Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: rooppis93 - 02.09.2013, 09:31:28
-
Terve vaan kaikille ajattelin nyt sitten tehdä projektipäivä kirjan kun oma projekti on edennyt siihen vaiheeseen että jotakin voisi jopa saada aikaiseksi ja teki mieli liittyä kuninkaiden ja kuningattarien joukkoon tällä kyseisellä ST projektilla.
pieniä spexejä rojektista:
-vakio d24lohko porattuna 2ylikokoon (76,98)
-kansi plaanattuna, uusilla venoilla ja seetipinnoilla ehkä kanavien siistiminen (hankittava jostain saa ehdotella jos on nurkissa)
-kytkin sach sre xxx ei ole vielä päätetty
-loota perus nappi vitonen (hyllyssä 2vara laatikkoa :2funny:)
-pumppu 12mm np:eellä ja isommalla nokkalevyllä ja varmaan 1mm ennakoilla (ostos listassa saa ehdotella jos löytyy!)
- 3" downpipe hyllyssä jo valmiiksi rakennettuna ilman laippaa koska turbo valinta ei vielä valmis
-turbo ehkä hx40 12" pakopesällä tai switcher s200/300b
elikkä näillä mennään nyt ensi alkuun ja kyseessä on minun ensimmäinen isompi projekti ja neuvot/vinkit tulevat tarpeeseen!!
Kiitoksia nyt etukäteen kaikille lukijoille ja vinkkejä/neuvoja antaville
EDiT: täältä löytyy kuvia tulevaisuudessa laitan sinne kaikki ja ilmoitan tällä :hello: http://suberurbo.aijaa.com/
SuperUrbo kuittaa. :hello:
-
ylikoon männät sain huokeaan hintaan kiitos tästä kuuluu backfältin autopurkaamolle. jos joku arvaa paljonko männät makso niin laitan pienen ralli videon nykyisellä kokoonpanolla ;)
-
tästä alkaa superin rakentaminen (http://aijaa.com/3Xl4qK) siinä on laiva jota ruvetaan jalostamaan
http://aijaa.com/v3jMkk (http://aijaa.com/v3jMkk)
http://aijaa.com/1OwMhU (http://aijaa.com/1OwMhU)
http://aijaa.com/iNCfym (http://aijaa.com/iNCfym)
http://aijaa.com/kNeTyM (http://aijaa.com/kNeTyM)
http://aijaa.com/Ui6ota (http://aijaa.com/Ui6ota)
http://aijaa.com/5TRc73 (http://aijaa.com/5TRc73)
http://aijaa.com/hnt4q6 (http://aijaa.com/hnt4q6) kuvissa näkyvät männät stanukokoisia ja kaikki kaupan 30e/6kpl
http://aijaa.com/pdzKGs (http://aijaa.com/pdzKGs)
http://aijaa.com/DUT342 (http://aijaa.com/DUT342)
http://aijaa.com/pl1Ahl (http://aijaa.com/pl1Ahl)
-
Kirjoita kuvien ympärille näin tai klikkaa viestin kirjoituksessa img tägiä, joka tekee tuon koodin sulle valmiiiksi, niin saat kuvat näkymään suoraan viestissä.
[img]http://www.kuviavolvosta.fi/Volvo.jpg[/img]
-
okei pistetään muistiin :) pieni kysymys että osaisiko kukaan sanoa missä kannattaisi kanta-hämeessä käydä tuo lohko poraamassa? etsin suht edullista mutta kuitenki luotettavaa mestaa että pytyt on oikeesti sen 77,01mm :)
-
mutuainakin hx 40 suattaa olla laiskanpuoleinen heräämään mutu
Ei välttämättä mikään unelma käyttöalue.
Kaaaai tähän muuten tulee ihan oikea välijäähdytin ;D
-
tulee joo ;D tuo mikä nyt on keulalla niin sen sain ilmaseksi ja putket kanssa niin ajattelimpa sitten tuon sinne laittaa onse tyhjää parempi ahdot nousee tasasesti eikä yhtäkkiä 0.3barista 1.5bar mukavampi ajella ku ei revi niin suatanasti :)
-
okei pistetään muistiin :) pieni kysymys että osaisiko kukaan sanoa missä kannattaisi kanta-hämeessä käydä tuo lohko poraamassa? etsin suht edullista mutta kuitenki luotettavaa mestaa että pytyt on oikeesti sen 77,01mm :)
Lahden kansityö.
