Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Wason - 02.09.2013, 21:02:32
-
Morjesta!
Pitkästä aikaan taas täällä. Tosiaan aikanaan kyselin apuja siihen, kun vanha volvo rupes oireilemaan etenkin kylmällä koneella. Auto on automaattivaihteistolla, ja yhtä h*lvettiä lähteä liikkeelle. Vähänkin kaasua painaessa (kylmällä koneella) autosta ikäänkuin loppuu vääntö ja sammuu.. Eli ei kestä yhtään antaa kaasua. Pitää ikään kuin pumppailla että saa liikkeelle lähdettyä. Ja toinen samaan ongelmaan liittyen mitä aikanaan kysyin, kun 80km/h vauhdin jälkeen kun kierrokset laskee alimmilleen, auto alkaa 'nypyttää'/ nykimään. Oliko se niin, että auton laatikko (Aw-71) kompensoi kaikki moottorista aiheutuvat nykimiset alle 80 vauhdissa, eli esim. Imuvuodosta johtuva?
Niin, ja kaasutin aikanaan vaihdettu ja putsattu täysin. Ryyppy toimii niinkuin pitääkin. Imusarjan tiiviste vaihdettu, kun vuoti nestettä vähän - ei vaikutusta. Mistä lähteä vikaa etsimään, onko jollain ollut samanlaista vikaa?
Auttakaa viisaat Volvogurut oppipoikaa että saataisiin vanha ratsu kuntoon, kiitos!
Terv. Daniel
-
Miten ryypyn toimivuus on tarkastettu? Viittaisi kylmäkäyntioireet juurikin ryyppyyn tai oikeastaan sen puutteeseen.
-
Miten ryypyn toimivuus on tarkastettu? Viittaisi kylmäkäyntioireet juurikin ryyppyyn tai oikeastaan sen puutteeseen.
Sen läpän kääntyminen eri lämpötiloissa tietty kylmällä koneella. Niin, ja unohtu mainita että tyhjäkäyntikin hieman on aaltoillut/aaltoilee, huomannut sen myös lämpimällä koneella.
JA lämpimälläkin koneella kun tyhjäkäynniltä painaa pedaalin pohjaan (veto päällä) niin usein se "aivastaa" / "yskäsee" kaasarissa. :-\
-
Morjesta!
Pitkästä aikaan taas täällä. Tosiaan aikanaan kyselin apuja siihen, kun vanha volvo rupes oireilemaan etenkin kylmällä koneella. Auto on automaattivaihteistolla, ja yhtä h*lvettiä lähteä liikkeelle. Vähänkin kaasua painaessa (kylmällä koneella) autosta ikäänkuin loppuu vääntö ja sammuu.. Eli ei kestä yhtään antaa kaasua. Pitää ikään kuin pumppailla että saa liikkeelle lähdettyä. Ja toinen samaan ongelmaan liittyen mitä aikanaan kysyin, kun 80km/h vauhdin jälkeen kun kierrokset laskee alimmilleen, auto alkaa 'nypyttää'/ nykimään. Oliko se niin, että auton laatikko (Aw-71) kompensoi kaikki moottorista aiheutuvat nykimiset alle 80 vauhdissa, eli esim. Imuvuodosta johtuva?
Niin, ja kaasutin aikanaan vaihdettu ja putsattu täysin. Ryyppy toimii niinkuin pitääkin. Imusarjan tiiviste vaihdettu, kun vuoti nestettä vähän - ei vaikutusta. Mistä lähteä vikaa etsimään, onko jollain ollut samanlaista vikaa?
Auttakaa viisaat Volvogurut oppipoikaa että saataisiin vanha ratsu kuntoon, kiitos!
Terv. Daniel
Eikö kukaan osaa auttaa? Lisätään nyt sen verran, että vääntöäkin on hävinnyt, eikä. esim tallapohjassa. jaksa vaihtaa neloselle... Uskon, että tietoa varmasti lötyy täältä sekä kaasutintietäjiäkin on.. Korvaustakin toki voidaan ja maksetaan mielelllään, kuhan tulee kuntoon..
Kaasuttimena toimii siis Pierburg 2B7.. kaksikurkkuinen josta toinen aukeaa alipaineella (eikä avaudu muuten tällä hetkellä, taitaa kalvo olla alipainekellosta rikki).
-
Nostan vanhan aiheen ylös, kun pikkuhiljaa alkaa tulla museorekisteröinnin aika. Vaikka auto seissyt pitkään, niin edelleen sama ongelma vaivasi, eikä sitä kukaan saanut selvillekään. Edelleen jos jollain tietoa mistä voisi lähteä tutkimaan, olisi kiva.
Onko joku vaihtanut tuon Pierburg 2b7 kaasuttimen tilalle jonkun toimivan korvauskaasuttimen (weber)? Olen sitä harkinnut ja seuraavaksi jokin sopiva automaattiryypyllinen vastaava hankinnassa.
-
Toi Pierburggi on ihan kauhea sätöstys, omaa koitettu saada pelaamaan sellanen 2 vuotta... Aivan tismalleen samat oireet. Oma suositus että hommaat uuden imusarjan ja hommaat jonkun käsiryypyllisen Weberin...
-
Toi Pierburggi on ihan kauhea sätöstys, omaa koitettu saada pelaamaan sellanen 2 vuotta... Aivan tismalleen samat oireet. Oma suositus että hommaat uuden imusarjan ja hommaat jonkun käsiryypyllisen Weberin...
Näin teenkin. Tai automaattiryypyllinen on ehkä potentiaalinen vaihtoehto, mutta weber kumminkin. On tuo pierburg murheen kryyni, kun oireet alkavat. Tosin, kaikkihan kuluvat aikanaan, kai se täytyy hyväksyä noin 300tkm kestäneenä.