Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Phav - 29.08.2013, 08:28:44
-
Eilen purin kaikki vilkunviiksistä lähtien. Korjaamokirjan mukaan 2mm. rautalangalla painettava virtalukon lukitusreijästä. Eipä löydy minkään näköistä lukitusreikää, vaikka kuinka ettii. Virtalukon takana oli muovinen tappi, jota epäilisin virtalukon lukitukseksi, senkin poistin ja avain asennossa 1, mutta ei hievahdakkaan.
Kertokkee joku miten se oikein lähtee pois, tuossa korjaamokirjassa kun on erittäin hyödyllistä tietoa, esim. kuinka irroitat muovien ruuvit, kuva kivalta.
-
Tuli joskus tota itsekkin koitettua ku virtalukko hajos, eikä lähtenyt irti millään. Olivat ilmeisesti porannut virtalukon irti kun meni korjattavaks ja laittoivat uuden virtalukon alkuperäisosana
-
Kyllä minun käsittääkseni tuon lukkopesän pitäs lähtee irti ehjänä , kun vaan tietäs miten. Kiva ois myös tietää minkä auton ohjeet tuossa korjaamokäsikirjassa on kun niistä nyt irrotuksessa ei paljoakaan apuja
-
Löysin yhden volvon ohjeen ja siinä oli lukon irroitus asennoksi merkitty 2. Ohje oli
jonkun muun kuin v70.
-
Pitäisikö lukitusreikä porata itse?
Jos on lehtijousiratkaisu kuten volkkareissa, yksi reikä oikeassa kohdassa riittää. Lukkorengasratkaisu vaatisi monta reikää. Uuden lukkosylinterin näkeminen selventäisi ideaa aika tavalla.
-
Tuolla (http://ourvolvo.com/diy-1998-volvo-v70-ignition-switch-cylinder-lock/) on joku kuvallinen ohje jos englanti taipuu...
Muokkaus:
Paitsi on näköjään ohje tuon koko asetelman purkuun, eikä lukkopesän poistoon. Onko tarkoitus siis poistaa ainoataan lukkopesä vai tuo koko asetelma?
-
Pelkästään lukkopesä. Sain kyllä brake cleanerilla ja paineilmalla putsailtua jo melkohyväks, mut paremmaks sais kun pystys liottamaan kunnolla.