-
Eipä se tolla hx35:llakaan repiny niin suatanast..vaikka ois vähän pienempiki ollu ;)
-
no nyt kävi taas näin -.- ei tullutkaan niin paljon rahaa kun luvattiin ja prokkis heti jäihin männät odottaa matkahuololla 6.70e pv
VOI V***U mä sanon -.- no josko se helpottais kuun alusta taas kun on tili pv
-
Mistä saa isompi nostosta nokkalevyä D24 pumppuun? Ja minkämoisilla spekseillä niitä saa?
Joitaki työkoneen pumpun levyjä oon hypistelly, mutta se nosto on sitten aika paljon jos pitäs vaikkapa 5000rpm kierrättää.
-
se 5000rpm riittää ihan hyvin jos ei muuten tapahdu niin hankitaan muuttuvasiipinen tai sitten eaton m112 remmi kiinni vaihto ehtoja kyllä on kuhan saa kohtuu huokeaan hintaan :D
-
HEI vaan kaikille projekti edistyy hieman ;D maanantaina maksetaan 12mm nestepää ISO KIITOS TÄSTÄ Ataille :)
jos sitä saisi jo savua tuosta nokilekasta ja lisää voimaa enää puuttuu listalta turbo ja koneen laakerit! ::)
nestepää menee nyt ens alkuun tuohon käyttökoneeseen kiinni ja sen jälkeen diesel huoltoon pumpun säätöön ja suutinkärkien vaihtoon :)
olo onkuin pikkupojalla karkkikaupassa kun taas saa jotain aikaseksi<3
/SuberUrbo kuittaa.
-
HEI! taas vaan kaikille perjantaiksi on varattu suutinhuolto rupes kolkattamaan ja käy aika rajusti. >:( uskoisin että suutin hajosi? käy kyllä mutta heikosti :D tuleepahan halvempi huoltokäynti kuin jos olisin mennyt alkuperäisen suunnitelman mukaan joka olisi ollut 12mm np:n ja nokkalevyn asennus, pumpun huolto, +tiivisteet ja suuttimien säätö+uudet kärjet+ avauspaineiden nosto 170bar
-
Paljonko oli tehotavoite? Tämäkin seurantaan :p
-
ST lukemat elikäs 240hp ja vähintään 400 vääntöö :) kitoksia
-
Eikös ST lukeman raja ole 100hv per litra ::)
-
niin ja tuossa on sattumoisin 2.4l diisseli= 2=200hv ja 0.4l=40 hv :idiot2:
vai olenko missannut jotain oleellista? :o
-
Ajatusvirhe iski, piti siis kirjoittaa 100hv per sylinteri :P
-
jostain kyllä itelle jääny mieleen että se ST raja ois nykyään 100Kw/L
=
136hv/L
-
ai onkose muka niin? mitä olen lukenut ja katsellut kun toiset kiistelee niin yleensä on päädytty 100hv/ litra joten en sitten tiedä mutta kuitenki ton verta ainakin siitä otetaan sitten myydään ja siirrytään siihen "oikeaan" merkkiin eli mercedez-benz :P
-
mutta jos se "st" raja on enempiniin eise haittaa onmpahan selvillä mihkä ne vähäsetkin rahat menee xD
-
on tuo ebay mahtava paikka kaikkea löytyy männät( http://www.ebay.ie/itm/PISTON-77-00MM-50OS-VW-MOST1-6D-80-86-LT1-2-4D-82-92-VW-CADDY-MK1-83-93-PIC-/200970804091?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2ecacb1b7b )
ja TurBo ( http://www.ebay.ie/itm/GT35-TURBOCHARGER-TURBO-AR-63-T3-GT3582-/200620238765?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb5e5e7ad )
ja jää vielä parimarkkaa käteenkin ;D
-
En laittaisi rahaa kiinaahtimeen.
-
Itse kiinaahtimen joskus purkanu ja koeajanut ja todennut että kukaan täysjärkinen ei sellasta osta. Ainakaan toistakertaa :)
-
en näe mitään syytä miksi en laittaisi muutamia projekteja lukenut joissa on käytetty kiinan puhaltimia ja ei ole ongelmia ollut kun ovat sen ensiksi purkaneet ja kirranneet ruuvvit kunnolla
-
en näe mitään syytä miksi en laittaisi muutamia projekteja lukenut joissa on käytetty kiinan puhaltimia ja ei ole ongelmia ollut kun ovat sen ensiksi purkaneet ja kirranneet ruuvvit kunnolla
Sekin on ihan psykologiaa, että ihmisen on hankala myöntää että on työntänyt kätensä paskaan. Kuin myös, osta ennemmin hyväkuntoinen käytetty oikea turbo.
