Asiaa alettiin tutkailemaan ja kävi ilmi, että tutkan sulakkeelle ei tullut virtaa. REM yksikkö on kuskin puolen takaseinässä iso musta loota johon tulee auton edestä paksu virtajohto. Sen sisällä on releitä joista yksi oli hajalla. Sen takia anturit ei saaneet signaalia. Ensimmäisessä viestissä kerroin minkä vikakoodin kone antoi. Jantunen kirjoitti aika osuvasti missä vika lienee.