-
niin no se :D no olisiko kellään ylimäärästä kokoluokkaa hx35-40 olevia ahtimia halvalla vaikkapa sitten laakerivikaisia koska ei ole montaa sataa laittaa turboon ainakaan vielä vaihdossa voisin tarjota nappivitos lootan b230 perästä ja rahaa ::)
-
Kyllä se kiinanahdinkin asinsa ajaa muttei yhtä pitkäikäinen kuin OIKEA turbo (tietenkään..). Itellä pelannu muuten hyvin mutta kyllä se öljyä vetää vähän kompurapesään.. V:> Ja itellä ainakin on sama pakopesän A/R -luku tuossa turbossa (.63) mistä linkin laitoit, siivet tuskin samat mutta ei tuolla kovin suuria ahtopaineita saada.
Jos oikeasti haluat sinne 250-350hp välille niin isompaa pakopesää ja jaettua mielellään. :)
Itellä on ~saman kokonen pakopesä ja 1,5bar on maksimi..uskon että tarvit 2-2,5bar jos haluat sieltä "ST-lukemia".
-
Mulla oottaa tallissa asennusta linkin mukainen kiinaturbo mut isommalla jaetulla pesällä. Pitää leimata ensin ja alkaa sit pulttaa osia kiinni. Mitä oon tuota tutkinu niin valmistusjäljet ja laatu on samanlaisia ku uusissa "merkki" turboissa. Kaverilla sprinttikilpurissaki kiinni kiinaturbo ja pari kesää future cuppia ajaneet plus jäärata ja muut ajot päälle paukun kans eikä mitään ongelmia.
Vakionestepäällä tuo mun ahdin ei kuulemma häävisti pelaa mut jospa 12 nestepää ja tarvittaessa jyrkkä nokkalevy korjais tilanteen.
-
Kyllä se kiinanahdinkin asinsa ajaa muttei yhtä pitkäikäinen kuin OIKEA turbo (tietenkään..). Itellä pelannu muuten hyvin mutta kyllä se öljyä vetää vähän kompurapesään.. V:> Ja itellä ainakin on sama pakopesän A/R -luku tuossa turbossa (.63) mistä linkin laitoit, siivet tuskin samat mutta ei tuolla kovin suuria ahtopaineita saada.
Jos oikeasti haluat sinne 250-350hp välille niin isompaa pakopesää ja jaettua mielellään. :)
Itellä on ~saman kokonen pakopesä ja 1,5bar on maksimi..uskon että tarvit 2-2,5bar jos haluat sieltä "ST-lukemia".
juurikin tuo että ei ole niin pitkä ikäinen mutta samalla rahalla milä saan hx40 niin saan 3kiinaturboa jotka voin sitten rikkoa eri kokoon panoilla sitä parasta etsiessä 8) ja painetta siis vähintään tulee olemaan se 2kiloa mutta tänään tuli yks isompi puhallin vastaan pako siipi oli muistaakseni 86 ja imu 91 ei luulisi ainakaan ihan heti ahdistelevan mutta aika näyttää mitä tehdään
-
tänään tuli yks isompi puhallin vastaan pako siipi oli muistaakseni 86 ja imu 91 ei luulisi ainakaan ihan heti ahdistelevan mutta aika näyttää mitä tehdään
Millähän meinasit saada tuon kokoisen ahtimen heräämään deekussa ??
-
riittävästi savua vuan :D ei se voi olla kyllä vähän iso mutta jos ei muuten onnistu niin onhan meillä tietysti vnt mallin puhaltimet tai sitten Twin turbo? pienenmpi ruokkimaan tuota isoa :D mutta voi olla että leimalla katsuri sanoo :nohnoh
-
juurikin tuo että ei ole niin pitkä ikäinen mutta samalla rahalla milä saan hx40 niin saan 3kiinaturboa jotka voin sitten rikkoa eri kokoon panoilla sitä parasta etsiessä 8) ja painetta siis vähintään tulee olemaan se 2kiloa mutta tänään tuli yks isompi puhallin vastaan pako siipi oli muistaakseni 86 ja imu 91 ei luulisi ainakaan ihan heti ahdistelevan mutta aika näyttää mitä tehdään
Jos meinaat 3kpl kiinaturboi hajottaa ni meinaatko että yhestäkä ei lähe siivenpalasii sylinterii kohti?Ja jos meinaat laittaa tiheen metalliverkon ahtoputkee sen varalle ni ota huomioo,että akselin vääntyessä/ollessa epätasapainos ni rupee sorvaantuu kompurapesäst lastua sun rakentaman siivilän läpi imuventtiiliä kohti :)
Eli pointti oli se että osta kerralla toimiva ahdin ;)
-
mulle tarjottiin Holset H2A onko se minkä lainen puhallin olisiko viisas tähän rojektiin sitten? ahtimet kun on mulle vielä hepreaa ::)
-
Mitkä siipikoot siinä on ja mikä pakopesä? Peräsin jostain työkoneest?
-
en oo kysyny viel ja ei sanonu mut vastaa kuulemma noin hx40
-
rojekti edistyy taas!! JES ;D 12mm np saapui
http://aijaa.com/OjcreT
-
päivää pöytään tuota semmonen kysymys että onnistuuko tuo nokkalevyn ja nestepään vaihto pumppu paikallaan? ja mitä pitäisi ottaa huomioon vaihtoa tehdessä?
sen verran on nyt kokemusta kun itsellä on ylimääräinen vaparin pumppu niin irroitin siitä nestepään ja nokka levyn eikä mielestäni näytää kovin monimutkaiselta mutta onko jotain MUST TO DO juttua?
/SuperUrbo
-
Ota vaan se pumppu irti ja ruuvipenkkii pystyy.On jonkulain mahollisuus onnistuu hommas :)
-
hyvin lähti taas tääviikko käyntiin sähkö-diesel pyytää 600e pelkästä vaihtotyöstä nestepäälle >:( ja toinen nokkalevy ei sovikkaan suoraan tuohon mäntään ja en ole vielä tämän viikon aikana löytänyt koneistamoa joka suostuisin tuon "männän" hahlon suurentamaan 4mm on kuulemma liian "kovaa" noin 1000 vesihioma paperilla ja 5minuutin aikana sain selvän kuluman aikaiseksi jotenka ei kai se nyt muoviämpäri voi niin kovaa olla. :idiot2:.... mene ja tiedä mutta näistä syistä projekti seisoo jos jollakin on hyviä vinkkejä miten tuon hahlon laajennan niin on tervetulleita
/SuberUrbo :hello:
-
vie koneistamoon eläkä kerro mikä osa on kyseessä nii eiköhän ne koneista sen hilun kohilleen.
-
Nokkalevystä se tappi irti ja laittaa siihen 3mm tapin.Tappi on vaihettavis eikä siihen männän hahloo tarvi koskee.
-
Omaan pumppuun kun vaihdettiin nestepää niin törmätiin samaan ongelmaan, eli mäntä ei sopinut nokkalevyyn.
No uusi nokkalevy tilaukseen ja siitä sorvilla tavaraa pois + isompi reikä tapille ja osat saatiin kiinni.
Ja oma pumppu tuli kaikenkaikkiaan maksamaan reilu 2000e :idiot2:, että on tää virittäminen halpaa :D.
-
Nokkalevystä se tappi irti ja laittaa siihen 3mm tapin.Tappi on vaihettavis eikä siihen männän hahloo tarvi koskee.
muutenhan tuo onnistuisi muttakun myös reikä nokkalevyssä on sen 4mm niin ei oikein onnistu ellei sitten ota tappia irti mittaa tarvittavan koneistuksen pituus
no mutta huomenna motonettiin ja varmaan ostan remelin ja 4mm laikkoja sitten fiksaan jonkin telineen johon saan remelin vaateriin ja teline jossa voin tuota mäntää sitten laskea hiljalleen suoraan alaspäin
2000e NO VOI JEESUS! no ei tätä rahalla tehä vaan airolla soomelaisella syrämellä! ;)
-
Hei :hello: projekti eidisty taas vaihdoin uudet jarrut ja levyt tänään vielä säädän käsijarrun ja muokkaan tuon ahtokaran, lisään perussyöttöjä ja asennan uuden pissapojan moottorin.
Ensiviikon suunnitelmissa olisikin uusien kiertokankien asennus ja tietenkin uudet laakerit alakertaan ja 12mm nestepään asennan tuohon vaparin pumppuun johonka sitten vaihdan tuon lda towerin selvittelin eilen aikanikuluksi niin selvisi että tuo toweri sopii kyseiseen vaparinpumppuun.
Nyt jännittää kun joulutulee ja joulumuoria suostuteltiin antamaan rahaa uuteen turboon :P saas nähä miten käy ;)
Hyvää tulevaa joulua kaikille ja volvo rikasta uuttavuotta kaikille :pomo:
/SuberUrbo kiittää ja kuittaa :hello:
-
Tänään tuli rakennettua uusi 2" pakohormi ja 2 tuuman siksi koska vanha tippui pois tulee nyt hienosti kylestä ulos kuvia laitan illemmalla nyt saunaan ja muutama <Kippis>
/SuperUrbo kuittaa ja hyvää joulua kaikille :)
-
Terve vaan kaikille :hello: projekti on ollut jäissä viimeisen 3ķķ intissä olon takia mutta nyt on taas aika päivitellä. Tällä hetkellä rakennella 3" putkistoa alusta loppuun ilman vaimentimia ja tänään tilattiin 35holsetti . 12mm soppakauha odottelee vielä asennusta mutta jos tässä kuluvan kuukauden aikana sen saisi paikoilleen.
Edit: kuvia tänään myöhemmin
Tuossa pieni viteon pätkä uudesta hormista. Onnistunut putkisto kun kierrokset on karkee 3000rpm niin mörinä loppuu ja kabiinissa on mukava olla
http://m.youtube.com/watch?v=fUvKu5VDkBQ
-
(http://kuvaton.com/k/yQf1.jpg)
(http://kuvaton.com/k/yQfn.jpg)
(http://kuvaton.com/k/yQfD.jpg)
-
Kuvittelenko vain, vai onko tuo downpipe kasattu pelkillä putkiklemmareilla, täysin ilman hitsausta ???
-
Kuvittelenko vain, vai onko tuo downpipe kasattu pelkillä putkiklemmareilla, täysin ilman hitsausta ???
Kyllä pelkillä klemmareilla on kasattu syystä että ei ollut hitsaus konetta saatavilla mutta toimii hyvin noinkin pakoputken asennus tahnat väliin vaan. Ei ainakaan vielä vuoda mistään ja hyvin tuntuu kiinni pysyvän ;D
-
Kuvittelenko vain, vai onko tuo downpipe kasattu pelkillä putkiklemmareilla, täysin ilman hitsausta ???
Itse joudun kuvittelemaan kun ei kuvat näy. Varmaan vaatisi tunnukset kuvaton sivulle :(
-
Itse joudun kuvittelemaan kun ei kuvat näy. Varmaan vaatisi tunnukset kuvaton sivulle :(
Mulla näkyy?
-
Tänään voisin selvitellä tuon jäte öljylaitoksen sähköjä kun ei kuskin puolen pitkä toimi ja apparin puolella taas ei toimi parkki vaikka on polttimot ehjiä. Jos tänään on oikein ahkera niin voisin ruveta poistamaan ruosteita kuskin etu lokarista ja oikoa yhden lommon
-
Mulla näkyy?
Minulla sanoo
Forbidden
You don't have permission to access /k/yQfD.jpg on this server.
-
Lokarin sisällä oli ylätys
(http://kuvaton.com/k/yQ0U.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
(http://kuvaton.com/k/yQ0z.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
(http://kuvaton.com/k/yQ0s.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
Kotelomassan poistajan paras kaveri
(http://kuvaton.com/k/yQ0o.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
Lokarista en nyt kuvaa laita mutta sanotaanko että reikäjuustossa on vähempi reikiä ;D
-
Toi rako niissä kuuluukin olla, tai siis on uutenakin. Muistaakseni siinä on koriliima tai jotain noin puolella matkaa, mutta auki se on ollu parista autosta mistä oon siiven ottanu irti.
-
Itse joudun kuvittelemaan kun ei kuvat näy. Varmaan vaatisi tunnukset kuvaton sivulle :(
Kopioi pelkkä kuvan osoite ja avaa uudessa välilehdessä jos se toimis?
-
Itse joudun kuvittelemaan kun ei kuvat näy. Varmaan vaatisi tunnukset kuvaton sivulle :(
Ei mullakaan oo sinne tunnuksia